Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@19:22:16 GMT

جان ۵۰۰ هزار دیابتی در یمن در خطر است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۷۴۱

جان ۵۰۰ هزار دیابتی در یمن در خطر است

خبرگزاری فارس: سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد که ۵۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در یمن به دلیل کمبود شدید دارو، در خطر و رنجند.

این سازمان طی بیانیه‌ای که چهارشنبه شب (۲۵ نوامبر) منتشر شد، تاکید کرد که مشکلات مالی این بیماران بر رنج آن‌ها افزوده است و این سازمان از طریق بانک جهانی و سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، از بخش دیابت در بیمارستان «الثورة» در صنعاء حمایت کرده و این بخش را به دارو‌های خوراکی ضد دیابت برای تامین نیاز ۳ هزار بیمار طی مدت ۶ ماه آینده، مجهز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یمنن از سال ۱۳۹۴ هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشور‌های عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انگلیس و فرانسه برخوردار است.

طبق گزارش‌های قبلی سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان در مارس ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند، اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

سازمان حقوق بشر عربی در همان سال نخست تجاوز به یمن؛ با اشاره به حملۀ ائتلاف متجاوزان به بیمارستان‌ها و فقدان تجهیزات و امکانات لازمِ پزشکی برای درمان زخمی‌ها و بیماران، کمبود شدید دارو و فقدان سوخت و آب آشامیدنی وضعیت سلامتی در یمن را بحرانی اعلام کرده بود و طی بیانیه‌ای هشدار داده بود: بسیاری از بیماران دیابتی به دلیل نداشتن امکانات درمانی و دارویی، جان خود را از دست داده‌اند و انسولین اندکی در دسترس بیماران مبتلا به دیابت، قرار دارد.

وزارت بهداشت یمن چندی پیش اعلام کرد که به دلیل تشدید بحران وضعیت بهداشت در کشور در سایه بسته ماندن فرودگاه بین‌المللی صنعاء، روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

این وزارتخانه بار‌ها بر ضرورت بازگشایی فرودگاه صنعاء و پایان یافتن محاصره یمن به عنوان نیاز ضروری برای نجات جان هزاران نفر از جمله کودکان یمنی تاکید کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کمبود دارو بیماران دیابتی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری، با اشاره به تسهیل دسترسی بیمار به دارو با اجرای فروش اینترنتی دارو، افزود: در طول یک سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح، وقتی نسخه الکترونیکی برای بیمار تجویز و کد رهگیری ارسال شود، سامانه‌هایی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد که محدوده‌ی جستجو و محل تحویل داروی مورد نیاز را انتخاب می‌شود.

مظهری با اشاره به مشمول شدن فروش اینترنتی دارو در حوزه سرپایی، افزود: در این سکوها حتی امکان ارتباط صوتی و تصویری بین مسئول فنی داروخانه با بیمار فراهم می‌شود تا در صورت نیاز برای مصرف دارو آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: با اجرای این طرح سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز افزایش خواهد یافت.

مظهری با بیان اینکه داروهایی که حمل آنها نیاز به شرایط ویژه (سرما) دارد مشمول این سرویس‌ها نمی‌شوند، گفت: برای بیماران خاص که داروهای بسیار حساس و گران‌قیمت مصرف می‌کنند با ورود نهادهای حاکمیتی و وزارت بهداشت، سرویس دهی متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 6083931 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • آیین‎نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود
  • ضرورت ایجاد بانک سلولی برای درمان بیماران دیابتی
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می شود