Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:06:46 GMT

ایجاد باشگاه شهروندی در جهت هدایت رفتار افراد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۸۳۴۷

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی گفت: دغدغه ما در حوزه شهری، ایجاد باشگاه شهروندی است که بر اساس آن رفتار شهروندی را به سمت مطلوب هدایت کنیم.

به گزارش ایسنا، «شهریارآل شیخ» در نشست بررسی کاربردهای اقتصاد رفتاری در مدیریت شهری در محل آمفی‌تئاتر علوم اداری و اقتصادی، در خصوص مدیریت شهری در حوزه برنامه‌ریزی و سرمایه‌ انسانی، اظهار کرد: موضوع مورد بحث در این زمینه، کاربردی است که ما در شهرداری برای مدیریت شهری در تعامل با دانشگاه‌ها می‌توانیم در دستور کار قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته ارتباط شهرداری با دانشگاه در زمینه تهیه چند نمونه پایان‌نامه و مطالعات پژوهشی بوده اما رویکردها در شهرداری عوض شده است و در ارتباط با دانشگاه باید موضوع خود را مشخص کنیم و محور بحث را پیدا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی تصریح کرد: هم‌اکنون در دانشگاه‌های مختلف فعالیت‌هایی مرتبط با مدیریت شهری در حال انجام است. در این زمینه با دانشگاهی در زمینه آسفالت و رشته مهندسی دانشگاه فردوسی در زمینه قطعات قطار شهری قراردادی بسته‌ایم و دانشجویان در این زمینه با شهرداری همکاری می‌کنند.

آل‌شیخ در ارتباط با همکاری‌های شهرداری با دانشکده علوم اداری و اقتصادی گفت: در این راستا موضوع اقتصاد رفتاری مطرح است که با دانشگاه و شهرداری مرتبط است. عمده گردش‌مالی در مشهد در زمینه خدمات است که به افزایش نقدینگی منجر شده است و این افزایش نقدینگی سبب بوجود آمدن شبکه‌های هرمی و موسسات مالی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه اقتصاد سنتی و ساختار سنتی از مدل رفتاری بهره می‌گیریم اما در بعضی اوقات تجربه افراد نیز اثرگذار است. به‌عنوان مثال بازار سنتی ما رفتارهای خاص خود را دارد که ممکن است با آموزه‌های بازاریابی در تضاد باشد اما ممکن است نتیجه مثبتی داشته باشد. درست است که رفتاری مشتری‌مدار نیست اما مناسب است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مطرح کرد: در مدیریت شهری در همه موارد قواعد کلاسیک رفتاری پاسخگو نیست و در بسیاری از موارد باورهای مردم و بافت سنتی آن منطقه در نحوه رفتار مردم اثرگذار است و رفتارهای اقتصادی مردم منطبق بر اصول اقتصادی نباشد. 

آل‌شیخ تشریح کرد: در عرضه نیز شاهد تأثیر باورهای مردمی هستیم به‌عنوان مثال انباشتگی و مقدار سبب تشویق به خرید می‌شود و تقاضا مردم افزایش می‌یابد و در گاهی موارد معکوس آن نیز  وجود دارد عرضه کم محصول سبب می‌شود مردم به این قضیه فکر کنن که علت استقبال از آن کیفیت بالای محصول است. 

وی یادآور شد: دغدغه ما در حوزه شهری، ایجاد باشگاه شهروندی است که بر اساس آن رفتار شهروندی را به سمت مطلوب هدایت کنیم. اقتصاد رفتاری موضوعی است که مورد توجه حوزه شهری است و در این زمینه می‌توانیم رفتارهای مختلف مردم را هدف‌گذاری کنیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است، گفت: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر، تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر تکریم و احترام جامعه رسانه‌ای اصفهان از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: افزایش ظرفیت نقدپذیری، تکریم اصحاب رسانه و در دسترس بودن مسئولان شهری برای پاسخگویی به جامعه رسانه‌ای اصفهان با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با رسانه‌ها رویکرد مدیریت شهری در این دوره بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته به برگزاری ۲۶ جلسه تخصصی با رسانه‌های این کلان‌شهر پرداخته است، افزود: ۴ تور رسانه‌ای و ۲۳ افتتاحیه که در مجموع شامل ۵۳ رویداد می‌شود، سال گذشته از سوی شهرداری این کلان‌شهر با اصحاب رسانه برگزار شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری آماده تعامل با جامعه‌رسانه‌ای و پاسخگویی به آن‌ها است، تصریح کرد: سال گذشته این مجموعه به‌طور مستمر هر هفته با اصحاب رسانه تعامل داشته و در ارتباط بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرداری اصفهان به بسترآفرینی برای ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط با رسانه پرداخته است، گفت: سال گذشته ۶۶ برنامه تلویزیونی و حدود ۴۰ برنامه رادیویی با حضور شهردار و مسئولان شهری اجرا شد، همچنین در راستای این بسترسازی و برای بررسی چالش‌ها و مشکلات اصحاب رسانه با خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران این کلان‌شهر نیز ارتباط مکرر و پیوسته‌ای داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم، خاطرنشان کرد: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و رسانه‌ها در این امر خطیر نقش بسیار پررنگ و قابل اهمیتی دارند.

کد خبر 747886

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است