Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- فرمانداران و تعدادي از مسئولان اداره راه شهرستان‌هاي جهرم، لارستان و زرين‌دشت در محل کارگاه پيمانکاري سيويل تونل در محور جهرم-لار، مسائل و مشکلات پروژه محور شيراز-جهرم-لارستان- بندرعباس در حوزه اين شهرستان‌ها را بررسي کردند.

فرماندار ويژه شهرستان جهرم پنچشنبه 24 آبان در اين جلسه که در اين شهرستان برگزار شد گفت: محور جهرم-لارستان، يکي از پرمخاطره‌ترين محورهاي استان فارس است و بزرگراه شيراز-جهرم-لارستان - بندرعباس يکي از پروژه‌هاي ملي محسوب مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عليرضا صحراييان افزود: از سوي ديگر در اين محور شاهد ترافيک سنگين و تصادفات زيادي هستيم بنابراين بهره‌ برداري از آن بسيار مورد تاکيد دولت است.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: براي بهره‌ برداري اين پروژه در رفع معارض‌ها کمک کرده‌ايم و همچنين با پيگيري‌هاي نمايندگان و مسئولان شهرستان‌ها نتايج خوبي حاصل شده است.
وي ادامه داد: 15کيلومتر از محور جهرم-لارستان 80درصد پيشرفت فيزيکي داشته و عمليات اجرايي 25 کيلومتر ديگر اين محور نيز آغاز شده که حدود 250ميليارد ريال منظور شده است.
فرماندار جهرم ادامه داد: عمليات اجرايي21 کيلومتر از محور لار به سمت جهرم تا سه راهي دبيران که سه‌راهي مشترک جهرم-لارستان و زرين دشت محسوب مي‌شود و همچنين عمليات اجرايي تونل وحدت اين محور نيز به طول 700متر با پيشرفت 30الي40درصد در حال انجام است.
به گزارش ايرنا فرماندار ويژه لارستان نيز در اين جلسه، اولويت کاري خود و ديگر فرمانداران را به ‌ويژه دو بانده کردن محور جهرم- لارستان -بندرعباس دانست و گفت: با توجه به اينکه اين محور يکي از پر ترددترين و پر حادثه‌ترين محورهاي کشور است، وزارت راه و شهرسازي مي‌بايست به اين مهم اهميت دو چندان بدهد تا شاهد روان‌سازي در اين جاده اصلي باشيم و از کاهش تصادفات کاسته شود.
جليل حسني با بيان اينکه ترافيک در محور شيراز- جهرم- لارستان -بندرعباس پرترافيک و حادثه‌خيز است،افزود: حجم زياد ترافيک وسايل نقليه سبک و سنگين در اين محور صبر و حوصله را از همگان گرفته است که بايد توجه بيشتري به اين محور بشود و به اين پروژه سرعت بخشيد.
حسني اظهار داشت: بنا داريم با توجه به مشکلات و مخاطرات اين مسير و نقشي که در اقتصاد ملي و منطقه‌اي دارد، با استفاده از ظرفيت و توان نمايندگان، مجموعه استانداري و وزارت راه و شهرسازي عمليات اجرايي اين محور را تسريع کنيم، چرا که اين محور مواصلاتي ملي است و تبعات و فوايد آن منحصر به شهرستان هاي لارستان و جهرم نمي‌شود، بلکه در طول ايام سال مورد استفاده پر حجم مسافران و گردشگران از مرکز، شمال و حتي جزاير و بندرهاي جنوبي کشور است.
وي با تاکيد بر اينکه از 105 کيلومتر حوزه استحفاظي لارستان به سمت جهرم، تاکنون 32 کيلومتر آن دو بانده است و به بهره‌ برداري رسيده است، افزود: همچنين 21 کيلومتر آن نيز در حال اجرا و در تلاش هستيم مابقي آن که 55 کيلومتر است، هر چه سريعتر مجوز مناقصه آن اخذ شود تا در سال‌هاي آينده شاهد دو بانده شدن اين محور باشيم.
فرماندار ويژه لارستان بيان کرد: به گفته مسئولان اداره کل راه و شهرسازي لارستان، براي اجراي اين 55 کيلومتر، حدود 83 ميليارد تومان بودجه نياز است که بايستي پيگيري شود تا اين مبلغ جذب شود.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کيلومتري جنوب شرق شيراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  پایانه صادراتی میبد به مساحت ۶۷ هکتار در جنوب غربی این شهرستان واقع شده است و درحال حاضر از حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.


فرماندار میبد در این نشست با اشاره به اهمیت پایانه صادرات کاشی و سرامیک گفت: از آنجا که شهرستان میبد قطب تولید کاشی و سرامیک است این پایانه نقش مهمی در جابه جایی محموله‌های صنعت ساختمان به ویژه کاشی و سرامیک می‌تواند ایفا کند.


بررسی احداث میدان ظرف یک هفته از سوی راهداری، تامین قیر جهت آسفالت دور میدان، طراحی شبکه برق پایانه صادراتی تا نیمه دوم اردیبهشت ماه از سوی اداره برق، تامین آب مورد نیاز و انشعاب مورد درخواست ازسوی اداره آبفا از مصوبات این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نقده در سال گذشته 
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • فعالیت ۲۵۰ راهدار برای بازگشایی محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • بررسی موانع پیش روی پژوهشگران برای انجام پژوهش
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن