Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:48:38 GMT

پوتین و معاون ترامپ در مورد ایران رایزنی کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۶۵۳

پوتین و معاون ترامپ در مورد ایران رایزنی کردند

کوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درحاشیه سی و سومین اجلاس سران کشورهای جنوب شرق آسیا 'آسه آن' در سنگاپور با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران گفت وگو کرده است.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از سنگاپور بدون ذکر جزئیات بیشتر گزارش داد دو طرف در دیدار مشترک در مورد ایران با یکدیگر رایزنی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این گزارش پوتین و پنس همچنین در مورد خروج آمریکا از پیمان منع موشک های میانبرد هسته ای میان واشنگتن- مسکو موسوم به (INF) نیز گفت وگو داشتند.
ترامپ در روزهای گذشته از تصمیم خود برای خروج از توافق هسته ای موسوم به پیمان منع موشک های میانبرد هسته ای بین آمریکا و روسیه در سال 1987 خبر داد که به امضای «میخائیل گورباچف» و «رونالد ریگان» سران وقت شوروی و آمریکا رسید و به موجب آن، استفاده از موشک های هسته ای و متعارف میانبرد ممنوع است.
واشنگتن به بهانه تخلف روسیه از این پیمان، مساله خروج از آن را مطرح کرده است. مسکو نیز واشنگتن را به نقض این پیمان متهم و اعلام کرده است که به پرسش های آمریکا در مورد این معاهده پاسخ می دهد. دولت ترامپ به استقرار موشک های روسی Novator 9M729 معترض است و می گوید این پیمان شامل این موشک ها نیز می شود.
پیمان منع موشک های میانبرد هسته ای به حفظ امنیت آمریکا و متحدانش در اروپا و همچنین خاوردور کمک می کند، زیرا به موجب آن، آمریکا و روسیه حق مالکیت، تولید یا آزمایش موشک های کروز قابل پرتاب از سطح زمین با برد 300 تا 3400 مایل را ندارند.
سی و سومین اجلاس سران کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسیا روز دوشنبه 21 آبان در سایه تدابیر شدید امنیتی آغاز شد و امروز پنجشنبه 24 آبان به کار خود پایان داد.
آساق **1599 **1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پوتين پنس ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هشدار داد که حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از اوکراین مخاطرات راهبردی جدی را به همراه دارد که ریسک تقابل مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای بزرگ جهان را افزایش می‌دهد.

به گفته لاوروف، ذهن آمریکا و ناتو با ایده تحمیل «شکست راهبردی» به روسیه تسخیر شده است حال‌آنکه چنین تقابلی خطر درگیری هسته‌ای را به‌شدت افزایش می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: غربی‌ها به‌گونه‌ای خطرناک بر لبه پرتگاه درگیری مستقیم با روسیه گام برمی‌دارند و بیم آن می‌رود که تبعات چنین اقدامی فاجعه‌بار باشد.

به گفته لاوروف، «دغدغه اصلی این است که تروئیکای کشور‌های غربی مجهز به سلاح هسته‌ای ازجمله حامیان کلیدی رژیم جنایت‌کار کیف و بانیان اصلی اقدام‌های تحریک‌آمیز متنوع هستند و روسیه در این رویه مخاطرات راهبردی جدی می‌بیند که به افزایش سطح خطر (جنگ) هسته‌ای منجر می‌شود.»

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند