Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید کمال حسینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کردستان، با بیان اینکه پیمان سپاری ارزی مخالف با سیاست‌های حوزه صادرات است و این سیاست اقدامی غیر کارشناسی است، اظهارداشت: تولید کنندگان و صادر کنندگان بیش از هر زمانی به آرامش نیاز دارند و اجرای این طرح می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به حوزه صادرات استان کردستان در آینده نزدیک وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابتدا قرار بود که فقط صنایع پتروشیمی و شرکت‌های نیمه دولتی شامل طرح پیمان سپاری ارزی شوند که متاسفانه در حال حاضر به تمام بخش‌ها ورود کرده و همین امر موجب صدمه دیدن صنایع کوچک شده و صادرات استان کردستان نیز به سبب اجرای این طرح آسیب دیده و ادامه پیمان سپاری ارزی باعث کاهش میزان صادرات از سوی تولیدکنندگان می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: تجارت بین ایران و عراق سال هاست که به صورت سنتی انجام می‌شود و مبادلات اقتصادی تجار کردستانی و اقلیم عراق همواره با ریال انجام گرفته و اکنون اگر این مبادلات به دلار و یا ارز‌های دیگر تغییر کند صادرات این استان را با مشکل مواجه می‌کند و این از مشکلات اجرای پیمان سپاری ارزی است.

حسینی یادآور شد: همچنین طی چند ماه گذشته محدودیت‌های سلیقه‌ای از طرف کشور عراق بر صادرات محصولات کشاورزی انجام شده و مشکلاتی را برای صادرکنندگان کردستانی به وجود آورده است و انتظار داریم از سوی دولت و با استفاده از سیستم دیپلماسی کشور برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشی شود.

وی در ادامه بیان کرد: کردستان یکی از مراکز مهم برای توسعه صادرات کشور است و انتظار داریم مسئولان کشوری به این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با بیان اینکه بخش خصوصی همواره با چالش‌های اساسی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: با وجود رشد ٣٠ تا ٤٠ درصدی میزان صادرات استان کردستان در سال ٩٧ انتظار می‌رفت جهشی قابل ملاحظه در حوزه تولید رقم بخورد، اما متاسفانه به دلیل بخشنامه‌های نسنجیده از سوی دولت، صادرکنندگان و تولیدکنندگان این فرصت مهم را از دست دادند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: توانمندسازی اقتصاد مرزنشینان یکی از اهداف مهم دولت است و بازگشایی بازارچه‌های مرزی می‌تواند به این امر کمک قابل توجهی کند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: نبود امکانات و فضای کافی در مرز‌های رسمی استان کردستان به ویژه مرز بین المللی باشماق مریوان که سالانه هفت میلیارد دلار از طریق این مرز صادرات کالای کشور صورت می‌گیرد، با توجه به خسارت‌های زیادی که به زیرساخت‌های استان وارد می‌کند در آینده دیگر نمی‌تواند جوابگوی این حجم صادرات باشد و اگر قرار است توسعه اقتصادی و تجارت داشته باشیم باید به توسعه زیرساخت‌های مرز باشماق نیز توجه ویژه‌ای کنیم.

گفتنی است در این مراسم بر اساس آرای کمیته انتخاب صادرکنندگان نمونه کردستان از محمدنجیب شریفی، آفاق روزچنگ، شاهو اخگر، هادی جهانی، محمود نادرسرا ا، خسرو شجاعی و هیوا حاجی مرادی به عنوان صادرکنندگان نمونه کردستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور

استاندار فارس گفت: در سال گذشته از استان فارس بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری خود با خبرنگاران در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری استان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: طی نشست برگزار شده با ۱۸ نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی استان فارس با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس مقرر شد تا ۶۴ پروژه کلان استان پیگیری و تا تحقق کامل آنها اجرایی شود.

وی افزود: در تدوین این ۶۴ پروژه کلان، نگاه به تمام پروژه های استانی معطوف و همه استان دیده شده است.

استاندار فارس همچنین با اشاره به برگزاری نشست خود با سرمایه‌گذاران استان فارسی مقیم تهران تصریح کرد: در این جلسه موضوع تامین منابع مالی برای پیشبرد پروژه‌های اجرایی استان بحث و گفت‌وگو شد.

ایمانیه همچنین در ادامه سخنان خود به حوزه گردشگری استان پرداخت و گفت: رتبه نخست ستاد اجرایی خدمات سفر کشور به استان فارس تعلق گرفت.

وی با اشاره به رتبه های برتر کسب شده استان فارس در حوزه گردشگری ادامه داد: فارس در ایام نوروز ۱۴۰۳ رتبه نخست اسکان را کسب کرد، همچنین رتبه نخست ثبت آثار جهانی و تاریخی و ملی، رتبه نخست اربعین به فارس، رتبه نخست بهره‌گیری از فرصت‌های جام جهانی وزارت ورزش و جوانان به فارس، رتبه نخست شهرها و روستاهای جهانی ثبت شده در حوزه صنایع دستی، رتبه نخست پرداخت تسهیلات کم‌بهره به حوزه صنایع دستی، رتبه نخست برپایی چادرهای عشایری، رتبه سوم کشوری در تعداد مراکز درمانی و پذیرش بیماران بین‌المللی و رتبه دوم کشوری شیراز از نظر تعداد پذیرش بیماران بین المللی تعلق گرفت.

ایمانیه با بیان اینکه استان فارس ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد، اظهار داشت: در استان فارس ۷۷ کارونسرا، ۱۴۶۵ اثر ثبت ملی ،۱۲ اثر جهانی ،۳۱۰۰ بنای گردشگری و ابنیه تاریخی اعم از ثبت ملی، جهانی و تاریخی دارد و ۶۹ هتل در سطح استان فعال است که ۲۰ هتل دیگر نیز در حال ساخت است،همچنین ۹۱ هتل آپارتمان فعال، ۱۸۵ بوم‌گردی دارای مجوز و ۱۳۴ مهمان‌پذیر آماده استقبال از گردشگران است.

استاندار فارس اضافه کرد: در سال گذشته ارائه ۷۰۰ کارت به راهنمایان صلاحیت‌دار و ۸۵ مجوز کار به آژانس‌های خدمات مسافرت هواپیمایی در عرصه ارائه خدمات سلامت به گردشگران صورت گرفت، همچنین ۲۸ واحد بیمارستانی فعال پذیرش بیماران بین‌الملل را بر عهده دارند که بیشترین مراجعه بیماران از کشورهای عمان، عراق و افغانستان بوده است.

وی همچنین به انعقاد شش تفاهم‌نامه با تمرکز بر کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، عراق و چین اشاره کرد.

استاندار فارس تاکید کرد: در سال گذشته از استان فارس بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صنایع دستی به خارج از کشور صادر شده است اما معتقدیم افق صنایع دستی باید بالاتر از این میزان باشد.

ایمانیه همچنین از افتتاح دفتر حمایت از سرمایه‌گذاران در شهر شیراز خبر داد و تصریح کرد: سومین دفتر به صورت رسمی در کشور در شهر شیراز افتتاح می‌شود و دو دفتر دیگر در تهران و مشهد فعال هستند.

کد خبر 749305

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان