Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:24:22 GMT

کارهای زیبایی صورت در خانم ها برای آقایان خط قرمز است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۸۳۱۶

کارهای زیبایی صورت در خانم ها برای آقایان خط قرمز است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل یزدی، در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم صورت ایران، نسبت به برخی رفتارهای اجتماعی که مغایر با فرهنگ ایرانی است، انتقاد کرد و افزود: طبیعت خانم ها این است که به زیبایی توجه کنند و این مسئله عجیبی نیست، اما متاسفانه در برخی موارد بسیار افراطی عمل می کنیم.

این جراح دهان، فک و صورت، ادامه داد: ما شاهد هستیم افرادی که خانواده آنها از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند، اما هر طور شده به دنبال هزینه کردن برای زیبایی صورت هستند و این علامت خوبی برای جامعه ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی تاکید کرد: البته این پدیده فقط مربوط به زیبایی صورت نیست و این قبیل رفتارهای افراطی در سایر موارد و موضوعات جامعه نیز مشاهده می شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که نفس زیبایی چیز بدی نیست، افزود: اگر این زیبایی برای گمراهی دیگران باشد، مورد تایید نیست و دور از فرهنگ ایرانی است.

این استاد ممتاز بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از دلایل گرایش به جراحی های زیبایی صورت را متوجه ابعاد شخصیتی افراد دانست و گفت: برخی از افراد فقط با گفته های اطرافیان خود را مجاب به دست بردن درصورت خود می کنند. در حالی که همین شخص، وقتی عمل زیبایی صورت او مورد توجه قرار نگیرد، از طرف همین اطرافیان است که از پزشک خود طرح شکایت می کند.

یزدی تاکید کرد: یکی از دلایل افزایش شکایت از جراحی های زیبایی، همین قضاوت های اطرافیان در مورد فردی است که عمل زیبایی صورت انجام داده است.

وی در ادامه به موضوع اخلاق پزشکی اشاره کرد و افزود: اخلاق پزشکی را نمی توان در کتاب و فرمول جستجو کرد، بلکه باید در رفتار جامعه پزشکی دیده شود.

یزدی گفت: پزشکانی که رشته خود را خوب بلد هستند و حق الزحمه متعارف می گیرند و در عین حال یک خدمت درجه یک برای بیمار ارائه می دهند، اخلاق پزشکی را رعایت کرده اند، چون وجدان حرفه ای دارند.

وی از صورت به عنوان یکی از حساس ترین نقاط بدن نام برد و افزود: جراحی دهان، فک و صورت، یکی از رشته های پزشکی است که گستره و دامنه فعالیت آن در حوزه درمان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاد ممتاز بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که گرایش به زیبایی صورت در بین آقایان به خصوص نسل جوان رخنه کرده است، گفت: برخی از زیبایی های صورت که برای خانم ها خط سبز است، برای آقایان خط قرمز تلقی می شود.

کد خبر 4459362 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: جراحی بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران کنگره دهان فک و صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی درخصوص این خبر تصریح کرد: در گشت مشترک مدیریت بازرسی اصناف با دیگردستگاه‌های نظارتی، ۳ سالن زیبایی، یک واحد صنفی پوشاک و یک فروشگاه عرضه شکلات در خیابان خیام ۱۱، به‌علت تخلفات گران‌فروشی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی پلمب شدند.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
  • وضعیت استقرار خانم ها و آقایان در خطوط بی آر تی به روال قدیم باز می گردد
  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • تعویض محل استقرار زنان و مردان در اتوبوس‌های تندروی تهران | علت این تصمیم چیست؟
  • جایگاه خانم‌ها و آقایان در بی آرتی تغییر کرد
  • محل سوار شدن خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی تغییر کرد
  • تغییر جایگاه آقایان و خانم ها در اتوبوس های تندروی پایتخت
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • آقایان اراده کرده بودند استقلال را از آسیا حذف کنند
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است