Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان که در آخرین روز کاری خود نوک پیکان انتقاداتش را به سمت مداخله نمایندگان در امور اجرایی کرده و نمایندگان مداخله جو را در آخرین سخنرانی‌اش نیز بی نصیب نگذاشت. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید شهاب‌الدین چاوشی بعدازظهر امروز در اجلاسیه رؤسای خانه‌های صنعت و معدن کشور در تالار همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: مسئولان باید براساس قانون از دخالت در کار یکدیگر اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به قوانینی که در مجلس تصویب شده نیز پایبند نیستند افزود: نمایندگان نباید انتظار داشته باشند که مسئولان حوزه انتخابیه آنان، با نظر آنها انتخاب شوند.

استاندار سمنان با اشاره به گفته یکی از نمایندگان مبنی بر مورد قبول بودن دخالت نمایندگان در انتصاب مسئولان اجرایی گفت: یکی از نمایندگان مدعی شده وقتی یک نماینده می‌تواند وزیر را استیضاح و یا مورد پرسش قرار دهد؛ چرا نباید بتواند در انتخاب بخشدار حوزه انتخابیه اش نقش داشته باشد؟ باید به این نماینده مجلس پاسخ داد که شما براساس قانون نباید در انتخاب بخشدار یا مسئول اجرایی دیگری دخالت داشته باشید.

چاوشی اضافه کرد: زمانی که یک بخشدار با نظر نماینده مجلس انتخاب شود؛ چگونه می‌توان در زمان انتخابات اطمینان داشت که در فرآیند انتخابات بی‌طرف بماند.

وی در ادامه از نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه خواست که لایحه‌ای به مجلس پیشنهاد دهد که براساس آن نمایندگان تنها بتوانند یک دوره در انتخابات مجلس شرکت کنند.

برخی نمایندگان همواره در حال زمینه چینی برای انتخابات بعدی هستند

استاندار سمنان با اشاره به مزایای این پیشنهاد افزود: متأسفانه در حال حاضر برخی نمایندگان همواره در حال زمینه چینی برای پیروزی در انتخابات بعدی هستند و از همین رو تلاش می‌کنند در انتخاب مدیران شهرستان خود نیز دخالت کنند.

چاوشی با بیان اینکه قوای سه گانه براساس قانون نمی‌توانند در امور مربوط به هم دخالت کنند گفت: همانگونه که رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی و نفر دوم کشور نمی‌تواند یک فرد را برای چند ساعت هم بازداشت کند؛ یک نماینده یا یک مسئول قضایی هم نمی‌تواند در امور دستگاه‌های اجرایی دخالتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل در کشور ما نقص و نقض قوانین است خاطرنشان کرد: باید قوانین کشور بروزرسانی شوند.

استاندار سمنان با اشاره به جنگ اقتصادی استکبار علیه کشورمان خاطرنشان کرد: قوانین فعلی در گذشته و متناسب با شرایط عادی تقنین شدند و لذا در این شرایط ویژه که با جنگ گسترده دشمنان روبرو هستیم؛ به قوانینی متناسب با این شرایط نیازمندیم.

چاوشی با تجلیل از برگزاری اجلاسیه خانه‌های صمت در سمنان گفت: مسئولان باید از ظرفیت فعالان اقتصادی و به ویژه خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استفاده کنند.

وی از فعالان اقتصادی به عنوان سربازان جنگ اقتصادی نام برد و گفت: مسئولان وظیفه دارند که از این سربازان جنگ اقتصادی پشتیبانی و حمایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد

شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: این تصمیم بر اساس روند کاهشی قیمت گوشت مرغ در استان و تصویب کاهش ان از سوی دولت اعلام شده است و عرضه گوشت مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان جوجه ریزی شده است که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد افزود: در این نشست هم چنین از همه وارد کنندگان و مباشران گوشت قرمز خواسته شد برنامه زمان بندی خود را برای واردات گوشت قرمز از کشور‌های دیگر اعلام کنند.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی استان و اعطای تسهیلات لازم نیز قرار شد واحد‌های راکد و غیر فعال دامداری و دامپروری استان برای تولید گوشت قرمز فعال شوند.

شاه حسینی تصریح کرد: رصد و نظارت بر بازار گوشت قرمز نیز در استان با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در موضوع حبوبات نیز که در فروردین ماه شاهد افزایش قیمت حدود ۲۰ درصدی در اقلام بودیم مقرر شد پیگیری‌های لازم در تهران برای تامین و تخصیص ارز وارد کنندگان انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: مقرر شد سهمیه شکر ابلاغی به استان نیز هم چنان با نرخ مصوب از طریق سکو‌های تنظیم بازار توزیع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۶ درصد رسید
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد