Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان امروز، 24 آبان در جلسه کارگروه صیانت از حقوق شهروندی، حجاب و عفاف که در محل استانداری برگزار شد، به آشنا نبودن مردم با حقوق خود را یکی‌از مشکلات در بحث حقوق شهروندی دانست و گفت: آشنا بودن مردم با این بحث سبب مطالبه‌گری و تحقق حقوق آنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بحث آموزش را باید در دستگاه‌های اجرایی شروع و آن‌ها را با شاخص‌ها و چک‌لیست‌های حقوق شهروندی آشنا کرد تا کسانی‌که قرار است ارزیابی شوند بدانند در چه زمینه‌ای پالایش خواهند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به میز خدمت الکترونیک و با تأکید بر این‌که لازم است این تکلیف اجرایی شود، اظهارکرد: تنها صِرف وجود میز خدمت الکترونیک در دستگاه‌ها برای خدمات مختلف کفایت نمی‌کند بلکه باید فرهنگ این کار را در میان مردم نهادینه کرد.
وی در ادامه با بیان این‌که فضای مجازی هدف نبوده بلکه ابزاری برای تبادل اطلاعاتی است که در اختیار ما قرار دارد، گفت: به‌دلیل این‌که بیشتر اپلیکیشن‌ها در خارج از کشور مدیریت می‌شوند، این نرم‌افزارها در راستای اهداف خاص به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرند، بنابراین باید توجه داشته باشیم تا این فضا را در راستای اهداف خود بهتر مدیریت کنیم.
خجسته‌پور بیان کرد: در توازن اطلاعات باید فضای امن ایجاد شود که حریم عفاف و حجاب در مسیر این تبادل مخدوش نشود اما متاسفانه محیط امنی برای کسانی که قصد دارند با ترویج جوانان به بی‌حجابی در فضای مجازی این حریم را مخدوش کنند؛ به وجود آمده است.
وی افزود: لازم است با استفاده از نرم افزارهای مناسب در جهت مبارزه با این معضل، فضای مجازی را بهتر مدیریت کنیم.
معاون سیاسی استانداری تاکید کرد: مؤسساتی که اینترنت ارائه می‌دهند باید نظارت کافی شوند تا به‌صورت هوشمند امکان دسترسی جوان‌ها به سایت‌های غیرمجاز فراهم نشود.
وی گفت: کمیته‌ای تخصصی ذیل این کارگروه در بحث فضای مجازی تشکیل خواهد شد که هدف آن بحث تولید و محتوا و چگونگی مدیریت کردن این فضا در جهت جلوگیری از انحراف جوانان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی حقوق شهروندی میز خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد فوری با هر نوع اقدام مجرمانه این فضا در استان آذربایجان غربی از اقدامات ضروری استان می‌باشد که باید عملیاتی و راه اندازی شود.

ناصر عتباتی ادامه داد: در فضای مجازی بعضی از افراد دست به جرائمی نظیر تشویق به کلاهبرداری، فساد، مسائل غیر اخلاقی، مباحث تجزیه طلبانه و وحدت شکن، فعالیت اراذل اوباش، موادمخدر و... می‌ کنند که دستگاه قضایی استان بدون اغماض و مماشات با اینگونه افراد برخورد جدی خواهد نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • رتبه دوم قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • فراهم شدن فضای خلق ایده‌های جدید تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • ابطحی: حوزه نجف فضایی باز دارد و این را طلبه های آشنا با محدودیت های قم بیشتر می فهمند