Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون دادستان کل سعودي اعتراف کرده است، «خاشقجي» روزنامه‌نگار منتقد سعودي پس از کشته شدن در کنسولگري اين رژيم در استانبول مثله شد. شلعان الشلعان خواستار اعدام پنج نفر شده است
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل ازخبرگزاري تسنيم، بر اساس نتايج تحقيقاتي که حکومت سعودي انجام داده، 5 متهم، «خاشقجي» را کشته و جسدش را مثله کرده‌اند،‌نکته قابل توجه اين است که اين تحقيقات از سوي طرفي انجام شده که مقاماتش در صدور فرمان قتل و انجام اين جنايت مشارکت داشته‌اند و به همين سبب اين تحقيقات نمي‌تواند شفاف و بي‌طرفانه و عادلانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش شبکه العربيه، معاون دادستاني سعودي امروز نتايج تحقيقات خود درباره کشته شدن جمال خاشقجي را اعلام کرد و گفت تيم سعودي که به استانبول اعزام شد، براي متقاعد کردن خاشقجي به منظور بازگشت به عربستان تلاش مي‌کرد، اما فرمانده اين تيم دستور قتل خاشقجي را صادر کرد و جسدش مثله مثله و تحويل يک شهروند ترکيه‌اي که با تيم همکاري مي‌کرد، شد.
شلعان الشلعان در کنفرانس مطبوعاتي خاطر نشان کرد، دادستاني سعودي به 11 فرد از بازداشت شدگان در عربستان در ارتباط با اين پرونده اتهاماتي را وارد کرد و خواستار اعدام5 نفر از آنها شده است.
«جمال خاشقجي» روزنامه نگار منتقد رژيم سعودي، سه شنبه 2 اکتبر پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ناپديد شد.
رژيم سعودي جمعه 19 اکتبر، بعد از 18 روز سکوت و تکذيب سرانجام تحت فشارهاي جامعه جهاني تاييد کرد، «خاشقجي» در کنسولگري اين کشور به قتل رسيده است.
امروز نيز، مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه گفت: قتل جمال خاشقجي روزنامه نگار عربستاني در کنسولگري اين کشور در استانبول، از قبل برنامه ريزي شده بود و آنکارا با جامعه جهاني براي تحقيقات درباره جزئيات اين قتل همکاري خواهد کرد. وي افزود: افرادي که براي قتل خاشقجي آمده بودند، تجهيزات لازم براي تکه تکه کردن جسد او را همراه داشتند.
همچنين «رجب طيب اردوغان» رئيس‌ جمهور ترکيه سه‌شنبه 23 اکتبر اعلام کرد: شواهد نشان مي‌دهد «خاشقجي» با بي‌رحمي و به‌طور برنامه‌ريزي‌شده به قتل رسيده است.
روزنامه بريتانيايي گاردين اخيرا در گزارشي اعلام کرد، روند تحولات عربستان در سال هاي اخير از يک الگوي واضح پيروي مي کند؛ از زماني که «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان شده است، رياض هرگونه مخالفتي را صرفنظر از آنکه از سوي چه کسي باشد به طرز وحشيانه سرکوب مي کند.138/112
بيشتربخوانيد:
چاووش‌ اوغلو: تحقيقات بين‌المللي درباره قتل «خاشقجي» ضروري است
گزارش: پرونده قتل خاشقجي؛ آخرين کلمات روزنامه‌نگار
کليدواژه جمال خاشقجي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، قبرستان بقیع یا بهشت بقیع نام آرامگاهی در عربستان است که مسلمان‌ها می‌توانند آن را از دور زیارت کنند.

بنابر احادیث و روایات، امامان بزرگواری در این قبرستان مدفون شده اند و حتی گفته می‌شود که قبر حضرت فاطمه زهرا (س)، مادر بزرگوار ائمه نیز در این قبرستان است.

کد خبر 845219 منبع: مهر برچسب‌ها اسلام - مسجد خبر مهم عربستان حضرت فاطمه زهرا (س)

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • فیلم| یک قدم تا اعلام جرم؛ تایید تخلفات عجیب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد توسط معاون دادستان
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه