Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شیرانی، در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم صورت ایران، گفت: موضوع گرایش به انجام کارهای زیبایی صورت باید از جنبه های جامعه شناختی و روان شناختی، مورد توجه قرار گیرد تا از افراط و تفریط پرهیز شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بمباران تبلیغاتی زیبایی را یکی از دلایل گرایش به انجام کارهای زیبایی بر روی صورت دانست و افزود: وقتی یک فرد دچار اضطراب و مشکلات روحی و روانی باشد، برای خلاص شدن از این وضعیت به سمت تغییر در چهره ظاهری خود می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اضطراب ناشی از مشکلات حاکم بر جامعه بر تشدید این نوع رفتارها اثرگذار است.

شیرانی ادامه داد: وقتی جامعه دچار اضطراب باشد، افراد فکر می کنند به لحاظ ظاهری مشکل دارند و سراغ این قبیل رفتارها می روند. در حالی که اگر جامعه ای آرام و به دور از اضطراب و استرس باشد، افراد به مسائل مهم تر فکر می کنند.

این جراح دهان، فک و صورت، تاکید کرد: اگر سه فاکتور در اعمال جراحی زیبایی صورت رعایت شود، عوارض این قبیل جراحی ها تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: انتخاب درست بیمار توسط پزشک، طرح درمان مناسب و دانش و تجربه کافی، می تواند تا حدود زیادی از عوارض این قبیل اعمال جراحی زیبایی بکاهد. ضمن اینکه می تواند از تحمیل بار مالی اضافی به نظام سلامت نیز جلوگیری کند. زیرا، اگر عمل زیبایی بینی و سایر نقاط صورت در همان نوبت اول رضایت بخش نباشد، شاهد انجام جراحی های پی در پی خواهیم بود.

شیرانی، از جراحی زیبایی بینی به عنوان شایع ترین عمل زیبایی صورت در کشور نام برد و گفت: تزریق ژل و بوتاکس نیز رو به افزایش است.

وی در خصوص اینکه کدام یک از کارهای زیبایی صورت در مطب قابل انجام است، اظهارداشت: برای آن دسته از کارهایی زیبایی صورت که نیاز به داروی بیهوشی نباشد، در مطب قابل انجام است.

کد خبر 4459374 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: جراحی بینی غلامرضا شیرانی کنگره دهان فک و صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، نخستین عمل جراحی برای کاشت پمپ نخاعی بر روی یک بیمار در مرکز جراحی فخر النساء شهرستان خرمشهر انجام شد.
مرادی فوق تخصص کنترل درد گفت: پمپ نخاعی برای بیمارانی که مبتلا به بیماری ام اس یا بر اثر تصادف دچار ضایعه‌های نخاعی شده اند جهت کنترل درد، نصب می‌شود.
وی افزود: این عمل برای نخستین بار در شهرستان خرمشهر انجام شد و پیش از آن بیماران برای انجام کاشت پمپ نخاعی راهی تهران یا استان‌های دیگر میشدند. علت آن نیاز مراکز جراحی به تجهیزات پیشرفته پزشکی بود.
مرکز جراحی فخر النساء ۵ سالی است که تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی سیستانی فعالیت درمانی خود را در خرمشهر آغاز کرد و توانست با تجهیزات به روز و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص از سراسر کشورر عمل‌های جراحی گوناگونی را در این مرکز جراحی انجام دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • راهکارهای کاهش استرس
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت