Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@07:53:52 GMT

نخستین جشنواره ملی خرما در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۸۵۲۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، معاون وزیر در امور زراعت در اولین جشنواره ملی  خرما در بوشهر گفت:250 هکتار سطح زیر کشت نخیلات در کشور است .
کشاورز با اشاره به اینکه 93  نوع خرما در کشور تولید می شود که 16  رقم آن تجاری و 5 رقم  صادراتی است افزود: در دهه 70  واردات همه ارقام خارجی خرما انجام و این ارقام برای مناطق مختلف کشور شناسایی شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون هم کشت آن در استان شروع شده است .
وی با بیان اینکه دولت برای نوسازی باغات یارانه پرداخت می کند گفت:خرما محصولی است که  نسبت به کم آبی مقاومت نشان می دهد وهمین موضوع باعث شده کمتر به تامین آب آن توجه کنیم  اما مزیت اقتصادی و صادراتی خوبی دارد.
کشاورز افزود:عمده تمرکز و توجه بر  امنیت غذایی و کشت مناسب و دقیق ،تدارک کافی نهاده ها  چون بذر ، کود ، آفت کش ها و  مکانیزاسیون  در کشت محصولات پاییزه است.
وی گفت:برنامه تولید محصولات سبزی ، صیفی در مناطق جنوبی کشور چون بوشهر، هرمزگان ،  کهنوج و بلوچستان به خوبی پیش می رود.
کشاورز افزود:الگوی کشت ملی در حد کلان تهیه شده و بیش از پنج ماه در حال کارشناسی است و علاوه بر آن چهارسال تناسب اقلیم برای محصول نیز ارزیابی کرده ایم و در برخی استان ها به صورت پایلوت آغاز می شود.
وی گفت:در شش ماهه اول سال بیش از هزار و 700  هکتار گلخانه ساخته شده و پیش بینی امسال سه هزار  و 600 هکتار است .
رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و  منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی هم  گفت:با توجه به تنوع منابع و  اقلیم ،تولید افزایش داشته اما سهمی که باید در توسعه داشته باشیم نداریم .
کیخا افزود:عمده ترین مشکلات بخش کشاورزی  در حوزه منابع آب، کیفیت، پراکندگی، کمیت، کیفیت خاک ،شرایط اقلیمی  و درجه حرارت و خود انسان است.
سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت:دولت در شرایط کنونی دچار  معضلات اقتصادی است در صورتی که در ادوار گذشته شرایط مساعد بود پس تنها مدیریت آب و استفاده از روش آبیاری تحت فشار می توان نسبت به بهبود شرایط کمک کرد چون اساس نگهداری  خرما و نخیلات آب است .
محسن رشید فرخی رییس انجمن ملی خرما هم گفت:با برپایی نمایشگاه خرما در بوشهر ،مسئولان  قول تامین صندوق توسعه حمایت خرما را داده اند که در هفته آینده نهایی می شود.
رییس صندوق حمایت از بخش کشاورزی کشور نیز گفت:126  صندوق غیردولتی در بخش کشاورزی با هزار و 600  میلیارد تومان سرمایه داریم و در سطح ملی هم دهصندوق تخصصی فعال  داریم.
رضوی با بیان اینکه استان بوشهر در بهره وری منابع نمونه کشوری است افزود:این صندوق در سال  86  در استان بوشهر تشکیل شد که 22 میلیارد تومان سرمایه دارد اما این سرمایه به 40میلیارد تومان  خواهد رسید.
در پایان  از 16 صادر کننده برتر تجلیل شد.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نخستین جشنواره ملی خرما بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر

نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت دانشجویی مازندران با عنوان "حیات"، با انتخاب و اعلام نفرات برگزیده در بابلسر به پایان رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت "حیات" ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان با محوریت سبک زندگی اسلامی با حضور 130 دانشجوی دختر و پسر در دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

این دوره از مسابقات که با عنوان حیات (حس یک انتخاب تازه) و در راستای دومین کنگره گرامیداشت 10 هزار شهید مازندران برگزار شد، شرکت‌کنندگان در بخش‌های حفظ آیات، حفظ سور منتخب، قرائت تقلیدی، اذان تقلیدی، عکاسی، گرافیک، پادکست، خوشنویسی، دعاخوانی و مداحی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این دوره از مسابقات، نفرات برتر اول و دوم هر رشته مشخص شدند و به مسابقات سراسری راه می‌یابند.

در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور حجت‌الاسلام شریف‌تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام دکتر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، محمد بابایی معاون قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، امیر سادات کرمی مسوول بسیج دانشجویی سپاه کربلای استان و برخی مسوولان دانشگاه مازندران ، نفرات برتر در دو بخش آقایان و بانوان معرفی و تجلیل شدند و همچنین از مادر شهید آرمان نعمتی از حافظان قرآن کریم نیز تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود: در این مسابقات، حبیب غفاری، داوود بهمنش، حمیدرضا فتاحی و مرتضی خرمی در بخش آقایان و زکیه براری، طیبه فرشتیان، سیده رقیه هاشمی، فریده آرامش و رقیه رضایی در بخش بانوان به داوری و قضاوت پرداختند.

نفرات برگزیده بخش آقایان:

 رشته قرائت تقلیدی: محمد علی نفطی، مصطفی فطن گنجی، حمزه احمدی

 رشته اذان تقلیدی: حسن میخچین، مسیح محمدی، ابوالفضل درویشی

 رشته دعاخوانی و مداحی: حسین خطیبی، ابوالفضل علیزاده ارمکی، عدنان مظلومی

 رشته حفظ سور منتخب: محمد حسن کاظمی، حسین همایون، امیرحسین حسین‌پور

  رشته حفظ آیات منتخب موضوعی: سیدمحمد حسینی، محمدامین افشار، محمدحسین جمشیدی

نفرات برگزیده بخش بانوان:

  رشته قرائت تقلیدی: فاطمه زهرا دانش‌خواه، سیده حنانه سادات محمدی، فاطمه رویگر

 و رشته حفظ آیات موضوعی: سیده زهرا حسینی معرفی شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • ارسال ۱۰۰۰ اثر به نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینی در کیش