Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: احمد توکلی ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در کشور وضع مناسبی از نظر گسترش فساد نداریم، افزود: برای جلوگیری از گسترش فساد تنها فعالیت دستگاه‌های رسمی کافی نیست به این دلیل سازمان دیده بان شفافیت و عدالت را به منظور انجام امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در تلاشیم تا برای همه چیز شفاف سازی کنیم تا مردم از وضعیت جامعه مطلع شوند و امر به معروف و نهی از منکر راحت‌تر انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: شرط انجام امر به معروف و نهی از منکر، اطلاع مردم از وضعیت جامعه و کارکرد مسئولان است بنابراین هم شفافیت و هم عدالت را ایجاد می‌کنیم.

وی اظهار کرد: بی عدالتی و عدم اطلاع از تخصیص منابع، دین و ایمان مردم را کاهش داده و بی اعتمادی ایجاد می‌کند بنابراین تلاش کردیم که به دستگاه‌های حکومتی در انجام این امر با شفاف سازی کمک کنیم.

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ابراز کرد: این سازمان از جمله دستگاه‌های مردم نهاد، غیر انتفاعی، غیر دولتی و غیر سیاسی است و که مبارزه با مفاسد اجتماعی می‌پردازد.

وی بیان کرد: این سازمان در زمینه مبارزه با انواع مفاسد تلاش می‌کند و در این زمینه دارای گروه‌های داوطلبی است تا امری که حکومت به دنبال آن است بهتر اجرا شود.

توکلی ادامه داد: ۳۵۰ نفر به صورت داوطلبانه با این سازمان همکاری می‌کنند که تنها ۹ نفر حقوق می‌گیرند و بقیه افراد داوطلبانه به همکاری می‌پردازند.

همکاری سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با قوه قضاییه

وی بیان کرد: سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با قوه قضاییه برای مقابله با فساد و با سایر نهاد‌ها نیز برای اصلاح روش‌ها، قوانین و آیین‌نامه‌هایی که منجر به فساد می‌شود، همکاری می‌کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه برخورد حکومت با این سازمان قابل قبول است و واکنش مثبت نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: به عنوان اولین دستگاه مردم نهاد در زمینه اعلام جرم و حضور در تمام مراحل رسیدگی فعالیت داریم.

توکلی با بیان اینکه سازمان دیده بان شفافیت و عدالت نوپا است، اما برخورد نهاد‌ها با آن مناسب است، افزود: اولین سازمان مردم نهاد هستیم که می‌توانیم اعلام جرم کنیم و در جلسه دادگاه نیز حضور پیدا کنیم.

وی بیان کرد: آیین نامه مفصلی را تشکیل دادیم که بیشتر دستگاه‌ها استقبال کردند و در مجلس نیز به وسیله نمایندگان از جمله آقای امیرآبادی به دنبال ایجاد اصلاحیه در برخی قوانین هستیم.

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ادامه داد: برخی مفاسدی که تشخیص می‌دهیم باید جلوگیری به عمل آید نیز به وسیله نمایندگان درخواست اصلاحیه می‌دهیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در ۲۲ استان توانسته‌ایم شعبه داشته باشیم و در حال موفقیت در این امر هستیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: احمد توکلی آیت الله نوری همدانی فساد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره‌گذاریایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد: برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره 6924 در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تأیید نوع خودروی مذکور، ضروری است، شماره‌گذاری آن متوقف شود.

گفتنی است، چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از لحظه شکسته شدن اکسل خودرو ام‌وی‌ام X55 پرو و واژگونی آن در اتوبان کاشان-قم منتشر شد که با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

البته مدیران خودرو در پی این حادثه، اقدام به صدور فراخوان عمومی و سراسری کرده است به نحوی که به صورت فراگیر و در سطحی ملی، تمامی خودروهای X55 پرو را در سراسر کشور مورد بررسی فنی، تخصصی و دقیق قرار می گیرند.

فراخوان سراسری برای تمام خودروهای ام وی ام X55 پرو +جزئیات

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای روغن‌های خام آفتابگردان/خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است
  • شماره‌گذاری ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌گذاری این خودرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌گذاریایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • افزایش بی‌اعتمادی مردم ترکیه به حزب حاکم
  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • خرید و فروش خودرو به زودی آنلاین می‌شود؛ شفافیت و امنیت بیشتر با حذف واسطه‌ها
  • درخواست تراکتور برای تعویق بازی با گل‌گهر
  • پرفسور بالتازار چگونه دیده شد؟/ نقش جشنواره در افزایش انگیزه