Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:56:56 GMT

مصدق پور قهرمان نیمه نهایی جشنواره شطرنج کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۸۹۷

مصدق پور قهرمان نیمه نهایی جشنواره شطرنج کشور شد

همدان- ایرنا- رئیس هیات شطرنج همدان گفت: استاد بزرگ «مسعودمصدق پور» قهرمان مرحله نیمه نهایی مسابقات جشنواره سراسری شطرنج مردان کشور به میزبانی همدان شد.

احمد علی بابایی روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: دور نهم مرحله نیمه نهایی جشنواره سراسری شطرنج مردان کشور در همدان برگزار شد و مسعود مصدق پور با 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 امتیاز قهرمان مسابقات شد.
وی اضافه کرد: احسان قائم مقامی دیگر استاد بزرگ شطرنج کشورمان نیز با 6.5 امتیاز عنوان دوم را کسب کرد و پوریا درینی با همین تعداد امتیاز و پوئن شکنی کمتر در جایگاه سوم قرار گرفت.
علی بابایی بیان کرد: هر سه شطرنجباز برتر این مرحله از مسابقات حایز مدال و حکم قهرمانی شدند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در پایان این مرحله از مسابقات، مسعود مصدق پور، احسان قائم مقامی، پوریا درینی، مرصاد خداشناس، پویا ایدنی، آرین غلامی، امیر رضا پور رمضانعلی، امیر مسعود مرادی، آرش طاهباز و آرش داغلی با کسب رتبه های اول تا دهم جواز حضور در فینال رقابت ها را کسب کردند.
مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره جشنواره شطرنج مردان ایران با حضور 60 شطرنجباز نخبه کشور در 9 دور به روش سوئیسی در هفت روز به میزبانی همدان برگزار شد.
فینال این رقابت ها در تهران برگزار خواهد شد.
7520/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش شطرنج جشنواره نيمه نهايي كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان کشور

بیستمین دوره از مسابقات لیگ برتر شطرنج آقایان ایران از ۲۳ الی ۲۸ فروردین‌ماه با حضور ۹ تیم از ۶ استان و همچنین باحضور ۴ استاد بزرگ، ۳ استاد بین‌المللی، ۴ استاد فیده و ۲ کاندیدا استاد فیده در شاکله اعضاء تیم‌ها در محل سالن مسابقات نوین فدراسیون شطرنج با سرداوری کاوه هنری داور بین‌المللی، جانشین سرداوری داوران بین‌المللی آرمان علیپور و شیرین مرادی و مسئول پخش زنده امیر افتخاری داور ملی و با مجموع جوایز ۲۵۰ میلیون تومانی برگزار شد و رقابت تنگاتنگ و نفس‌گیر میان رقبای نیمه بالایی جدول رده‌بندی برای کسب عناوین پیکار‌ها به پایان رسید.

 تیم نفت تهران با ۱۶ امتیاز تیمی قهرمان شد و تیم‌های پیکار افکار لرستان با امتیاز ۱۳ امتیاز و باشگاه قهرمان گیلان (دنیای فلز) با ۱۱ امتیاز به ترتیب مقام‌های نایب قهرمانی و سومی لیگ را به دست آوردند.

تیم‌های نخبگان شطرنج با ۸ امتیاز، شهرداری کرمانشاه با ۷ امتیاز، فیل خوب با ۷ امتیاز، پیشگام نوین تهران با ۷ امتیاز، پیشگام نوین رایمند شهرضا با ۲ امتیاز و افلاک لرستان با ۱ امتیاز به ترتیب جایگاه‌های چهارم تا نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر شطرنج کشور را ازآن خود کردند.

تیم نفت تهران (تهرانسر) تا قبل از آغاز دور نهم که دور پایانی است، قهرمانی خود در لیگ برتر شطرنج آقایان کشور را مقتدرانه قطعی کرد و جواز حضور در مسابقات تیمی شهر‌های آسیا ۲۰۲۵ روسیه را کسب کرد.

در پایان آیین اختتامیه لیگ برتر شطرنج آقایان کشور با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضاء تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران از سوی مسئولان فدراسیون شطرنج اعطاء شد.

 اسامی اعضاء تیم‌های قهرمان، نایب قهرمان و مقام سوم لیگ برتر شطرنج آقایان کشور

تیم قهرمان: نفت تهران
بازیکنان: استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه، استاد بزرگ مسعود مصدق پور، استاد بین‌المللی آبتین عطاخان، استاد فیده امیرحسین کاشفی، سید مهدی مروج
مربی: میلاد مظفر
سرپرست: خلیل‌الله آقایی

تیم نایب قهرمان: پیکار افکار لرستان
بازیکنان: استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی، محمدمهدی عباسی، بهزاد سلیمیان، علی غیوری‌فر، امیر غیوری‌فر
مربی: امیررضا پوررمضانعلی
سرپرست: آریا دهقانی

تیم سوم: باشگاه قهرمان گیلان (دنیای فلز)
بازیکنان: استاد فیده رضا مهدوی، آریا امیدی، رامتین طاووسی‌راد، سید علیرضا حسینی، رضا صادقی
مربی: مرتضی صادقی
سرپرست: مرتضی صادقی

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • حذف قهرمان دوره قبل، رسیدن رئال و بایرن به مرحله نیمه نهایی
  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • جدال حساس گرگان و مهرام در بازی نخست
  • قهرمانی تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج مردان کشور
  • قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان کشور
  • ذوب آهن و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال­
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • راه‌یابی ذوب آهن اصفهان به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور
  • غول سنگین وزن چهارمین فرنگی‌کار ایرانی در نیمه نهایی آسیا
  • سومین ایرانی در نیمه نهایی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا