Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از البرز در این رقابت‌ها که 24 آبان به میزبانی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی البرز برگزار شد، تیم‌های نوفن، آرن، سدید، نورا، کارآفرینان، انصار، کاسپین، درنا، پاسارگاد، تفکر نوین، پرواز، ندای موفقیت، بنیاد شهید، بنلی، تیم 16 و تیم شهید متوسلیان از مراکز علمی کاربردی کارخانه قند، خانه کارگر، زرماکارون، جهاد دانشگاهی و بنیاد شهید به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این برنامه، مجتبی صفری، رئیس اداره فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان البرز اظهارکرد: معضل جدی در فضای اظهار نظر در کشور، تحلیل های بدون عقبه‌ی علمی و مطالعاتی است، لذا مناظرات دانشجویی بستری مناسب برای تمرین گفتگوی عالمانه در اجتماع و فضای شغلی است.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با محور قرار دادن مهارت، اشتغال و کارآفرینی سعی در هدایت دانشجویان خود به سمت و سوی تبادل نظر پژوهش محور دارد و امید است بتوانیم نمایندگان ارزنده‌ای به مسابقات ملی که به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد، اعزام کنیم.
در ادامه احمدرضا فیروزی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به ضرورت «مناظره» در جامعه ایران گفت: در حال حاضر چیزی که در عرصه های فرهنگی و اجتماعی به شدت احساس نیاز می شود، ضرورت گفتگو در تمام سطوح جامعه است و مسابقات مناظرات دانشجویی در شکل‌گیری این بستر می‌تواند ایفای نقش کند.
وی تصریح کرد: اما شاید یکی از دلایل اصلی که موجب شدت بخشیدن به معضلات اجتماعی گردیده است، منبعث از کم رنگ شدن فرهنگ گفتگو و مفاهمه است.
فیروزی افزود: نتایج یک پژوهش نشان می دهد که میزان گفتگوی درون خانوادگی از 2 ساعت در روز به 20 دقیقه کاهش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که در مهم ترین نهاد اجتماعی جامعه ما دچار چه معضلاتی هستیم.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز بیان کرد: واقعیت این است که هر گاه ما به گفتگو اهمیت داده‌ایم این موضوع در رشد و ارتقای جامعه بسیار کمک کرده است که مصداق بارز آن را می توانیم در دوره تمدن اسلامی جستجو کنیم و اوج تمدن و علم را در این دوره شاهد هستیم.
وی گفت: متاسفانه هرگاه که از گفتگو فاصله گرفته‌ایم دچار ضعف‌های جدی شده‌ایم و در این زمینه می‌توانیم به ضعف‌های تاریخی نیز اشاره کنیم؛ سرنوشت اندیشمندانی چون حلاج، سهروردی و عین القضات نشان از جامعه‌ای می‌دهد که در آن گفت وگو و تضارب آرا و تحمل عقاید مخالف به حداقل ممکن می‌رسد.
این مسئول تاکید کرد: مسابقات مناظرات دانشجویی می‌تواند این فرصت را فراهم کند که دانشجویان برای گفتگو و نقد و تضارب آرا پیش قدم باشند و به تدریج این فرهنگ را در جامعه نیز تزریق نمایند.
در نخستین مسابقه مرحله مقدماتی دو تیم «نورا» از زرماکارون و تیم «سدید» از جهاددانشگاهی با عنوان گزاره «الگوهای آموزشی علمی ـ کاربردی یکی از الگوهای موفق برای مهارت‌افزایی جامعه است»، به رقابت پرداختند که تیم نورا به عنوان تیم مخالف برنده شد.
در مسابقه دوم با گزاره «وظیفه دولت، ایجاد شغل نیست بلکه هدایت و بسترسازی آن است»، تیم «نوفن» از کارخانه قند توانست تیم «آرن» از خانه کارگر را پشت سر بگذارد.
در مسابقه سوم با عنوان گزاره «زنان در راه اندازی کسب و کارهای جدید از محدودیت‌های بیشتری در مقایسه با مردان برخوردارند»، تیم «کارآفرینان» از زرماکارون در مقابل تیم انصار از خانه کارگر به برتری دست یافت.
مسابقه چهارم با عنوان گزاره «دونرخی شدن ارز و تاثیر مثبت آن بر صادرات و کارآفرینی و اشتغال» با برتری تیم «کاسپین» از جهاد دانشگاهی در مقابل تیم «درنا» از جهاد دانشگاهی پایان یافت.
در مسابقه پنجم با عنوان گزاره «رواج کسب و کارهای الکترونیک، فرصت های شغلی را کاهش می دهد»، تیم «تفکر نوین» از جهاددانشگاهی با کسب امتیاز بیشتر بر تیم «پاسارگاد» از خانه کارگر فائق آمد.
مسابقه ششم مرحله مقدماتی با عنوان گزاره «شاغل بودن زنان به بنیان خانواده لطمه وارد می‌کند» بین دو تیم «پرواز» از خانه کارگر و تیم «ندای موفقیت» از کارخانه قند برگزار شد که تیم «ندای موفقیت» برنده این مسابقه شد.
در مسابقه هفتم بین تیم‌های «بنیاد شهید» از مرکز بنیاد شهید و «بنلی» از مرکز خانه کارگر با عنوان گزاره «ثروت با خود فرهنگ به همراه می‌آورد»، تیم «بنیاد شهید» به عنوان تیم برتر شناخته شد.
در آخرین مسابقه مرحله مقدماتی نیز تیم «شهید متوسلیان» با عنوان گزاره «اشتغال دانشجویان در حین تحصیل مانع موفقیت در کار است»، پس از انصراف تیم مقابل، به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.
یادآور می‌شود؛ مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال این مسابقات در روزهای 28 و 30 آبان‌ماه بین تیم‌های برتر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی فیروزی مناظره دانشجو اشتغال قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در هشتمین رویداد نوآورانه «ترنج» که با هدف توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد، مهارت‌آموزی است و دنبال خلّاقیت و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه هستیم.

وی افزود: به‌عنوان دانشگاهِ پیشرو، مبدع طرح پیش رو هستیم و تمایل داریم دانشجویان در کنار تحصیل مهارت‌آموزی هم داشته باشند و تیم‌هایی را پیدا کنند و کارآفرینی کنند.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در دانشگاه رقم خورده و دنبال جذب و اشتغال دانشجویان خود پس از تحصیل هستیم؛ از این رو طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل)) را رقم زدیم.

پیرستانی افزود: یکی از امتیازات طرح پویش این است که اگر دانشجو در دوران دانشجویی وارد محیط واقعی کار شود؛ از منظر میزان دستمزد و حقوق مقایسه نمی‌کند و در انجام کار راحت‌تر است، همچنین در بررسی‌های صورت گرفته در مراکز کارآفرینی و به دلیل اینکه ارتباط و تعامل بین دانشجو و صنعت اتفاق نمی‌افتاد؛ عملاً تناسب بین علاقه و شغل بررسی نمی‌شد، اما اکنون کارشناسان
شرکت‌های بزرگ با حضور در دانشگاه با دانشجو مصاحبه کرده و از توانمندی‌ها و علایق دانشجو برای حضور در عرصه اطلاع پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: این پروسه دو امتیاز دارد؛ نخست اینکه دانشجو پس از گذار از فیلتر‌های مورد نظر وارد دستگاه مورد نظر شده و حضور ماندگارتر و مفیدتری خواهد داشت و هم اینکه برای صنعت یا آن مؤسسه تولیدی این اطمینان حاصل می‌شود که حمایت معنوی دانشگاه پشت سر دانشجوست و به‌لحاظ حفظ اموال و دستاورد‌های علمی و اختراعات به یک اطمینان خاطری می‌رسد.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: پایان‌نامه‌ها را نیز هدفمند و با شناسایی مشکلات صنایع موضوعات را احصاء کردیم تا کاربردی کنیم؛ به این صورت که یا قابلیت تبدیل شدن به صنعت داشته باشد یا گره‌ای از صنعت باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت