Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي يزد بابيان اينکه سطح زير کشت ذرت علوفه‌اي در اين استان نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش دارد، گفت : با پايان کار برداشت اين محصول در سال جاري با چهار دستگاه چاپر 20 هزار تن اين محصول توليد شد.

محمدعلي حاتمي زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا در ابرکوه بابيان کاهش بارندگي و پر آبخواه بودن اين گياه علت کاهش سطح زير کشت است ، اظهار داشت: متوسط توليد اين محصول در واحد سطح 50 تن و در بعضي مزارع تا 70 تن است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : اين ميزان محصول از 325 هکتار مزارع استان که بيشتر در شهرستان‌هاي خاتم و ابرکوه قرار دارد برداشت شد .
حاتمي زاده يادآور شد: ذرت علوفه‌اي برداشت‌شده در دامداري‌ها ذخيره و باکيفيت و ماندگاري بالا استفاده مي‌شود.
مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي يزد با اشاره به تبعات خشکسالي و کم‌آبي ، خاطرنشان کرد: اين استان قابليت کشت نشايي تمام محصولات زراعي به‌جز گندم ، جو و سيب‌زميني را دارد.
اين مسئول با اشاره به اينکه از سال زراعي 1398 محصول ذرت به روش نشايي کشت مي‌شود ، خاطرنشان کرد: توليد محصول استراتژيک موردنياز کشور به‌ويژه محصولات علوفه‌اي از سياست‌ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزي در استان است.
حاتمي زاده تأکيد کرد: کشاورزاني که بخواهند سال آتي نسبت به کاشت ذرت علوفه‌اي و دانه‌اي اقدام کنند ، بايد علاوه بر توسعه کاشت نشايي نسبت به تجهيز مزارع به آبياري نوين (تيپ ) از هم‌اکنون اقدام کنند.
وي با اشاره به تبعات خشک‌سالي و افت سطح آب‌هاي زيرزميني تصريح کرد: تلاش داريم در کاشت ذرت علوفه‌اي طي سال‌هاي آتي علاوه بر استفاده بذر جديد از ارقام زودرس که جايگزين بذرهاي موجود خواهد شد ، کشت علوفه‌هاي کم آبخواه را در استان توسعه دهيم.
مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي استان تصريح کرد: افزون بر چهار هزار کشاورز در امر توليد محصول ذرت در استان فعاليت دارند.
اراضي قابل کشاورزي استان يزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشک‌سالي، 116 هزار هکتار آن به کاشت انواع محصول زراعي و باغي اختصاص دارد.
استان يزد حدود سه ميليون واحد دامي، 70 هزار رأس گاو شيري و يک هزار و 100 واحد طيور دارد.
7540/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 

علی راه انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست همایش آموزشی چغندر علوفه‌ای گفت: در سال جدید به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان، برنامه ریزی لازم برای در اختیار قرار دادن بذر و نهاده‌های رایگان به کشاورزانی که تمایل به کشت چغندرعلوفه‌ای دارند توزیع خواهد شد.

وی افزود: قزوین پتانسیل مستعدی در کشاورزی دارد و می‌تواند در کشت چغندر علوفه‌ای نیز بعنوان پیشرو و پایلوت باشد.

راه انجام اضافه کرد: کشت چغندرقند علوفه‌ای در مزارع با توجه به نامگذاری شعار سال بایستی با مشارکت مردم در استان برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان پراکنش دامداری‌های زیادی دارد بنابراین تامین علوفه مورد نیاز با یونجه و ذرت علوفه‌ای مقدور نیست و بایستی کشت چغندر علوفه‌ای در مزارع استان ترویج شود.

وی گفت: با توجه به اینکه چند سالی است استان قزوین با بحران کم آبی، کاهش بارندگی و خشکسالی و عدم پراکنش مناسب بارش‌ها روبرو است بنابراین اجرای پیاده سازی الگوی کشت و کشت محصولات گیاهان علوفه‌ای کم آب بر ضرورت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل