Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - دبیر علمی کنفرانس سالانه پرستاری سرطان گفت: برخی از مباحث نظری این نوع پرستاری با فرهنگ ما سازگار نیست و لازم است رشته تخصصی پرستاری سرطان با توجه به ویژگی های اجتماعی و ارزش های فرهنگی کشورمان، بومی سازی شود.

فریبا طالقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مراقبت از بیماران سرطانی در 2 دهه گذشته، تغییر کرده و تحت تاثیر عوامل زیادی مانند وجود درمان های متنوع، تصمیم گیری بیمار و خانواده درباره مراقبت های بهداشتی و درمانی و افزایش توجه به اهمیت مراقبت های روانی و اجتماعی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: مراقبت از بیماران سرطانی یک مقوله بین رشته ای است و در کنار پیشرفت علم پزشکی، لازم است که این رشته نیز به دانش روز مجهز شود.
طالقانی همچنین تاکید کرد: مراقبت از بیماران سرطانی باید بر اساس آخرین تحقیق ها و روش های علمی باشد که در این زمینه در کشورمان جای کار بسیاری داریم.
دبیر علمی کنفرانس سالانه پرستاری سرطان با بیان اینکه تحقیق ها و اقدام برای بومی سازی باید توسط جامعه پرستاری کشورمان انجام شود، اضافه کرد: در همین پیوند، کنفرانس سالانه پرستاری سرطان همزمان با کنگره انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران برگزار می شود تا یافته های علمی آن تبدیل به شواهد و مستندسازی شود.
وی با اشاره به دریافت حدود یکصد مقاله در کنفرانس سالانه پرستاری سرطان ایران، گفت: از این تعداد 40 مقاله به صورت سخنرانی و 12 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
طالقانی افزود: این مقاله ها درباره ابعاد مختلف از جمله جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی و معنوی است.

پرستاری سرطان (Cancer nursing) یکی از رشته‌های تخصصی پرستاری است که در آن پرستاران، سرپرستی شیمی‌درمانی و مدیریت نشانه‌های مربوط به سرطان را بر عهده دارند.
کنفرانس سالانه پرستاری سرطان همزمان با هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران روز پنجشنبه در هتل عباسی اصفهان آغاز شد و تا 26 آبان امسال ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان توسط انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاری این 2 رویداد علمی، ارائه آخرین دستاوردهای علم پزشکی در زمینه سرطان شناسی و خون شناسی و راه های جدید درمان این بیماری هاست.
سرطان ‌شناسی یا انکولوژی(Oncology)، شاخه‌ای از رشتهٔ پزشکی است که در مورد تومورها و سرطان مطالعه می‌کند و هماتولوژی یا خون شناسی نیز به معنی یاخته های خونی، انعقاد خون و فرآیند خون سازی بوده و هدف آن، تشخیص و درمان بیماری های خونی است.
در این همایش مباحثی از جمله تازه های روش های تشخیصی و درمانی سرطان ها، سرطان های پستان، دستگاه گوارش، ریه، خون و سیستم لنفاوی، سیستم اعصاب مرکزی و پوستی، اختلالات انعقادی، درمان های حمایتی در بیماران مبتلا به سرطان، ایمونو تراپی در بیماران مبتلا به سرطان، دیدگاه های نو در درمان سرطان، چشم انداز آینده درمان سرطان، توسط استادان و پزشکان مورد بحث قرار می گیرد.
3011/ 2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پرستاري سرطان كنفرانس سالانه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  وزیر بهداشت در سفر به سمنان و بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت : این یکی از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۹۰ آغاز شده و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در این دولت انجام شد و به مرحله بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته در حوزه سرطان وارد این مرکز شده و درحال نصب است افزود: اعتبار این مرکز ۴۵ میلیارد تومان بوده و ۱۱۰ میلیارد تومان دیگر هم در این دولت تخصیص اعتبار شده است.
وزیر بهداشت گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است و با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وزیر بهداشت همچنین در خصوص ارائه خدمات این مرکز گفت: علاوه بر سمنان، استان‌های دیگر هم میتوانند از خدمات لازم در این‌مرکز و درمان بیماری سرطان بهره‌مند شوند.
وی به اجرای پویش ملی سلامت اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح افرادی که مشکوک به بیماری سرطان‌هستند غربالگری و خدمات درمان برای آنان ارائه میشود.
دکتر عین اللهی از برنامه ریزی برای درمان رایگان سرطان در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دارو‌های بیماران سرطانی دارو‌های خاص محسوب و گران قیمت هستند در قالب این طرح دولت این دارو‌ها را در مراکز خدمات بهداشتی ارائه خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز