Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان اموال تملیکی انبار برای نگهداری کالاهای کشف شده در کرمان ندارد گفت: در هفت‌ ماهه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ورودی پرونده‌‌های قاچاق کالا در استان کرمان ۴۲ درصد افزایش داشته است. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ارسلان میری امروز عصر در جلسه با مجمع نمایندگان استان کرمان پیرامون مشکلات اداره کل تعزیرات حکومتی استان و ارائه گزارش عملکرد اظهار داشت: 23 سال از تشکیل تعزیرات حکومتی در کشور می‌گذرد و با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دو ابزار خوب برای تعزیرات حکومتی هستند گفت: هنوز یکسری ایرادات و اشکالاتی براین قوانین وارد است که به کمک نمایندگان برای اصلاح آنها نیاز داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان بیان کرد: به‌عنوان مثال قانون برای عدم درج قیمت بر روی کالا حدود 96 هزار تومان جریمه تعیین کرده که شاید در یک مغازه کوچک در یک روستا، موثر باشد اما در شهرهای بزرگ بازدارنده نیست.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان از 23 شهرستان فقط در 10 شهرستان دارای اداره هستیم و امکانات ما بسیار محدود است گفت: ساختمان جدید اداره کل تعزیرات استان نیز به سختی آماده بهره‌برداری شد.

میری با بیان اینکه در شهرستان شهربابک یک واحد اجاره کردیم و هر سال باید تمدید قرارداد کنیم خاطرنشان کرد: در بعضی از شهرستان‌ها از سایر ادارات ساختمان امانی گرفتیم و در شهرستان‌های جنوبی نیز دو اداره داریم که هر دو ساختمان استیجاری دارند.

وی با اشاره به اینکه در چند حوزه به پرونده‌های تخلف در بازار رسیدگی می‌کنیم گفت: کار تعزیرات حکومتی در اصل رسیدگی به پرونده‌ها است و کار ما نظارت بر بازار نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد افزود: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمان هنوز چارت مشخصی ندارد بعد می‌خواهیم اموال کشف شده را در اختیارش بگذاریم تا مراحل قانونی آن کالای کشف شده طی شود.

میری با اشاره به اینکه این سازمان انبار برای نگهداری کالاها ندارد و باید چاره‌اندیشی شود اظهار داشت: اگر در جنوب استان کالایی کشف شود باید به انباری در مرکز استان بیاورند که بسیاری از این کالاها مواد غذایی و تاریخ مصرف دارند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان بیان کرد: در مجموع کاهش ورودی پرونده‌‌های تخلف در بازار را داشتیم اما در بحث قاچاق کالا با افزایش پرونده‌ها روبه‌رو هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه در هفت‌ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ورودی پروندهه‌های قاچاق کالا در استان کرمان 42 درصد افزایش داشته است افزود: بیش از 60 میلیارد ریال از بابت جریمه پرونده‌ها به خزانه دولت واریز شده است.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کود شیمیایی در بهار نقره داغ شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: شعبه اول بدوی شهرستان بهار به پرونده قاچاق سه هزار و ۱۹۵ کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۶۵ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مرضیه یونسی افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کود شیمیایی کشف شده، متهم را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

او تأکید کرد: با گزارش سربازان گمنام امام زمان(عج) پیرامون کشف محموله کود‌های شیمیایی از یک انبار، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

یونسی گفت: واحد‌های صنفی متخلف استان در سال گذشته ۴۴ هزار و ۶۱۷ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال جریمه شدند.

او تعداد پرونده‌های وارده به این اداره کل در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۴۵۰ فقره عنوان و تأکید کرد: تعداد آرای صادره در این مدت ۱۴ هزار و ۴۶۰ فقره ثبت شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: عدم درج قیمت با سه هزار و ۲۸۲ پرونده، گران فروشی با ۲ هزار و ۳۷۹، تقلب و کم فروشی با هزار و ۸۷۵ فقره پرونده و عدم اجرای تکالیف صنفی با هزار و ۴۳۹ در صدر تخلفات قرار دارند.

یونسی گفت: عدم صدور و ارائه فاکتور با هزار و ۳۲۹ فقره، عدم رعایت بهداشت با هزار و ۱۸۸ فقره و قاچاق کالا و ارز با هزار و ۵۳ فقره در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه
  • جریمه ۸ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریالی قاچاقچی شکر
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد ریال جریمه شد
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان به مشاوران املاک اردبیل
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • قاچاقچی کود شیمیایی در بهار نقره داغ شد