Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@19:40:26 GMT

الجبیر: مخالف سیاسی کردن قضیه قتل خاشقچی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۸۶۴۳

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه عربستان سعودی می‌گوید کشورش مخالف سیاسی کردن قضیه خاشقچی و مداخله کردن در این قضیه است.

عادل الجبیر گفت که حادثه قتل خاشقچی اشتباه بود و هرگز تکرار نخواهد شد.

او با بیان اینکه تحقیقات با طرف ترکیه‌ای در این مسئله همچنان ادامه دارد، مدعی شد که تحقیق و بازجویی از متهمان این پرونده ادامه دارد و سوال‌هایی هست که همچنان بدون پاسخ مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه سعودی با بیان اینکه کشورش اجازه سیاسی کردن قضیه قتل خاشقچی و مداخله در امور سعودی به بهانه این قضیه را به کسی نمی‌دهد، افزود: «قضیه خاشقچی هرگز سیاست‌های پادشاهی سعودی در قبال مقابله با تروریسم و ایران را تغییر نخواهد داد».

او گفت که مقتول و متهمان و قاتلان شهروند سعودی هستند و مکان قتل (کسنولگری سعودی) نیز «خاک سعودی» است بنابرین باید به این پرونده در داخل عربستان رسیدگی شود.

الجبیر مدعی شد که سیستم قضایی عربستان سعودی «مستقل و فعال» و اجازه نخواهد داد این مسئله «بین‌المللی» شود.

اخیرا ترکیه به دنبال تکمیل تحقیقات در مورد ماجرای قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی، پیشنهاد داد سازمان‌های حقوقی بین المللی از جمله عفو بین‌الملل به این مسئله رسیدگی کنند.

عادل الجبیر گفت که کشورش سه درخواست برای ترکیه جهت ارائه اطلاعات و شواهد کافی در ماجرای قتل روزنامه‌نگار سعودی منتقد ارسال کرده است.

او گفت که کشورش قتل خاشقچی «مسئله‌ انسانی و حقوق بشری» و ریاض تمام تلاش خود را برای تحقیق، مجازات آمران و قاتلان را به کار گرفته است.

وزیر خارجه عربستان سعودی در این سخنرانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نگران تحریم و مجازات اقتصادی آمریکا به دلیل پرونده خاشقچی است یا نه، علیه ایران حرف زد.

او با تاکید بر این ادعا که عربستان سعودی در ماجرای خاشقچی مانند هر کشور دیگر ابتدا شروع به تحقیق و مشخص شدن مسببان آن کرد و همچنین برای اطمینان از اینکه چنین اقداماتی در‌ آینده صورت نگیرد، دست به اقداماتی زده است.

عادل الجبیر افزود: «ببینید برخی کشورها هستند که سیاستشان ترور،، حمله به سفارت‌ها و اقداماتی از این دست است و از این اقداماتشان عذرخواهی هم نکرده‌اند البته که در اینجا منظور من ایران است».

وزیر خارجه سعودی بار دیگر مدعی شد که «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در قضیه قتل خاشقچی هیچ ارتباطی ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز

تیم ملی فوتبال تاجیکستان در مقدماتی جام جهانی، موفق شد عربستان سعودی را متوقف کند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تاجیکستان که در جام ملت‌های آسیا هم از گروه خود صعود کرده و نتایج درخشانی ثبت نموده بود، در هفته چهارم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا در خانه خود مقابل عربستان و مانچینی به تساوی دست یافت.

وحدت هنانوف مدافع تاجیک باشگاه پرسپولیس در دقیقه ۳۴ به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرده بود.

تاجیکستان نیمه اول را با یک گل به میهمان پرستاره واگذار کرده بود اما در دقیقه ۸۰ روی کار تیمی و سانتر از جناح راست، دروازه عربستان صدرنشین را باز کرد تا جشن نوروزی این تیم و مردم تاجیکستان کامل شود.

بازی رفت دو تیم در عربستان با یک گل دیرهنگام به سود سعودی‌ها پایان یافته بود اما اینبار شاگردان مانچینی نتوانستند با امتیاز کامل از مهلکه خارج شوند.

با این نتیجه مساوی ، تاجیکستان با یک بازی بیشتر از اردن پیشی گرفت و با پنج امتیاز منتظر دو هفته پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی است. آنها روی مصاف اردن و عربستان و شکست احتمالی فینالیست جام ملت‌ها حساب باز کرده اند.

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • ورود اسماعیل هنیه به تهران پس از قطعنامه آتش بس
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد/ استقبال وزیر امور خارجه از رئیس دفتر سیاسی حماس
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد