Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم،مراسم گرامیداشت و رونمایی از پلاک کوچه شهید محمدمهدی لطفی نیاسر از شهدای مدافع حرم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان، سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید استان، مالکی نژاد عضو شورای شهر، سرهنگ بیطرفان معاون سپاه قم، سرهنگ صادقی معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای قم و جمع پرشوری از آحاد مختلف مردم در مسجد الزهرا(س) در منطقه صفاشهر قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت‌الاسلام احمد پناهیان در این مراسم با اشاره به جایگاه شهدا اظهار کرد: این شهید والامقام با اهل‌بیت(ع) عجین بود و پرورش در خانه‌ای مذهبی سبب آن شد این شهید هیئتی وار درراه دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و ایجاد امنیت کشور به شهادت برسد.

 مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم بیست و سومین برنامه از سلسله برنامه‌های رونمایی از پلاک کوچه شهدا در شهر قم بوده که همزمان با جشنواره چله سرو برگزارشده و با رونمایی از پلاک چهل شهید گران‌قدر ادامه پیدا می‌کند. برگزاری مراسم پلاک‌کوبی و نامگذاری خیابان‌ها، کوچه‌ها و شوارع به نام شهدا سبب ذکر خاطرات، رفتار و کردار شهید شده، همچنین مشارکت مردم در این برنامه‌ها قابل‌توجه و جالب بوده است.

 ابوالقاسم مقیمی خاطرنشان کرد: مراسم پلاک‌کوبی و نامگذاری خیابان و شوارع مزین به نام شهید به شکل رسمی نبوده و به‌صورت سنتی با حضور خانواده‌های شهدا و مردم برگزار می‌شود اما ارزش و احترامی که هم‌محلی‌ها و شهروندان به شهدا قائل هستند قابل‌توجه بوده و جالب است.

 گفتنی است،شهید «مهدی لطفی نیاسر» از پاسداران هوافضای سپاه بود که دوشنبه 20فروردین 97به همراه سه تن دیگر، در سن ۳۶ سالگی در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تیفور در استان حمص سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

رونمایی از پلاک کوچه شهید محمدمهدی لطفی نیاسر در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا مدافعان حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در نشست خبری که در خانه موزه خلبان شهید سرلشکر عباس بابایی که با محوریت تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام والامقام دوران مقدس برگزار شد، گفت: از سال ۸۱ تاکنون ۵۰ نقطه یادمان شهدای گمنام در استان به بهره برداری رسیده که ۲۵ نقطه یادمان شهدای گمنام طی ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ نقطه دیگر نیز طی سال‌های ۸۱ تا ۱۴۰۰ در قزوین ساخته شده است.

وی تاکید کرد: پیکر مطهر ۲ شهیدی گمنام نیز طی تفحص‌های صورت گرفته سال گذشته به همراه ۲۸ شهید دیگر از مرز شلمچه وارد کشور شده اند.

سرهنگ پاسدار امیری مقدم ضمن اعلام این نکته که برای نخستین مرتبه پیش از تدفین این شهدا یادمان آنان ساخته و آماده شده است، اضافه کرد: یکی از شهدای گمنام ۲۹ ساله حاضر در عملیات خیبر و شهید دیگر ۴۶ ساله در عملیات عاشورای ۲ حضور داشتند.

وی ضمن گرامیداشت سه هزار شهید والامقام استان قزوین، در باب فضیلت شهدا بیان کرد: شهدا در روز قیامت مقام شفاعت دارند و امروز ما میزبان شهدا نیستیم بلکه میهمان سفره رحمتی هستیم که به واسطه شهدا برای ما گسترده می‌شود.

 ۲ شهید گمنام در روز‌های ۱۶ و ۱۹ فروردین ماه جاری به ترتیب در روستای کورانه قزوین و شهرستان آبیک با حضور امت شهید پرور این استان تدفین خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سفره افطار در کوچه‌های شهر جهانی یزد
  • ویدیو/ سفره‌های افطار در کوچه‌های شهر جهانی یزد
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان تشییع شد
  • به وقت افطار در محله‌ی گلچینان یزد
  • وجود ۱۹ شهید در بخش نگین کویر فهرج
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • پهن شدن سفره افطار کریمانه امام حسن مجتبی (ع) در محله شهید اصلانی مشهد
  • هوربابا؛ آیینی چند صد ساله در نیمه ماه رمضان در آران و بیدگل
  • دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده معزز شهدا