Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:00:13 GMT

رؤسای خانه صنعت استان ها کفیل فعالان اقتصادی شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۷۱۴۴

رؤسای خانه صنعت استان ها کفیل فعالان اقتصادی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی  ظهر پنج‌شنبه در سی و یکمین اجلاس سراسری خانه استان های صمت کشور به میزبانی سالن همایش‌های اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه در شرایط کنونی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش صنعتی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، ابراز داشت: از قوه قضاییه انتظار می‌رود اجازه دهد تا روسای خانه صنعت استان ها کفیل فعالان اقتصادی در رفع مشکلاتشان باشند تا از این طریق بتوان چالش های پیش رو بخش خصوصی را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خانه‌های صنعت سراسر کشور تخصصی ترین تشکل صنعتی و معدنی هستند، اضافه کرد: با توجه به اینکه صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در مشکلات ایجادشده اقتصاد کشور نقشی نداشتند بنابراین باید به دنبال راهکاری برای حل چالش های موجود بود، تدابیر قوه قضاییه در رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند بسیار کمک کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بابیان اینکه بسیاری از واگذاری‌های واحدهای صنعتی دولت به بخش خصوصی درگذشته اشتباه بوده است، ابراز داشت: در این مقوله بنگاه‌های اقتصادی تحویل افراد فاقد تخصص در بخش صنعت شد و تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه شدند.

سهل‌آبادی در ادامه تصریح کرد: به دلیل نبود حمایت‌های لازم و وجود قوانین دست و پاگیر صاحبان برخی واحدهای بزرگ با کوچک‌ترین مشکل مالی راهی زندان شده و مشکلات بسیاری برای آن‌ها به وجود آمد بنابراین در شرایط جنگ اقتصادی باید همه به یکدیگر برای خروج از بحران کمک کنیم.

وی بابیان اینکه تجهیزات برخی از واحدهای صنعتی کشور مربوط به گذشته بود و قادر به تولید محصول باکیفیت نیستند، اضافه کرد: در این شرایط حساس کنونی که در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم باید درست زمان دوران جنگ برای پیشرفت اقتصاد کشور بجنگیم، از این‌رو همفکری و مدارای دولتمردان و واحدهای صنعتی امری ضروری است.

کد خبر 4459296

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی سمنان نشست فعالان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان