Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@09:13:35 GMT

پاکستان:5مرزبان‌میرجاوه‌تحویل ایران‌شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۸۸۵۹

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که 5 مرزبان آزاد شده میرجاوه به ایران تحویل داده شده است. ناطقان: «محمد فیصل» شامگاه پنجشنبه به وقت محلی با انتشار پست توییتری اعلام کرد: با کمک نیروهای مجری قانون (LEA) و نیروهای نظامی، پنج مرزبان ایرانی آزاد شدند.
وی در ادامه پست توییتری خود افزوده است:این مرزبانان در سلامت هستند و به نیروهای ایرانی تحویل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیصل در ادامه پیام خود گفته است:تلاش های دوجانبه و هماهنگ برای آزادی دیگر مرزبانان نیز در جریان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز امروز پنجشنبه گفت: پنج نفر از مرزبانان میرجاوه آزاد شده اند و تلاش ها برای آزادی دیگر گروگان ها ادامه دارد.
سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: آنچه در خصوص آزادی پنج نفر از مرزبانان ایرانی منتشر شده، بر مبنای اطلاعاتی است که طرف پاکستانی در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما ارائه کرده است.
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف درخصوص نقل قول سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در مورد آزادی پنج نفر از مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی اظهار داشت: آنچه اعلام شده، بر مبنای اطلاعاتی است که طرف پاکستانی در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما گفته اند و ما آن را دریافت کرده‌ایم.
سردار شریف با بیان اینکه سپاه پاسداران همه تلاش خود را برای آزادی تمام مرزبانان به کار گرفته است، اظهار کرد : آزادی همه افراد نیازمند زمان است و تمامی تلاش ما در این زمینه ادامه خواهد داشت.
شامگاه دوشنبه 23 مهرماه، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده و به خاک پاکستان انتقال داده شدند.
عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.
پس از آن بود که سردار «پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران برای پیگیری روند آزادی مرزبانان ربوده شده به اسلام آباد سفر کردند.
«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز اعلام کرد که تهران و اسلام آباد برای آزادی مرزبانان ربوده شده با یکدیگر همکاری می کنند. منبع: ایرنا برچسب ها: پاکستان ، مرزبان میرجاوه ، تحویل ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پاکستان مرزبان میرجاوه تحویل ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی "شیخ مبارک علی الصباح" فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و در این راستا روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل نداشتن آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب های سرزمینی کشور کویت شدند، قدردانی کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • دستاوردهای سپاه نتیجه به‌کارگیری نیروهای جوان است
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی