Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@01:11:30 GMT

نشست اضطراری اتحادیه عرب در باره غزه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۷۸۹۲

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ تحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی این نهاد امروز-پنجشنبه- به دعوت فلسطین برای بررسی حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه نشست اضطراری برگزار کرد.

سعید ابوعلی معاون دبیرکل این اتحادیه در امور فلسطین و سرزمین های اشغالی عربی طی سخنانی در این زمینه گفت: «خواهان توقف حملات اسرائیل به غزه، حمایت جهانی از مردم فلسطین و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای امنیت به مسئولیت خود در قبال غزه عمل نمی‌کند. آمریکا از رژیم‌صهیونیستی پشتیبانی و از تلاش علیه اشغالگران و ناقضان قوانین بین‌المللی ممانعت می کند.»

شماری از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۱۱ نوامبر با یک خودرو غیرنظامی وارد نوار غزه شدند. آنها پس از پیمودن ۳ کیلومتر توسط گردان‌های عزالدین القسام شناسایی هدف قرار گفتند. در این درگیری ۷ فلسطینی شهید و یک سرباز اسرائیلی کشته شدند.

پس از آن، تنش‌ها در نوار غزه شدت گرفته و با پرتاب موشک از فلسطین به سوی رژیم‌صهیونیستی و حمله‌های هوایی این رژیم به نوار غزه همراه شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه عرب فلسطین نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است

فیلیپ لازارینی گفت:  یک تلاش بدخواهانه برای پایان دادن به عملیات آژانس آنروا در غزه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه این تلاش‌ها پیامد‌های جدی برای صلح و امنیت بین المللی خواهد داشت، گفت: (رژیم) اسرائیل به دنبال پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است و بار‌ها درخواست برای ارسال کمک به شمال نوار غزه را رد کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در جنوبی ترین بندر رژیم صهیونیستی
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است
  • برادرزاده هنیه هم به شهادت رسید + فیلم
  • پایگاه استراتژیک «میرون» زیر حملات موشکی حزب‌الله +فیلم
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی
  • حملات شدید اسرائیل به نوار غزه