Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقایی بعدازظهر پنج‌شنبه در بازدید از روند اجرایی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان سمنان در مهدی‌شهر بابیان اینکه سازمان جنگل‌ها ۲۵هزار هکتار اراضی کشور را تحت اجرای طرح جنگل‌کاری قرار می‌دهد، تأکید کرد: این طرح باهدف کاهش گازهای گلخانه‌ای و همچنین جلوگیری از نابودی جنگل‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دیگر طرح‌های سازمان جنگل‌ها برای حفظ و احیای عرصه‌های جنگلی، توضیح داد: جلوگیری از برداشت بی‌رویه، اجرای طرح تنفس جنگل‌ها، حفاظت، جلوگیری از قاچاق، تخریب و صیانت از جنگل‌ها و ... در زمره برنامه‌های دولت در این زمینه است.

گسترش تاغ زار

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بابیان اینکه ۳۲ میلیون هکتار از بیابان‌های کشور در معرض فرسایش قرار دارد، تأکید کرد: فرسایش آبی و بادی این نوع اراضی را تهدید می‌کند.

آقایی گسترش فعالیت آبخیزداری و آبخوان‌داری را یکی از اقدامات سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی برای مقابله با خشک‌سالی و بیابانی شدن مناطق دانست و گفت: کنترل سیلاب‌ها و روان آب‌ها در کنار آب‌رسانی به قنوات و چاه‌ها در زمره اقدامات حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح کشور و استان سمنان است.

وی در پایان و بابیان اینکه ۷۰ درصد از اراضی مرتعی در معرض فرسایش بادی و آبی قرار دارند، بیان کرد: توسعه تاغ زارها یکی از راهکارهای عملی سازمان منابع طبیعی برای کاهش آثار سوء این فرسایش بوده است.

کد خبر 4459340

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور