Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:10:59 GMT

AFC: جهانبخش سال 2019 ستاره جام ملت های آسیا می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۷۷۴۷

AFC: جهانبخش سال 2019 ستاره جام ملت های آسیا می شود

تهران- ایرنا- تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه معتبرترین رقابت ملی قاره کهن، در گزارشی اختصاصی از «علیرضا جهانبخش» مهاجم تیم ملی ایران با تعبیر ستاره ای با قابلیت درخشش در جام ملت های 2019 آسیا در امارات، یاد کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز پنجشنبه نوشت: تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران تحت هدایت طولانی مدت «کارلوس کی روش» پرتغالی، بی شک بیشتر از بازیکن سالاری، به گروه و کار تیمی متکی بوده است اما با «علیرضا جهانبخش»، آنها ستاره ای را با توانایی روشن کردن آسمان جام ملت های 2019 آسیا در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال های اخیر، مهاجم شاغل در لیگ برتر روسیه تیم ملی ایران یعنی «سردار آزمون» همواره کانون توجهات بود اما در جریان فصل 2017 – 2018 و همزمان با کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر هلند توسط جهانبخش به همراه تیم سابقش یعنی آلکمار، داستان شکل دیگری به خود گرفت.
وینگر قزوینی تیم ملی ایران همواره یکی از بازیکنان مورد علاقه کی روش بوده است، آن قدر محبوب که مرد پرتغالی برای جام جهانی 2014، جوان 20 ساله آن روزها را به همراه خود به برزیل برد و در هر سه بازی مرحله گروهی، او را به عنوان بازیکن تعویضی به میدان فرستاد.
یک سال بعد، جهانبخش یکی از اعضای تیم راه یافته به مرحله حذفی جام ملت های آسیا با میزبانی استرالیا بود و در شکست مرحله یک چهارم مقابل تیم کشور همسایه یعنی عراق از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد؛ دیداری که همواره از آن به عنوان یکی از کلاسیک ترین بازی های تاریخ جام ملت ها، یاد می شود.
با شروع مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، جهانبخش به عنوان یکی از مهره های اصلی ترکیب تیم تحت هدایت کی روش به آنها برای رسیدن به فستیوال فوتبال جهان کمک کرد؛ تیمی که به دنبال نمایشی باشکوه، بدون پذیرفتن حتی یک شکست خود را به روسیه رساند.

* سبک بازی
جهانبخش که معمولا در پست هافبک راست بازی می کند درست مثل اکثر بازیکنان ایرانی، به شدت سختکوش است، ویژگی که آنها در بازی مقابل اسپانیا و پرتغال به نمایش گذاشته و ترس بزرگی را به دل غول های جزیره ایبری انداختند.
اما او پس از اینکه به عنوان یک نوجوان در سال 2013 به هلند کوچ کرد، سال به سال بر آمار گل های خود می افزود و فصل 2017 – 2018 را با آلکمار با 21 گل زده به عنوان آقای گل به پایان رساند؛ این در حالی است که او در جدول بهترین پاسورهای گل هم، در رتبه سوم جای گرفت.
گل ها و پاس گل های زیاد در کنار پشتکار، جلب شدن توجه لیگ های بزرگ تر اروپایی را برای جهانبخش اجتناب ناپذیر کرد و در نهایت این باشگاه برایتون انگلیس بود که در جولای 2018 با قراردادی رکورد شکن در تاریخ باشگاه، او به استخدام خود درآورد.

* عملکرد جهانبخش
گزارش های رسیده از مصدوم شد جزئی جهانبخش در جریان جام جهانی روسیه حکایت داشت اما وینگر تیم ملی عملکرد خوبی برای تیمش به نمایش گذاشت، تیمی که با آرایش معمول سفت و سخت و متراکم دفاعی خود، حملات حریفان را یکی پس از دیگری خنثی می کرد، در واقع شاگردان کی روش تنها در بازی پایانی مقابل پرتغال و پس از عقب افتادن از قهرمان یورو 2016؛ به معنای واقعی کیفیت خود را در فاز هجومی به معرض نمایش گذاشتند.
تیم ملی ایران با در اختیار داشتن یک دو جین استعداد از جمله سردار آزمون، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی و البته جهانبخش حرکت رو به جلویی که پیش گرفته است و به عنوان یکی از سوگلی های تورنمنت، بسیاری را نسبت به ارائه بازی تهاجمی در امارات امیدوار کرده است.
با این وجود، هافبک هجومی تیم ملی هنوز موفق نشده است تا قابلیت های گلزنی خود را از عرصه باشگاهی به حوزه ملی انتقال دهد اما مسلما در دیدار افتتاحیه جام ملت ها مقابل یمن در ابوظبی، همه چشم ها به او خواهد بود و هواداران ایرانی مشتاقانه منتظرند تا هم جهانبخش و هم (به ویژه) آزمون، پتانسیل های خود را در عرصه قاره ای به نمایش بگذارند.
52 سال از آخرین قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا می گذرد و این زمان برای غول های آسیا بیش از اندازه طولانی به نظر می رسد و در صورتی که آنها بخواهند به این انتظار پایان دهند، هافبک دوست داشتنی باید در بهترین و ایده آل ترین فرم ممکن باشد.
ورزشی *3991* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش علیرضا جهانبخش تیم ملی ایران جام ملت های 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت، داوری که در سال 2019 تاریخ‌ساز شد، بدون شک بدترین سال خود را تجربه می کند. این داور زن 40 ساله فرانسوی در لیست داوران منتخب برای قضاوت دو رویداد مهم ورزشی تابستان امسال قرار نگرفته است و در بازی های المپیک پاریس و یورو 2024 آلمان حضور نخواهد داشت.

"بهترین داور زن جهان" در سال‌های 2019، 2020، 2021 و 2022، بر اساس گزارش IFFHS، علیرغم این واقعیت که بالاتر از هر داور زن در سال های اخیر بوده و اولین زنی بود که برای داوری فینال سوپرجام فوتبال اروپا در سال 2019 منصوب شد، از حضور در مهمترین رویدادهای امسال محروم شده است. او در چند ماه پایانی سال 2023 و شروع سال جدید چند اشتباه تاثیرگذار داشته که برایش تاوان سختی داشت.

فراپارت همچنین اولین زنی بود که یک مسابقه را در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت می‌کرد و در دسامبر 2020، اولین زنی بود که در لیگ قهرمانان اروپا داوری کرد. او همچنین اولین داور زن بود که در جام جهانی 2022 در قطر یک مسابقه فوتبال مردان را قضاوت کرد.

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • «العین» به فینال آسیا صعود کرد/ «الهلال» و ستاره‌هایش حذف شدند
  • شگفتی بزرگ؛ الهلال حذف شد | فینال آسیا و رویای ستاره پنجم بر باد رفت
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • خوانندگی بامزه علیرضا جهانبخش در رختکن پس از قهرمانی (فیلم)