Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-03-19@02:46:35 GMT

اظهارات ظریف درباره پولشویی غیرمستند است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۷۰۶۸

اظهارات ظریف درباره پولشویی غیرمستند است

به گزارش «نماینده» حشمت الله فلاحت‌پیشه با یادآوری اظهارات اخیر ظریف درباره پولشویی گسترده در کشور، گفت: به نظر اظهارات آقای ظریف درباره پولشویی غیرمستند بود و از این جهت بسیار تعجب کردم، از زمان پایان مدت تعلیق بررسی CFT شاهد بیان دو استدلال موافق و مخالف به صورت جدی بودیم، مخالفان دغدغه‌ها و دلسوزی‌هایی داشتند مبنی بر اینکه هدف آمریکایی‌ها قبل و بعد از خروج از برجام و همکاری بین‌المللی با ایران ایجاد رخنه اطلاعاتی است لذا در این شرایط نباید همکاری بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف هیچ‌گاه درباره پولشویی در جلسات بررسی CFT در مجلس صحبت نکرد

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موافقان از جمله بنده که بر تصویب CFT تاکید داشتم، معتقدیم که در این شرایط بهانه را نباید به دشمن داد لذا روزنه‌های لازم را باید برای همکاری‌های بین المللی حفظ کرد، بررسی CFT در جلسات متعدد با حضور وزیر امور خارجه صورت گرفت اما هیچ گاه موضوع پول شویی از سوی وی مطرح نشد.
اظهارات آقای ظریف درباره پولشویی غیرمستند بود، وی در جلسات متعدد بررسی CFT حضور پیدا کرد اما هیچ گاه موضوع پول شویی از سوی وی مطرح نشد.

وی افزود: هر موضوعی که از سوی مسئولان در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شود قطعا ضمیمه اطلاعاتی و اسنادی آن را درخواست خواهیم کرد اما وزیر امور خارجه در ارتباط با پول شویی موضوعی را در کمیسیون مطرح نکردند.

ایران هیچ گاه در لیست قرمز کشورهای مرتبط با پولشویی قرار نگرفته است

فلاحت پیشه یادآور شد: از سوی دیگر ایران هیچ گاه در لیست کشورهای مرتبط با جرایم پول شویی جزء کشورهای قرمز قرار نگرفته است، ۵۰ درصد پول شویی دنیا در آمریکا و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در کشورهای شرق آسیا و کشورهای نوظهور این منطقه وجود دارد. ایران حتی مقررات داخلی مقدم و مترقی‌تر از کنوانسیون‌های بین المللی مبارزه با پولشویی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: وزیر امور خارجه بهتر است که مواضع خود را اصلاح کند زیرا واقعیت موافقت‌ها و مخالفت با CFT و FATF صیانتی است و در رابطه با حقوق ایرانی‌ها است، اظهارات مخالفان در رابطه با دغدغه پول شویی در ایران قطعا نیست.

کمیسیون امنیت ملی آماده پیگیر موضوع پولشویی مورد نظر وزیر خارجه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در نشست‌های مشترک با وزیر امور خارجه حتما این موضوع را مطرح خواهیم کرد، هرگونه مستندی هم در زمینه پول شویی وجود داشته باشد قطعا از سوی کمیسیون امنیت ملی پیگیری خواهیم کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: پولشویی سیاست فلاحت پیشه مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به انتشار فایل صوتی جدیدش: هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق ایران و استاد دانشگاه تهران در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت:

‌سلام دوستان

«رسم عاشق کشی و شیوه شهرآشوبی» فراگیر شده است.

ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفتگو‌های کلاسی را در‌اختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر کرده است. سرانجام این صوت دزدانه و دستکاری شده، مورد دستکاری دوباره و بهره‌برداری کسانی قرار گرفته که در پی‌اهدافی خاص، همواره از آب گل‌آلوده ماهی میگیرند.

اما چند نکته که برای دانشجویانم روشن است؛ ولی، چون مطالب در عرصه عمومی مطرح شده، تکرار آن را شایسته می‌دانم:

همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تایید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران آن نبوده است. ولی متاسفانه رفتار آن‌ها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود.

گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود.

برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است؛ بنابراین هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم. نگاه انتقادی به رفتار همه احزاب و جناح‌ها لازمه پایبندی به منافع ملی است. همواره کوشیده‌ام چنین باشم.

بحثی که در کلاس صورت گرفت، پیرامون نقش و رفتار برخی افراد در تنظیم فهرست‌های انتخاباتی بوده است.

انشجویان حاضر در کلاس گواهی صادق بر نادرستی برداشت‌هایی هستند که برخی فرصت‌پیشگان در پی القای آن هستند. با این‌همه، در آستانه نوروز و سال جدید، لازم می‌دانم اگر برای فرد یا گروهی آزردگی ایجاد شده است، به سهم خود پوزش بخواهم.

غمناک نباید بود از طعنِ حسود‌ای دل

شاید که چو وابینی خیرِ تو در این باشد

دیگر خبرها

  • پرده‌برداری ظریف از رادیکالیسم
  • ظریف در محاصره رادیکال‌های اصلاح‌طلب/ پرده‌برداری ظریف از رادیکال
  • رصد تخلفات مالی کارمندان
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • اصلاح‌طلبان، ظریف را وادار به عذرخواهی کردند
  • در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم
  • واکنش ظریف به انتشار فایل صوتی جدیدش: هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم
  • واکنش شدیداللحن به اظهارات وقیحانه مقام اسرائیلی درباره تجزیه ایران به ۶ کشور
  • جایگاه ایران در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی/ سازمان ملل: ایران توسعه یافته‌تر از ۱۱۵ کشور جهان شد