Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@16:59:43 GMT

پیش‎بینی تشدید باران و برف

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۹۰۱۶

به گزارش پارس نیوز، 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در سه روز آینده سامانه بارشی در نیمه غربی و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود. شدت فعالیت این سامانه طی رو پنجشنبه و جمعه درجنوب و جنوب غرب کشور است.

بر این اساس در روز پنجشنبه در اراتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در نیمه جنوبی لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال فارس بارش برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دامن‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، اهران، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، قم و یزد و با شدت بیشتر در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و شمخال استان فارس بارش باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که از بعدازظهر پنجشنبه و صبح جمعه درجنوب استان لرستان و شمال شرق خوزستان بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

روز جمعه با ادامه فعالیت سامانه در جنوب و جنوب غرب کشور بتدریج گستره فعالیت سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز شرقی، شرق و شمال شرق کشور کشیده می‌شود.

این سامانه شنبه در استان‌های واقع در شرق و شمال شرق فعال بوده و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

همچنین در روز پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از استان‌های واقع در سواحل جنوبی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و کردستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

روز پنجشنبه و جمعه غرب خلیج فارس مواج بوده و توصیه می‌شود احتیاط لازم در تردد شناور‌ها به خصوص شناور‌های سبک به عمل آید.

 

ل

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اصفهان بارش برف قم یزد استان فارس رعد و برق آذربایجان شرقی خلیج فارس استان فارس بارش برف چهارمحال و بختیاری رعد و برق کهگیلویه و بویراحمد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گرد و خاک، در ارتفاعات رشته‌کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ می‌دهد.

دوشنبه بعدازظهر ـ با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور ـ به تدریج در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش آغاز می‌شود.

سه‌شنبه ـ با توسعه و تقویت سامانه ـ علاوه بر مناطق ذکر شده، در کرمان، هرمزگان و جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که در جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و نیز در جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

فعالیت سامانه روز چهارشنبه در فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است که شدت بارش در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهد بود.

پنجشنبه، با تضعیف فعالیت سامانه در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تنگه هرمز رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به تدریج تا اواخر وقت سامانه از سمت جنوب شرق از کشور خارج می‌شود.

دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب کشور و سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین دوشنبه خلیج فارس و از سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهند بود.

کد خبر 844180 برچسب‌ها برف خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • بارش باران در هرمزگان
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی
  • بارش شدید باران در راه استان بوشهر/صدور هشدار قرمز هواشناسی
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • تداوم رگبار و رعدوبرق تا پنجشنبه در کشور
  • بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست
  • رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان / سامانه بارشی پنجشنبه از کشور خارج می‌شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان / پنجشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود