Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با بیان اینکه سهم استان کرمان از اعتبارات فاضلاب در کشور بسیار کم است گفت: مجموع اعتبار امسال استان برای اجرای فاضلاب پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که عملا هیچ کار نمی‌شود انجام داد. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد طاهری امروز در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران کل آب منطقه‌ای و آب شهری و روستایی استان کرمان با بیان اینکه امروز بحران آب بزرگترین چالش استان است اظهار داشت: اینکه شش نفر از نمایندگان استان در این جلسه مجمع حضور ندارند جای گلایه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه امسال تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم گفت: چهل سال منابع آبی استان به‌خوبی مدیریت نشده و اصلا برنامه‌ای برای تامین آب استان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با اشاره به اینکه تقریبا از چند سال پیش برنامه جامع آب استان برای طرح‌های درازمدت آغاز شده که بسیار سخت است افزود: یزد و هرمزگان از سال‌های گذشته به این فکر بودند و کرمان در این حوزه از دیگر استان‌ها عقب مانده است.

وی با بیان اینکه امروز آخرین نفس‌های دشت‌های استان کشیده می‌شود و دیگر آبی وجود ندارد عنوان کرد: چندین چاه آب از سال گذشته در استان احیا شده که وظیفه ذاتی ما است.

طاهری با اشاره به اینکه از مجمع نمایندگان استان انتظار داریم در بحث کلان آب، که انتقال آب به استان کرمان است کمک کنند بیان کرد: در تامین آب شهر زرند چند چاه تامین کننده آب در چترود خشک شده و هر لحظه امکان دارد مابقی چاه‌های تامین آب زرند هم خشک شوند و شهر زرند کاملا در بی‌آبی فرو رود.

وی با بیان اینکه از 71 شهر استان کرمان، 13 شهر در وضعیت قرمز بی‌آبی هستند عنوان کرد: این شهرها، 61 درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با اشاره به اینکه مردم کرمان نجابت دارند و تابستان بسیار با ما همکاری کردند گفت: از الان باید سال آینده را پیش‌بینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه 341 حلقه چاه آب داریم که 91 درصد آب شرب مردم در شهرهای استان از همین چاه‌ها تامین می‌شود افزود: 9 هزار و 300 لیتر بر ثانیه نیاز آبی استان در سال 98 است که حدود دو میلیون متر مکعب آب برای تابستان سال 98 کم داریم.

طاهری با اشاره به اینکه 10 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب استان است که هزینه خدمات‌رسانی به آن بسیار سنگین است گفت: دو هزار کیلومتر طول خطوط انتقال آب استان است و فاصله منابع آبی با محل جمعیت مردم زیاد شده است.

وی با بیان اینکه در چهار شهر در حال اجرای فاضلاب هستیم افزود: مجموع اعتبار امسال استان برای اجرای فاضلاب پنج میلیارد و 700 میلیون تومان است که عملا هیچ کار نمی‌شود انجام داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با اشاره به اینکه شهر کرمان هنوز هزار و 300 کیلومتر اجرای فاضلاب نیاز دارد خاطر نشان کرد: بارها به نمایندگان استان اعلام کردیم که در سطح کشور این مسئله را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه سهم استان کرمان به نسبت جمعیت آن از سهم اعتبارات فاضلاب در کشور بسیار کم است گفت: اجرای پروژه فاضلاب شهر زرند در دهه فجر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در اکثر مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب شاهد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی جنوبی کشور صادر شده است.

به گفته وی، بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، چهارمحال‌وبختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدیدتر است. ضمن این که شدت بارش‌ها برای امروز خواهد بود و از فردا بارش‌ها تضعیف خواهند شد و این شرایط برای بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: برای روز پنج‌شنبه نیز در کرمان، مناطقی از یزد، فارس، سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت به شکل پراکنده‌تر در خراسان رضوی و جنوبی نیز رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در روز جمعه نیز در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش‌های پراکنده وجود خواهد داشت گفت:  روز جمعه و شنبه هفته آینده برای نوار شرقی کشور باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و سایر مناطق کشور جوی آرام را خواهد داشت.

ضیائیان تاکید کرد: در روز پنج‌شنبه روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: فعالیت سامانه  بارشی طی روزهای آینده در استان‌های کرمان، مازندران، گلستان، چهارشنبه گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس و پنج‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر اختصاص یافت