Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان مسابقات جهانی وزنه برداری و در حرکت دوضرب برخواه سرمربی تیم ملی به صورت براری ضربه زد تا او با هوشیاری بالا به روی تخته برود، اما این موضوع باعث شد تا پرده گوش او پاره شود.

در همین راستا طی مصاحبه ای که با محمدرضا براری ورزشکار مضروب تیم ملی داشتیم، او صحبت هایی را مطرح کرد که در زیر می خوانید:

او درباره صحبت های باقری رئیس پزشکی فدراسیون وزنه برداری مبنی بر بی احترامی به پیشکسوتان شورای فنی وزنه برداری این طور واکنش نشان داد و گفت: باید بگویم صحبت های داوود باقری به دور از انسانیت است چرا که من همواره به عنوان یک ورزشکار شان و شخصیت تمام پیشکسوتان رشته وزنه برداری و علی الخصوص اعضای محترم شورای عالی فنی وزنه برداری را تا جایی که توانسته ام حفظ کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری که تاکنون به غیر از یک خودکار بلند نکرده است آیا تا الان شده یک وزنه را بالای سر ببرد و افتخار کند که در خانواده وزنه برداری حضور دارد.

با لابی کردن به رقابت های جهانی عشق آباد نرفتم

او ادامه داد: اینکه می گویند من با زور و لابی خودم را به فدراسیون برای حضور در رقابت های جهانی عشق آباد تحمیل کرده ام خنده دار است، زیرا من به شخصه دوست ندارم حق هیچ ورزشکاری را با پارتی بازی پایمال کنم. همین آقایان بودند که سال گذشته با انجام کارهای ناجوانمردانه کاری کردند تا هم رقابت های جهانی آناهایم و هم مدال را به راحتی از دست بدهم . آن وقت می گویند من با لابی کردن خودم را در تیم ملی جای داده ام.

فدراسیون تا دیر نشده باید یک روانشناس برای تیم ملی استخدام کند

عضو تیم ملی وزنه برداری در مورد صحبت های برخواه هم که عنوان کرده بود تمام صحبت های براری دروغی بیش نیست، گفت: آقای برخواه که شما دم از انسانیت و خدا می زنید بهتر است دست از شایعه پراکنی و دروغ بردارید با مردم و سایرین رو راست باشید. او در روز مسابقه و پیش از حرکت اول سه تا سیلی به گوش من زد و حتی قرار بود سیلی چهارم هم بزند که با دست جلوی این حرکت او را گرفتم و نگذاشتم آسیب بیشتری به من وارد کند وگرنه وزنه 226 کیلوگرمی برای من سخت نبود و می توانستم آن را مهار کنم اما سیلی سرمربی تیم ملی باعث شد تا تمرکزم از بین برود و برای لحظاتی کوتاه حالم بد شود. این در حالی است که برخواه گفته از من حلالیت طلبیده است اما حرف زدن چه دردی از من دوا می کند!؟ اگر دنبال این بود تا حلالش کنم، حداقل در این چند روز یک زنگ به من می زد، نه اینکه همینطور مرا به حال خود رها کند. واقعیت این است که برخواه از روز اول راضی نبود من در اردوی تیم ملی باشم اما چون تیم ناقص بود مجبور شدند مرا با خودشان به ترکمنستان ببرند.  من در زمان سرمربیگری انوشیروانی در کمتر از دو هفته به رکورد 230 کیلوگرم نزدیک می شدم اما در زمان شما تاکنون پیش نیامده که به این رکوردها دسترسی پیدا کنم. توصیه من به مسئولان فدراسیون این است که تا دیر نشده برای تیم ملی یک روانشناس استخدام کنند تا روحیه ملی پوشان به هم نریزد.

برخی ملی پوشان به دلیل منافع شخصی جلوی برخواه سر تعظیم فرود می آورند

براری در ادامه گفت: حتی در حاشیه تمرینات تیم ملی پیش از حضور در رقابت های جهانی عشق آباد در برخی مواقع درگیری های بوجود می آمد که من به عنوان کاپیتان تیم ملی با پادر میانی نمی گذاشتم کار به جاهای باریک تر کشیده شود. باید بگویم برخی از ملی پوشان با وجود مشکل با سرمربی تیم ملی، اما به دلیل اینکه نمی خواهند از ترکیب تیم ملی خط بخورند جلوی برخواه نمی ایستند. خیلی از ورزشکاران هم هستند که می توانستند در رقابت های جهانی شرکت کنند و در کنار آن هم صاحب مدال شوند اما به دلیل اخلاق بد برخواه ترجیح دادند از حضور در این رقابت ها امتناع کنند.

