Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي گفت: دستگاه هاي اجرايي مرکزي کشور با بيماري تمرکز گرايي مواجهند.

عليرضا رشيديان روز پنجشنبه در حاشيه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي خراسان رضوي طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا در باره لزوم تمرکز زدايي در ساختار اقتصادي و مالي کشور که در سند الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت هم مورد تاکيد واقع شده است افزود: اگر اختيارات بيشتري به شکل واقعي به استانها تفويض شود و استانها بتوانند در مسايل مختلف تصميم گيري کنند بسياري از گره هايي که به ظاهر لاينحل مانده قابل حل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: با واگذاري اختيارات به استانها حتي مشکلات ارزي را نيز مي توان حل کرد.
وي گفت: خراسان رضوي طي سال گذشته حدود 2 ميليارد دلار صادرات و حدود 700 ميليون دلار واردات داشته و نسبت واردات استان به صادراتش حدود 30 درصد است لذا با اين توان خراسان رضوي مي تواند ارز مورد نياز يا اعتبار مورد نياز واردات کالاهايش را تامين کند.
رشيديان افزود: براي تحقق اين امر بايد به بخش خصوصي اختيار بيشتري داد و در اين ارتباط تمرکز زدايي از ساختار اقتصادي و مالي کشور و واگذاري اختيارات به استانها مي تواند موثر و گره گشا باشد.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامي خرداد ماه سال 1390 طي حکمي فرمان تاسيس مرکز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت را صادر و اعضاي شوراي عالي آن را منصوب کردند.
در همين راستا طي سالهاي گذشته با کمک فرهيختگان و دانشمندان مختلف سندي تهيه و تنظيم شد که در پنج بخش شامل مباني، آرمان، رسالت، افق و تدابير با 56 بند به مسائل مختلف کشور در زمينه هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، امنيتي و حتي بين المللي مي پردازد.
اين سند، بالادستي و عملياتي است که در راس همه سياستگذاريها و سندهاي چشم‌ انداز قرار دارد.
1922 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

مرتضی مدنی مدیزکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های حوزه اقتصادی و صدور مجوزها، قوانین و مقررات را به نفع مردم استفاده کنند و نباید باعث دغدغه مندی سرمایه گذار و تولیدکننده شوند.

وی افزود: هرگاه قانون به نفع مردم تفسیر نشود، جامعه به سوی مشاغل کاذب نظیر دلالی و واسطه گری سوق پیدا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان مرزی تایباد می‌توان با واردات مواد اولیه و خام، تولید محصول و صادرات آن، برای کشور ارزآوری و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

مدنی بیان کرد: با توجه به وجود مرز دوغارون و امکان تبادل کالا، از ظرفیت قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در تایباد استفاده شود که این خود تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: گرانی‌های بی ضابطه مردم را آزار می‌دهد و نهاد‌های متولی نظارت بر بازار باید پاسخگوی مردم باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: قاچاق خط قرمز تعزیرات حکومتی است و در حوزه قاچاق ارز و سوخت پرونده‌های میلیاردی وجود دارد.

مدنی افزود: نانوایی‌ها در دورترین نقاط استان تحت نظارت قرار دارند و هر چه عملکرد بهتری داشته باشند، از امتیازات بیشتری بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازار تعزیرات حکومتی به عنوان مدعی العموم مطرح است و در کنار اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر جریان عرضه و تقاضا در بازار نظارت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود