Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ایلام ؛در گرامی داشت 24 آبان هفته کتاب و کتابخوانی  اعضای بزرگداشت هفته کتاب با حجت الاسلام والمسلمین  کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام دیدار کردندامام جمعه ایلام دراین دیدار گفت: مسولان فرهنگی استان باید برای حل مشکلات ناشران تلاش و زمینه علاقه بیشتر مردم به ویژه جوانان را به کتابخوانی فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت فیلم       کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ایلام کتابخوانی امام جمعه عضویت بزرگداشت کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریک های پژاک در جشن نوروز ایلام جلودار رقص شدند

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان نظام در این جشن ها،با لباس مخصوص چریک های پژاک جلودار رقص در استان می‌شوند، گفت:آنها با سر برهنه دیگران را تشویق به این امر می کنند،آیا این جای سوال ندارد؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام علی(ع)، اظهار داشت: حریم و حرمت عزاداری و شهادت آن حضرت که با روز طبیعت تقارن خورده است،حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه گفت:در ماه مبارک رمضان تلاش کنیم تا از فیوضات فراوان آن بهره مند شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های شاد ایام نوروز به احترام این امام معصوم تعطیل شود،گفت:مردم استان شایستگی خود را به عنوان شیعه آن حضرت به نمایش بگذارند.

خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه به شب های قدر نیز اشاره داشت و گفت:باید از لحظه به لحظه این شب هایی که عبادت و مسیر بندگی خدا برتر از هزاران ماه عبادت است،بهره مند شد.

امام جمعه ایلام گفت:روز جهانی قدس با ابتکار امام راحل برای پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین در برابر صهیونسیم و استکبار جهانی نامگذاری شده است.

وی ادامه با بیان اینکه این نهال پر برکت که توسط امام راحل در جهان کاشته و امروز تبدیل به یک شجره تنومند و پر ثمر شده است،افزود:آثار این مهم را در فلسطین و در دنیای امروز مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه به برگزاری جشن هایی تحت عنوان نوروزگاه در استان،نیز اشاره داشت و گفت:دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم با هم و مردم با مسئولان است.

 کریمی تبار با اشاره به  آداب و رسوم استان در جشن های عید نوروز گفت:آیه های مبارک سی و سوم سوره یاسین و آیه نهم سوره فاطر،نگاه اسلامی به جشن و عید نوروز است و در این آیات نشانه های چون بهار زمین مرده با بارش باران سبز می شود و خداوند می‌فرماید این نشانه ما برای پی بردن به عظمت خداوند است.

وی در ادامه با بیان اینکه آغاز فصل رویش به عنوان ابزاری برای شناخت خداوند است،ادامه داد: همچنین با آداب و رسوم خوبی در نوروز چون،زدودن غبار کدورت ها،عیدی دادن و انفاق،عید نوروز ما کاملا رنگ اسلامی دارد و ابزاری برای ارتباط با خداوند متعال است.

خطیب نماز جمعه ایلام با بیان اینکه نشاط و شادی در جامعه اسلامی پیوند ناگسستنی دارد،افزود:این شادی شیعیان با شادی امامان معصوم(ع) گره خورده است.

وی در ادامه شادی را حق مردم خواند و گفت: شادی جزء تفکیک ناپذیر از جامعه اسلامی بوده و هیچ کس نمی‌تواند این حق و شادی را از مردم بگیرد.

کریمی تباربا تاکید بر تلاش همه برای ایجاد نشاط در جامعه،گفت: همه ی مسئولان و حکومت زمینه شاد زیستن مردم را فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شادی در هر ملتی چارچوب خاص خود را دارد،افزود:در این راستا شادی را باید در چارچوب قوانین شرع و قوانینی که مردم به آن پای بند هستند،ایجاد کرد.

خطیب نماز جمعه ایلام با تاکید بر اینکه در اسلام هم شادی قانون دارد،خاطرنشان کرد:طبق قوانین اسلام،در مراسم شادی زنان و مردان باید پاکدامنی و حجاب داشته باشند.

وی گفت:کشف حجاب حرمت شرعی دارد و در ملاء عام جرم مشهود محسوب می شود و ضابطین قضایی و دستگاه قضا وظیفه برخورد دارند.

امام جمعه ایلام گفت:وقتی رسانه های بیگانه مبلغ محفلی که در جامعه‌ی ما برگزار می شود، هستند،در واقع حجاب،عفاف،حیا و غیرت را نشانه گرفته اند،که باید باید مراقبت کرد،چرا که این آتش زدن بنیان خانواده ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسمی که در آن دین زدایی تبلیغ شود مغایر با دستور خدا، اسلامی و ائمه اطهار(ع) است،افزود:افراد معدودی که در جامعه به دنبال ترویج رقص زنان بی حجاب هستند، آیا حاضرند تبعات آن را نسبت به خواهران و همسران خودشان بپذیرند.

امام جمعه ایلام گفت:دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی،گروهک های ضد انقلاب سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا که در رویارویی با ملت غیور ایران،جرات جنگ ندارند،دست به دست هم دادند،تا از طریق تحریک شهوت،ترویج ابتذال،افراط و غیرت زدایی، دین را از جوانان ما بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام در این جشن ها،با لباس مخصوص چریک های پژاک جلودار رقص در استان می‌شوند،افزود:آنها با سر برهنه  دیگران را تشویق به این امر می کنند،آیا این جای سوال ندارد؟

وی در ادامه با بیان اینکه در بعضی از جاها، جرات کردند نماد گروهکی خود را به مراسم جشن آوردند،افزود:متن و محتوایی که در برخی از این ترانه ها پخش کرده‌اند که مخصوص گروهک های برانداز است.

کریمی تبار با تاکید بر اینکه کرد ایلامی غیرت دارد، خاطر نشان ساخت:ما هزاران شهید را برای دفاع از ناموس مان،نثار انقلاب کرده ایم، الان برخی ها با ابزار چشم چرانی و رقاصی به دنبال دین زدایی مردم ماه هستند که راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • چریک های پژاک در جشن نوروز ایلام جلودار رقص شدند
  • نگهداری نسخ قرآن کریم به ۷۹ زبان دنیا در کتابخانه آستان قدس رضوی
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • ۱۱ سال جست‌وجو برای نام یک شاعر!
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است