Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز- ايرنا - مديرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به فرسودگي شيرهاي شبکه گاز اهواز، گفت: کار تعمير و بازسازي تاسيسات گاز شهري اهواز از ابتداي شهريور امسال آغاز شده تا در فصل سرما قطع يا افت فشار نداشته باشيم.

عبداله ابول پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، بيان کرد: گاز رساني به شهر اهواز از سال 1346 شمسي آغاز شد و در جريان توسعه شبکه انتقال در اين کلانشهر در اين سالها تاسيسات فرسوده شدند که اين امر باعث شد تا عمليات نوسازي، بازسازي و تغيير مهندسي اين شيرهاي انتقال گاز از شهريو امسال آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه اين تعميرات اضطراري در سطح خوزستان در حال انجام است، افزود: به دليل اينکه شهر اهواز بيشترين مشترکان خانگي، تجاري و صنعتي را در خوزستان دارد بيشترين تمرکز در اين کلانشهر است.
مديرعامل شرکت گاز خوزستان ادامه داد: اين کار برابر دستور موکد ستاد بحران شرکت ملي گاز ايران و به خاطر ايمن سازي در زمان حوادث احتمالي از جمله نشت گاز و مدفون سازي شيرها صورت گرفته و خوشبختانه کار به خوبي در حال پيشرفت است.
وي خاطرنشان کرد: برخي از اين شيرها که تعويض آنها در دستور کار قرار دارد توسط صنايع داخلي در سال هاي گذشته توليد شده بود.
ابول پور، از اهواز به عنوان يک شهر بحران خيز نام برد و به دسترس نبودن شيرهاي حوضچه اي انتقال گاز و امدادرساني در زمان بارندگي اشاره کرد و گفت: بر اين اساس عمليات مدفون کردن شيرها يک پروژه اولويت دار در شرکت گاز خوزستان است و حوضچه ها در حال حذف شدن هستند.
مديرعامل شرکت گاز خوزستان افزود: اين عمليات بر روي 460 شير آغاز شده و تلاش ها به اين سمت است تا قطع گاز را در زمان عمليات تعمير اضطراري به کمترين حد ممکن رسانده و تا پيش از شروع فصل سرما پايان يابد.
وي با تاکيد بر اينکه تاکنون در 90 درصد از شيرهاي حوضچه اي تغيير مهندسي انجام گرفته و مدفون شده اند، گفت: به خاطر حجم بالاي عمليات پيشاپيش از شهروندان عذرخواهي مي کنم ولي به ناچار اين شيرها مي بايست حذف مي شد.
ابول پور، همچنين به موضوع پايداري شبکه انتقال گاز در کلانشهر اهواز در ايام فصل سرد سال اشاره کرد و افزود:به منظور پايداري گاز، شبکه ها به خطوط اصلي وصل شده اند و اين اطمينان را به مردم مي دهيم که در زمان سرما افت و قطع فشار نخواهيم داشت.
وي گفت: در مرکز خوزستان خطوط پرفشار از جمله خط 6 سراسري و 48 صادراتي وجود دارد که آنها را با يکديگر رينگ کرده ايم و از اول سال تاکنون ايستگاه ها منتقل شده و تعميرات پيش زمستاني در آنها انجام گرفته است.
وي يادآور شد: هر ساله گروه هاي تعميراتي از شهريور بر اساس زمان بندي تعيين شده تا آخر آبان تمامي ايستگاه هاي CGS به ايستگاه هاي TBS که در مبادي ورود گاز به شهرها قرار دارند را بررسي و تعمير مي کنند تا در زمستان مشکلي به وجود نيايد.
مديرعامل شرکت گاز خوزستان همچنين از شهروندان خوزستاني خواست تا در مدت زمان قطع گاز از دستکاري رگولاتور و کنتور گاز منازل و اماکن خودداري کنند.
وي بيان داشت: بر اساس اصول ايمني بايد شيرهاي مصرفي داخلي منازل تا زمان وصل مجدد گاز و تحويل آن توسط ماموران پست امداد 194 به حالت بسته نگهداري شود.
گفتني است، استان خوزستان بيش از 960 هزار اشتراک گاز شهري، روستايي و صنعتي دارد که کلانشهر اهواز با بيش از 298 هزار مشترک شهري و 24 هزار مشترک روستايي بيشترين تعداد مشترکان را در اين استان دارد.
9931/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور ایذه یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: تصادف یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پراید در روز چهارشنبه یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عارف شرهانی بیان کرد: این حادثه در بامداد روز چهارشنبه رخ داد و نیروهای امدادی به محض اطلاع از وقوع حادثه برای انجام اقدامات درمانی اولیه و انتقال مصدومان در محل حاضر شدند.

وی افزود: مصدومان شامل 2 مرد 26 و 43 ساله و 2 زن 16 و 18 ساله گزارش شده و یک مرد 62 ساله نیز فوت شده است.

شرهانی ادامه داد: مصدومان توسط 2 دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهدای ایذه انتقال یافتند.

در حال حاضر 156 دستگاه آمبولانس و 130 پایگاه شهری و جاده‌ای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان فعال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاب ماندگار اکران مردمی متفاوت فیلم آپاراتچی در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • تصادف در محور ایذه یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان
  •  روال عادی پروازها در فرودگاه بین المللی اهواز