15 درصد شنوایی ام را از دست دادم

براری درباره ی میزان آسیب دیدگی که برای گوشش در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان پیش آمد، گفت: به همراه بنی جمالی روز گذشته به بیمارستان بهمن مراجعه کردیم و پس از بررسی معاینات پزشکی مشخص شد که پرده گوشم سوراخ شده است و فعلا باید صبر کنم تا خودش ترمیم شود و به عمل جراحی نیاز ندارم هر چند که آن سیلی باعث شد تا 15 درصد شنوایی ام را از دست بدهم. طبق توصیه های پزشکان قرار شد آخر آذر دوباره توسط دکتر معاینه شوم تا مشخص شود تست شنوایی سنجی ام در چه حد است.

او همچنین درباره لیگ وزنه برداری هم گفت: روز گذشته( چهارشنبه) فینال لیگ وزنه برداری در دسته 109 کیلوگرم با تمام ورزشکاران خوبی ها که حضور داشتند، به پایان رسید  و همان طور که مشاهده کردید کسی نبود به رکورد 181 کیلوگرمی که در حاشیه مسابقات جهانی ثبت کرده بودم نزدیک شود و اکنون سوال من از سرمربی تیم ملی این است آیا کسی را دارد که بخواهد جایگزین من کند؟!  از طرف دیگر در دوران ایوانف سرمربی وقت تیم ملی او تصمیم گرفت برخواه را به دلیل اختلاف سلیقه از اردوها کنار بگذارد و برخواه هم دیدید که طی مصاحبه ای عنوان کرد وزنه برداری خانه من است و دلیلی نمی بینم که بخواهم از تیم ملی خداحافظی کنم. اکنون نیز این اتفاق برای من رخ  داده است و باید بگویم عشق بی بدیل من وزنه برداری است و تا زمانی که جان در بدن دارم هم در این رشته فعالیت می کنم و هم به عنوان سرباز برای تیم ملی خدمت می کنم و کسی هم نیست که بخواهد مانع حضورم در وزنه برداری شود.

** دکتر نوروزی: براری به دلیل پاره‌گی پرده افت شنوایی داشته است

همچنین غلامرضا نوروزی درباره میزان آسیب‌دیدگی که به گوش (براری) در جریان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان پیش آمده است، بیان کرد: طی معاینه‌ای که روز گذشته پزشک متخصص از گوش براری به عمل آورد، مشخص شد که او به دلیل پاره‌گی مختصر پرده گوش دچار افت شنوایی شده و بعد از دو هفته باید معاینه مجدد انجام دهد تا مشخص شود که آیا پاره‌گی پرده گوش او ترمیم شده، یا که نیاز به عمل جراحی دارد. در حال حاضر وضعیت گوش براری مشخص نیست و بعد از این مدت چنانچه پاره‌گی پرده گوش او ترمیم شده باشد در آن صورت نیازی به انجام عمل جراحی نخواهد داشت و اگر خدای نکرده بهتر نشود چاره ای نخواهد بود جز اینکه گوشش را به تیغ جراحان بسپارد. هر چند که الان شرایط او به گونه‌ای نیست که بتواند تمرینات وزنه‌برداری را انجام دهد چرا که او به مدت 2 هفته قادر به انجام هیچ تمرینی نیست تا وضعیتش مشخص شود.

نوروزی درباره اینکه آیا این آسیب دیدگی ممکن است منجر به خداحافظی براری از دنیای قهرمانی گردد، توضیح داد: خیر این طور نیست و او می تواند همچنان در این رشته فعالیت کند.

