Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی  مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با بیان اینکه اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور مقابله با قاچاق سوخت است گفت: قیمت پایین سوخت جذابیت بالایی برای قاچاقچیان فراهم کرده است. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عبدالله هندیانی ظهر امروز در حاشیه کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالای استان مرکزی  در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه قانونی ستاد مرکزی اظهار داشت: باتوجه به جایگاه قانونی ستاد مرکزی به عنوان برنامه‌ریز، سیاستگذار، هماهنگ کننده و هدایت کننده حوزه مبارزه با قاچاق در کل کشور است، 24 عضوی که در ستاد حضور دارند شامل همه وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها وحتی نیروهای نظامی و انتظامی، قوه قضاییه و مجلس هستند تا بتوانند برنامه2ریزی‌های کلان را در امر مبارزه با قاچاق انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال راهبرد ستاد مرکزی در این زمینه این بود که در سامانه‌های مرتبط با کنترل سیستم تسهیلات تجارت در کشور را فراهم کند که در صورت انحراف از این فرآیند، بتواند با سیستم و بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده از قاچاق جلوگیری کند.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی  مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: اولویت بر پیشگیری از قرار گرفت، اقدامات خوبی هم صورت گرفت، باتوجه به اتفاقات ارزی که در کشور رخ داد خوشبختانه  می‌توان گفت بخشی از ورود قاچاق کالاها به کشور کاهش یافت.

هندیان ادامه داد: نکته حائز اهمیت این بود که به جهت این که کالاهای اساسی در کشور با نرخ‌های قابل توجه تعیین شده انجام می‌شد امکان این وجود داشت که کالاها به کشورهای همسایه منتقل شوند و به نوعی قاچاق معکوس اتفاق بیافتد، ستاد با هماهنگی همه دستگاها و سیستم‌ها مرتبط، با برنامه‌ریزی خوب صورت گرفته همه مرزها کنترل شده و هیچ وضعیتی مبنی بر این که امکان قاچاق کالا از داخل به بیرون، هم اکنون تقریبا کنترل شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون اولویت ستاد در بحث مبارزه با قاچاق سوخت در کشور است، وضعیت سوخت به جهت این که قیمت سوخت در کشور  نسبت به فوب جهانی 50 تا 60 سنت است سبب شده برای افراد قاچاق‌چی جذابیت ایجاد کند، باتوجه به حضور وزیر کشور به عنوان نماینده رئیس جمهور و وزیر نفت در چجلسات، ستاد اقدامات خوبی را دنبال می‌کند.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی  مبارزه با قاچاق کالا و ارز  کشور بیان کرد: هم اکنون باتوجه به اقدامات انجام شده بخشی از این حجم قاچاق کاهش یافته است اما کافی نیست و لازم است با هماهنگی همه بخش‌ها اقدامات خوبی انجام شود، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اراک هم باتوجه به این که استان مرکزی در یک شاه‌راه اصلی کشور قرار گرفته است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

هندیانی ادامه داد: باتوجه به چموقعیت جغرافیایی استان و صنعتی بودن آن، امیدواریم این کمیسیون با درایت و هدایت استاندار که ریاست کمیسیون را برعهده دارد با نظارت بیشتر بر حوزه حمل و نقل در همه حوزه‌های کالایی اعم سوخت و بقیه موارد، شاهد اقدامات موثری در راستای کاهش این امر باشیم.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با هیئت امناء یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسئولین و اعضا هیئت امناء یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه علی الخصوص شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمین و مسئولین این یادمان عنوان کرد:پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیئت امنا‌های یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور میباشد.

وی افزود:ستاد مرکزی به دنبال فعالسازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها میباشد.

در این جلسه معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور مهندس حمید صادقی و معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور سید ایمان یاراحمدی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود