Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@12:52:16 GMT

واکنش ترکیه به نتایج تحقیقات ریاض درباره قتل خاشقجی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۷۸۲۲

واکنش ترکیه به نتایج تحقیقات ریاض درباره قتل خاشقجی

خبرگزاری تسنیم: یک منبع ترکیه‌ای در گفتگو با الجزیره اظهار داشت ما خواهان نام و شماره تلفن شهروند ترکیه‌ای هستیم که با تیم سعودی (عامل قتل خاشقجی) همکاری کرده است.

از سوی دیگر وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی نیم ساعت پیش از کنفرانس مطبوعاتی دادستانی سعودی درباره قتل خاشقجی با وی (وزیر خارجه ترکیه) تماس گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولود چاووش اوغلو تصریح کرد تمام آنچه را که لازم است برای روشن شدن ابهامات موضوع قتل خاشقجی با تمام جزئیاتش انجام خواهیم داد.

این در حالی است که شبکه الجزیره به نقل از یک کارشناس اعلام کرد دادستانی سعودی تلاش کرد احمد عسیری و سعود القحطانی (از افراد بسیار نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی) را از دست داشتن در جنایت قتل خاشقجی تبرئه کند.

الجزیره همچنین اعلام کرد حکومت سعودی در حالی بار دیگر روایت تحویل جسد خاشقجی به یک تبعه ترک و همکار کنسولگری را مطرح کرده که قبلا همین دادستان سعودی چنین روایتی را تکذیب کرده بود.

خاطر نشان می‌شود دادستان کل سعودی اعتراف کرده است که خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی پس از کشته شدن در کنسولگری این رژیم در استانبول مثله شد.

بر اساس نتایج تحقیقاتی که حکومت سعودی انجام داده، پنج متهم، خاشقجی را کشته و جسدش را مثله کرده‌اند، نکته قابل توجه این است که این تحقیقات از سوی طرفی انجام شده که مقاماتش در صدور فرمان قتل و انجام این جنایت مشارکت داشته‌اند و به همین سبب این تحقیقات نمی‌تواند شفاف و بی‌طرفانه و عادلانه باشد.

سخنگوی دادستانی سعودی امروز نتایج تحقیقات خود درباره کشته شدن جمال خاشقجی را اعلام کرد و گفت: تیم سعودی که به استانبول اعزام شد، برای متقاعد کردن خاشقجی به منظور بازگشت به عربستان تلاش می‌کرد، اما فرمانده این تیم دستور قتل خاشقجی را صادر کرد و جسدش مثله مثله و تحویل یک شهروند ترکیه‌ای که با تیم همکاری می‌کرد، شد.

این سخنگو در کنفرانس مطبوعاتی خاطر نشان کرد دادستانی سعودی به ۱۱ فرد از بازداشت شدگان در عربستان در ارتباط با این پرونده اتهاماتی را وارد کرد و خواستار اعدام پنج نفر از آن‌ها شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قتل خاشقجی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض  به همراه اعضاى سفارت با حضور در دفتر وابستگی نظامى و دیدار با وابسته هوایی کشورمان از نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرز و بوم و آب وخاک کشورمان تجلیل کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عنایتی با اشاره به پیشرفت‌های صنایع دفاعی و نظامی کشورمان،  جایگاه ارتش را مرهون تلاش، فداکاری، انسجام و اتحاد نیروهای مسلح کشور دانست.

عنایتی گفت قدرت نظامی امروز جمهوری اسلامی ایران برخاسته از مجاهدت همه دلاوران مسلح کشور بویژه شهدای این عرصه میباشد و امروز جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه همین قدرت اجازه هیچ تهدیدی را علیه منافع ملی نمی‌دهد و دیپلماسی کشور نیز با تکیه بر این قدرت می‌تواند در دنیا از حقوق ملت عزیزمان دفاع کند.

سرهنگ گرامی به تازگی به عنوان وابسته هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در ریاض مشغول به خدمت شده اند.

سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند29 فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش مدیر موسسه اطلاعات به علنی شدن تذکر به مسئولان بابت گشت ارشاد
  • نتایج یک چهارم لیگ کنفرانس اروپا؛ حذف نماینده ترکیه و صعود بنفش‌ها در آرتمیو فرانکی
  • گرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی پگاسوس
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان