Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی مردم جنوب استان کرمان از راه‌های روستایی بسیار پایین است گفت: بسیاری از روستاهای جنوب استان کرمان جاده مناسبی ندارند. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، احمد حمزه امروز در آئین کلنگ‌زنی عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن بم-جیرفت اظهار داشت: این شبکه ریلی به بندر جاسک و سپس راه‌آهن سراسری وصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سالیانه حدود 5 میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب استان کرمان داریم گفت: خط زمینی جوابگوی این مقدار محصول نبوده است و نیازمند به خط ریلی و هوایی هستیم.

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 75 درصد کرومیت کشور در جنوب کرمان است افزود: متاسفانه هنوز به بهره‌برداری نرسیده و شبکه زمینی فعلی جوابگوی این مهم نیست.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان در پشتیبانی از منطقه جاسک نقش بسیار مهمی برعهده دارد تصریح کرد: در بحث راه روستایی مشکل بزرگی داریم و شاخص بهره‌مندی مردم جنوب استان کرمان از راه‌های روستایی بسیار پایین است.

حمزه با اشاره به اینکه هزار و 600 کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان داریم، بیان کرد: بسیاری از روستاهای بالای 50 خانوار در این منطقه جاده مناسبی ندارند.

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از نقاط جنوب کرمان به دلیل نداشتن جاده مناسب به قتلگاه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اسناد منازل مردم در جنوب کرمان یک معضل بزرگ است که می‌طلبد مشکل آنها حل شود اظهارداشت: در شهرستان منوجان تنها 7 هکتار مستثنیات در نظر گرفته شده است که این یک مشکل برای مردم منطقه است و باید مشکل زمین‌های واگذاری شده به ادارات برطرف شود.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۶ خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده جنوب کرمان با اشاره به بارش‌های اخیر در این منطقه گفت:با توجه به افزایش سیلاب‌ها و جاری شدن روان آب‌ها در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان راهداران در شهرستان‌های جیرفت، رودبار، فاریاب و منوجان ۱۶ دستگاه خودروی گرفتار در سیلاب را با استفاده از توان ماشین آلات راهداری نجات دادند.

محمودی با بیان اینکه اکثر این خودرو‌های گرفتار در سیلاب در جاده‌های فرعی و در بستر رودخانه‌ها گرفتار سیلاب شده بودند گفت: خوشبختانه با حضور به موقع راهداران و بیرون کشیدن این وسایل نقلیه از دل سیلاب هیچ آسیبی به رانندگان و خانواده‌های آنان وارد نشده است

وی افزود: دو کامیون، یک خودروی سواری پراید و یک خودروی باری سایپا نیز در محور اصلی رودبار_ایرانشهر نیز توسط عوامل راهداری رودبار جنوب نجات یافتند.

محمودی با بیان اینکه بارندگی‌ها کماکان در سطح حوزه استحفاظی جنوب کرمان ادامه دارد از رانندگان و مردم خواست همچنان جوانب احتیاط را رعایت کنند و در محور‌هایی که راهداران از تردد خودرو‌ها جلوگیری می‌کنند همکاری لازم را با آنها داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان راه ارتباطی مردم با این اداره کل را یادآور شد و افزود: شماره تلفن گویا و شبانه روزی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان پل ارتباطی مردم و این اداره کل در جهت اطلاع یابی از وضعیت راه‌ها است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر
  • بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی
  • نجات ۱۶ خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان
  • دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است
  • بهره‌مندی نیمی از مردم خمین از استخر؛ در صورت افتتاح!
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۱۰۰ درصد روستاهای بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • زیر خط فقر را تا مغز استخوان احساس کنید؛ یک متر خانه در این منطقه ۲.۵ میلیارد تومان!