** برخواه: در تمام دنیا بین مربیان مرسوم است که به صورت وزنه برداران سیلی بزنند

محمد حسین برخواه هم درباره ی پاره شدن پرده گوش محمدرضا براری در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان بیان کرد: زمانی که محمدرضا براری حرکت اول دوضرب را از دست داد با توجه به فرصت کمی که داشت باید او را از لحاظ ذهنی برای انجام حرکت دوم آماده می کردیم تا دوباره روی تخته برود، به همین دلیل قبل از اینکه برای حرکت دوم روی تخته برود، میخواستیم او را  آماده کنیم. در ضمن در تمام دنیا بین مربیان مرسوم است که به صورت وزنه برداران سیلی بزنند  اما متاسفانه گوش براری آسیب دید.

من قصدی برای آسیب رساندن به براری نداشتم

برخواه در مورد گلایه براری مبنی بر اینکه انتظار داشت که او پیگیر وضعیتش باشد، گفت: من پس از پایان مسابقات به او سر زدم و از او حلالیت طلبیدم. البته من قصدی برای این کار نداشتم و تمام هدفم این بود تا براری با شرایط خوبی روی صحنه مسابقات برود.

به لحاظ قانونی می توانم از براری شکایت کنم

سرمربی تیم ملی درباره صحبت های براری که عنوان کرده او تعادل روانی ندارد و بهتر است خودش را به یک پزشک معرفی کند، توضیح داد: من با توجه به صحبت های براری به لحاظ قانونی می توانم از او شکایت کنم اما این کار را نمی کنم.

جواب خوبی، بدی نیست

او درباره اینکه براری معتقد است خودش را به تیم تحمیل نکرده است، افزود: صحبت‌های براری دور از واقعیت است و از مسائلی که مطرح شد ناراحت شدم. او سال گذشته رقابت های جهانی را از دست داد و پیش از آغاز بازی های آسیایی همان گونه که آرشیو صحبت هایش موجود است عنوان کرد که می خواهم جواب محبت های برخواه را با کسب نتایج در جاکارتا بدهم و درست نیست جواب خوبی های من را به این شکل بدهد. بهتر است دست از این شایعه پراکنی ها بردارد و حقیقت را بگوید.

بیشتر بخوانید:

واکنش دبیر فدراسیون نسبت به پاره شدن پرده گوش براری توسط برخواه ملی پوش وزنه برداری در درمانگاه فدراسیون پزشکی ورزشی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده حضور اورونوف در پرسپولیس؛اوسمار حقیقت را فاش کرد

به گزارش قدس آنلاین، سرمربی برزیلی پرسپولیس در مورد شانس قهرمانی این تیم با بازیکنان جدید گفت: بازی‌های سختی داریم. لیگ ایران هر چه به پایان نزدیک‌تر می‌شود، جزئیات ریزی بازی‌ها را تغییر می‌دهد. ما بازی به بازی فکر می‌کنیم. بازی بعدی که باید به آن فکر کنیم، آلومینیوم است و بعد از آن سراغ بازی لیگ می‌رویم. نیم فصل دوم که به بازی‌ها برگشتیم، می‌دانستیم عیسی جواب می‌دهد، چون در پرسپولیس بازی کرده و جو تیم و من را می‌شناخت، اما عبدالکریم و اوستون خیلی زود با تیم آداپته شدند.

او با اشاره به نمایش درخشان اوستون اورونوف در نیم فصل دوم برای پرسپولیس عنوان کرد: یک بازی دوستانه بین ایران و ازبکستان بود که ۲-۲ شد و این بازیکن در آن مسابقه توجه من را جلب کرد. وقتی دیدیم امکان جذب او است، سریع کارش را انجام دادیم.

اوسمار با اشاره به کم حرفی اورونوف نیز اظهار داشت: کلماتی انگلیسی صحبت می‌کند و با گئورگی و وحدت هم که تقریبا زبان یکدیگر را می‌فهمند، حرف می‌زند. همین که با توپ صحبت نمی‌کند، کافی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به اورونوف می‌گوید بیش از حد دریبل نزند؟ گفت: ما ایده مخصوص خودمان را برای بازی داریم و تقریبا همه بازیکنان با آن آشنا هستند. بازیکنان می‌دانند تا جایی که به تیم آسیب نزنند، آزادی عمل دارند.


 

دیگر خبرها

  • پشت پرده بازگشت احتمالی علی علیپور به پرسپولیس
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • پشت پرده حضور اورونوف در پرسپولیس؛اوسمار حقیقت را فاش کرد
  • چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران