Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:12:38 GMT

فعالیت تبلیغی ویژه کودکان بسیار حساس است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۷۷۲۱

فعالیت تبلیغی ویژه کودکان بسیار حساس است

اصفهان - ایرنا - معاون فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: فعالیت تبلیغی ویژه کودک و نوجوان بسیار حساس است زیرا محتوای تبلیغات تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت کودک دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سعید روستا آزاد ' روز پنجشنبه در اختتامه تربیت مربی کودک و نوجوان در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: باید متناسب با مقتضیات دوران کودکی سخن گفت و بهترین محتوا بیان خوبی ها و زیبایی های دینی متناسب با فطرت کودک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: مربی کودک باید بازی های رایج کودکانه، فضاها و محصولات رسانه ای حوزه کودک مانند کارتُن ها، فیلم ها و بازی های رایانه ای این رده سنی را بشناسد تا بتواند افکار آنها را راهبری کند.
معاون فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با بیان اینکه مامور به وظیفه بودن منافی این نیست که ما به نتیجه عمل نیز فکر نکنیم، ادامه داد: بنابراین تبلیغات دینی ویژه کودک گرچه به شادی نیاز دارد اما نباید به سمتی برود که در این برنامه ها کودکان فقط سرگرم شوند بلکه هدف آن است که در قالب برنامه های شاد، مفاهیم دینی و معرفتی به زبان کودکانه به این قشر منتقل شود.
وی اضافه کرد: باید بدانیم مخاطب ما کیست و در آینده چه اتفاقاتی برای او پیش خواهد آمد.
حجت الاسلام روستا آزاد افزود: یک اقدام فرهنگی در کودکی ممکن است اثر بسیار زیادی در آینده و تغییر مسیر زندگی کودک داشته باشد و قرآن بر این نکته تاکید دارد که نجات یک فرد، نجات همه انسان ها را به دنبال دارد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در این مراسم با اعتقاد بر اینکه در تبلیغات توجه مناسبی به حوزه کودک و نوجوان نشده است، تصریح کرد: اگرچه دانش آموزان وقت زیادی از زندگی خود را در آموزش و پرورش صرف می کنند اما به دلیل حاکمیت نگاه آموزش محور به جای تربیت محور و سایه افکندن عوامل بیرونی مانند کنکور، اقدام مناسبی در حوزه تربیت دینی و معرفتی کودک انجام نمی شود.
حجت الاسلام محمد قطبی با اشاره به فعالیت صدا و سیما در حوزه تربیت کودک گفت: چند شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این بخش فعالیت می کنند ولی به نظر می رسد، هماهنگی و سیاستگذاری عمیق، دقیق و حکیمانه در این عرصه وجود ندارد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: وقتی دو بخش آموزش و پرورش و صدا و سیما، نمی توانند فضای فکری کودک را در اختیار گیرند، کودک به سمت فضای مجازی و بازیهای رایانه ای سوق می یابد که مدیریت آن در اختیار ما نیست.
وی بااشاره به خطیر بودن رسالت دستگاههای دینی در چنین شرایطی، خاطر نشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ، فعالیت های گسترده ای در حوزه کودک شروع کرده که راه اندازی مرکز تربیت کودک از جمله این فعالیت ها است.
وی گفت: هر چند از نظر عدد و پشتوانه مالی بسیار ضعیف هستیم ولی با بسیج ظرفیت ها و بهره گیری و هدایت استعداد جوانان آتش به اختیار خوش فکر، می توان درحوزه کودک در میدان های مختلف از جمله آموزش وپرورش، صدا و سیما و سایر حوزه ها مانند کانون های فرهنگی و هنری به صورت فردی و گروهی حضور یافت.
دوره تربیت مبلغ کودک و نوجوان با عنوان ' چراغ راهنما ' با هدف آموزش طلاب و مبلغان دینی در حوزه کودک و نوجوان به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.
7134/ 2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تبليغات ديني كودك و نوجوان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال، جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند