Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- فرمانداران و تعدادی از مسئولان اداره راه شهرستان‌های جهرم، لارستان و زرین‌دشت در محل کارگاه پیمانکاری سیویل تونل در محور جهرم-لار، مسائل و مشکلات پروژه محور شیراز-جهرم-لارستان- بندرعباس در حوزه این شهرستان‌ها را بررسی کردند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم پنچشنبه 24 آبان در این جلسه که در این شهرستان برگزار شد گفت: محور جهرم-لارستان، یکی از پرمخاطره‌ترین محورهای استان فارس است و بزرگراه شیراز-جهرم-لارستان - بندرعباس یکی از پروژه‌های ملی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا صحراییان افزود: از سوی دیگر در این محور شاهد ترافیک سنگین و تصادفات زیادی هستیم بنابراین بهره‌ برداری از آن بسیار مورد تاکید دولت است.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: برای بهره‌ برداری این پروژه در رفع معارض‌ها کمک کرده‌ایم و همچنین با پیگیری‌های نمایندگان و مسئولان شهرستان‌ها نتایج خوبی حاصل شده است.
وی ادامه داد: 15کیلومتر از محور جهرم-لارستان 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی 25 کیلومتر دیگر این محور نیز آغاز شده که حدود 250میلیارد ریال منظور شده است.
فرماندار جهرم ادامه داد: عملیات اجرایی21 کیلومتر از محور لار به سمت جهرم تا سه راهی دبیران که سه‌راهی مشترک جهرم-لارستان و زرین دشت محسوب می‌شود و همچنین عملیات اجرایی تونل وحدت این محور نیز به طول 700متر با پیشرفت 30الی40درصد در حال انجام است.
به گزارش ایرنا فرماندار ویژه لارستان نیز در این جلسه، اولویت کاری خود و دیگر فرمانداران را به ‌ویژه دو بانده کردن محور جهرم- لارستان -بندرعباس دانست و گفت: با توجه به اینکه این محور یکی از پر ترددترین و پر حادثه‌ترین محورهای کشور است، وزارت راه و شهرسازی می‌بایست به این مهم اهمیت دو چندان بدهد تا شاهد روان‌سازی در این جاده اصلی باشیم و از کاهش تصادفات کاسته شود.
جلیل حسنی با بیان اینکه ترافیک در محور شیراز- جهرم- لارستان -بندرعباس پرترافیک و حادثه‌خیز است،افزود: حجم زیاد ترافیک وسایل نقلیه سبک و سنگین در این محور صبر و حوصله را از همگان گرفته است که باید توجه بیشتری به این محور بشود و به این پروژه سرعت بخشید.
حسنی اظهار داشت: بنا داریم با توجه به مشکلات و مخاطرات این مسیر و نقشی که در اقتصاد ملی و منطقه‌ای دارد، با استفاده از ظرفیت و توان نمایندگان، مجموعه استانداری و وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی این محور را تسریع کنیم، چرا که این محور مواصلاتی ملی است و تبعات و فواید آن منحصر به شهرستان های لارستان و جهرم نمی‌شود، بلکه در طول ایام سال مورد استفاده پر حجم مسافران و گردشگران از مرکز، شمال و حتی جزایر و بندرهای جنوبی کشور است.
وی با تاکید بر اینکه از 105 کیلومتر حوزه استحفاظی لارستان به سمت جهرم، تاکنون 32 کیلومتر آن دو بانده است و به بهره‌ برداری رسیده است، افزود: همچنین 21 کیلومتر آن نیز در حال اجرا و در تلاش هستیم مابقی آن که 55 کیلومتر است، هر چه سریعتر مجوز مناقصه آن اخذ شود تا در سال‌های آینده شاهد دو بانده شدن این محور باشیم.
فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: به گفته مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لارستان، برای اجرای این 55 کیلومتر، حدود 83 میلیارد تومان بودجه نیاز است که بایستی پیگیری شود تا این مبلغ جذب شود.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه محور لارستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر منابع آب شهرستان جهرم گفت: ماموران گشت و بازرسی منابع آب هنگام گشت زنی، یک دستگاه کمپرسور را بر روی چاه کشاورزی مشاهده کردند.
تقی خانی افزود: فرد خاطی بدون مجوز اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بود.

وی گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی و  پاسگاه انتظامی منطقه، دستگاه توقیف شد.
وی از باغداران و کشاورزان خواست هرگونه تخلف در حوزه آب اعم از حفاری یا انتقال آب غیر قانونی را به شماره ۰۷۱۵۴۴۴۹۹۰ و ۰۷۱۵۴۴۴۹۸۶۵ اطلاع دهند.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه