Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:59:23 GMT

پالایش گاز ایلام رتبه برتر پژوهش کشور را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۹۱۲۶

پالایش گاز ایلام رتبه برتر پژوهش کشور را کسب کرد

ایلام - ایرنا - رئیس پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید گاز، شرکت پالایش گاز ایلام به عنوان یکی از شرکت های برتر در حوزه پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران شناخته شده است.

احسان نوراللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام در راستای رفع برخی تنگناها و مشکلات عملیاتی، فنی و مهندسی، زیست محیطی و بهره وری منابع انسانی، برنامه های راهبردی و فعالیت های پژوهشی خود را به صورت جدی از سال 1392 آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: امور پژوهش، توسعه و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تحقق اهداف و رسالت خویش، نهادینه سازی امر پژوهش و توسعه فناوری حوزه های مختلف را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
نورالهی یادآور شد: ارتقاء سطح بهره وری و بهبود راندمان فرآیند های شرکت، دستیابی به دانش فنی و فناوری های نوین، رفع تنگناها و مشکلات عملیاتی، توسعه و بهبود منابع انسانی، سطح بهداشت، ایمنی و محیط زیست را با تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی راهبردی، توسعه ای و کاربردی دنبال می کند.
وی برقراری ارتباط و همکاری با مراکز پژوهشی و دانشگاهی را از اهداف و برنامه های این حوزه عنوان کرد و گفت: گسترش و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش به عنوان ابزار توسعه، تدوین اولویت های پژوهشی بر مبنای نیازسنجی واحد های عملیاتی و ستادی و پیگیری انجام پروژه های پژوهشی اثربخش را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه است.
وی ارتقا و تحکیم و بهبود روابط صنعت و دانشگاه را از اهداف این واحد برشمرد و افزود: بررسی طرح های تحقیقاتی از دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگرها و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکترا و حمایت از تالیف یا ترجمه کتاب و متون علمی مورد نیاز شرکت را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه است.
به گفته نورالهی تحولات چشمگیر جهانی در زمینه های اقتصادی و فناوری در قرن حاضر بخوبی نشان می دهد که رویکرد به موضوع پژوهش از مهمترین ابزار برای توسعه فناوری و ثمربخشی فعالیت های علمی و تولید تکنولوژی بوده است.
پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.
پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.
7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پالايش گاز رتبه برتر پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرام حیدری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در شاخص فاوا (IDI) در رتبه بیست‌وپنجم کشور است که در زیر شاخص دسترسی رتبه ۱۵، در زیر شاخص استفاده رتبه ۲۹ و در زیر شاخص مهارت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی افزود: پهنای باند ورودی استان کردستان ۵۷۰ گیگ بر ثانیه است که میزان استفاده دیتا در استان ۲۱۰ گیگ بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خاطرنشان کرد: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

حیدری یکی از مزیت‌های رقابتی کردستان را وجود شرکت‌های متعدد دانست و اضافه کرد: ۱۰۴ شرکت عضو نظام صنفی رایانه‌ای در کردستان وجود دارد که ۵۶ مورد آن فعال هستند.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان ۶۲ مورد است که ۱۶ مورد آن در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح امسال نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 747480

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی