Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:38:43 GMT

گالری گردی زیر باران پاییزی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۹۳۰۳

گالری گردی زیر باران پاییزی

تهران- ایرنا- در آخرین روزهای آبان ماه که باران پاییزی غبار را از چهره پایتخت می شوید، گالری های هنری میزبان آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان کشور هستند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران میزبان نمایشگاه‌های متعددی برای اهل فرهنگ و هنر در تهران هستند.
پُل سِزان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان مدرن فرانسوی معتقد است در هنر نقاشی دو عامل مغز و چشم درگیر هستند که باید یکدیگر را پشتیبانی کنند و در رشد یکدیگر بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*«صد هزار جلوه» در نگارخانه مریم
نمایشگاه آثار نقاشی فاطمه ملک افضلی روز جمعه 25 آبان ماه در نگارخانه مریم برگزار می‌شود و تا سوم آذر در این نگارخانه برپا است.
آثار ارائه شده در این نمایشگاه فضاهایی از ساختمان‌ها و راه پله‌ها است که در سال‌های 91 تا 94 خلق شده و با ترکیب عناصر تلاش شده است برداشت‌های ایرانی را تداعی ‌کند.
فاطمه ملک افضلی متولد 1328 و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته هنرهای تجسمی است که به عنوان مدیر هنری واحد گرافیک و استاد در دانشگاه‌های مختلف فعالیت داشته است.
ملک‌افضلی تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج از ایران برگزار و تندیس زنان پیشکسوت هنرمند را دریافت کرده است.
این نگارخانه واقع در خیابان کریمخان‌‌زند، نبش خیابان نجات‌اللهی شمالی، داخل بوستان حضرت مریم(س) است.

* «پرواز کلاغ‌ها» در گالری مژده
گروه هنری آمیدا، نمایشگاه «کلاغ، 20 تصویر 20 روایت» را عصر جمعه 25 آبان در گالری مژده برپا می‌کند و تا دوم آذر ماه ادامه خواهد داشت.
آمیدا در سال 1390 به همت جمعی از هنرمندان در حال تحصیل کارشناسی ارشد تصویرسازی شکل گرفته که نام‌شان را از عبارت «آرزوی ماندگاری یک دوستی ابدی» اخذ کرده‌اند و اعضای این گروه مریم ارشادی فارسانی، معصـومه اعتبارزاده، بهدخت بهروزی، هاله توکلی، گلناز خانعلیزاده، آزاده خیرآبادی، زیبا ذاکر، محسن رزاقی، الهام شایان‌فر، مریم شاهورانی، آیسان صادقی، عطیه ضیغمی، پریسا طالع‌زاده، الهه فرمانیان، فهیمه فریمانه، پیمان مبـارکی، امیرمحمدخانی، حمیده معتمدفر، سارا نوروز کرمانشاهی و سیمین هنرور هستند.
هر کدام از این هنرمندان با نگاهی مجزا و زبان شخصی، مسیر هنری متفاوتی را برای بیان موضوع کلاغ طی کرده‌اند.
این نمایشگاه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک 27 برگزار خواهد شد.

*«شاهنامه در پاپکا» در گالری دنا
طراحی‌های علی انصاری با موضوع «شاهنامه در پاپکا» به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه از طراحی‌های این هنرمند روز جمعه 25 آبان ماه افتتاح می‌شود.
علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 30 آبان ماه به گالری دنا واقع در میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک 4، واحد 2 مراجعه کنند.

* «پیغام ماهی‌ها» در گالری شکوه
نمایشگاه انفرادی نقاشی های عدنان مصلایی با عنوان «پیغام ماهی‌ها» عصر جمعه 25 آبان ماه در گالری شکوه افتتاح می شود و تا 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «ماهیان بازمانده از زمان های دور، از کدامین٬ سال، در لایه های ذهنم به بازیگوشی مشغول بودند و گاه گاهی در کنار دغدغه هایم، دغدغه سال های رفته، دغدغه گذشته نابود کرده، دغدغه بودش هایم و... رخ می نمودند و رؤیاهای جدیدی را برایم به ارمغان می آورند.»
این نمایشگاه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 است.

* «مرز مشترک» در گالری پردیس ملت
نخستین دوره نمایشگاه «مرز مشترک» 25 آبان ماه در تهران افتتاح و سپس در استانبول برگزار می‌شود. این نمایشگاه توسط مجید عباسی فراهانی، بین کشور ایران و کشورهای هم مرز با آن برنامه ریزی شده و در حال حاضر با کشور ترکیه و با همکاری گالری پردیس سینمایی ملت در حال اجرا است.
علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «مرز مشترک» می‌توانند از روز جمعه 25 آبان تا 9 آذر ماه، از ساعت 17 تا 20 به گالری پردیس واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی بزرگراه کردستان، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی دو مراجعه کنند.

* «پا در قاب گرفتن» در گالری تم
نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «پا در قاب گرفتن» جمعه 25 آبان در گالری تم افتتاح خواهد شد و تا یکم آذر ماه برپا خواهد بود.
در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «بدن ما قسمتی از جهان است و انسان زندگی را از خلال بدنش تجربه می کند. بنابراین، زندگی زمانی است بین لحظه ای که پا به جهان هستی می گذاریم و پا از آن برمی کشیم. در این بین، ما در تلاشیم تا روی دو پای خود بایستیم و روی پاها به سوی اهداف بدویم. پاها کارگران حمل بدن ما نیستند، بلکه هستی ما را شکل می دهند و حتی برای اشیایی که آنها را خلق می کنیم مساله ایستادن و تعادل از مهم ترین دغدغه ها هستند. بنابراین، در نمایشگاه حاضر، هشت عکاس درصددند تا از دریچه نگاه خود رد پا را در زندگی جستجو کنند.»
در این نمایشگاه آثاری از سمیرا باقری، محدثه قربانی، زهرا اقتدارزاده، الهه فرخی، سحر دمیرچی، لیلی نکوکار، محدثه وحیدی مهر و فهیمه فروغی به نمایش درخواهد آمد.
گالری تم واقع در کریم خان، خیابان نجات اللهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10 است.

* «حکایت شیرین» درگالری ساربان
نمایشگاه نقاشی‌های ایرج اسکندری با عنوان «حکایت‌ شیرین» عصر جمعه 25 ماه در گالری «ساربان» افتتاح و تا 5 آذرماه ادامه خواهد داشت.
گالری ساربان در سهروردی شمالی، هویزه‌غربی، نبش خ یوسفی، پلاک130 واقع شده است.

* «نقاشی های آریو فرضی» در گالری گلستان
نقاشی‌های آریو فرضی که با تکنیک آبرنگ خلق شده است 25 آبان‌ماه در گالری گلستان افتتاح می شود و تا روز چهارشنبه 30 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 است.
فراهنگ**9031*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي گالري گردي هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، هوای استان تا اواسط روز جمعه کمی تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد (غالباً ملایم) پیش بینی می‌شود.

وی افزود: به دنبال این شرایط از عصر جمعه تا دوشنبه هفته آینده به تناوب امواجی کوتاه جو استان را تحت تأثیر گرفته، در بعضی ساعات سبب وزش باد، رگبارهای موقت باران و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان می‌گردند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: احتمال این بارش‌ها در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان و در ساعتی از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بیشتر به نظر می‌رسد.

به گفته زورآوند متوسط دمای هوا تا روز شنبه در غالب نقاط با روندی آرام افزایش و در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش می‌یابد.

کد خبر 6081566

دیگر خبرها

  • مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم
  • نبود زیر ساخت‌ ها باعث جمع شدن باران در خیابان های شهر زابل
  • رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • باران بهاری خیابان‌ها چابهار را هم سیلابی کرد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • بارش تندری و شدید باران در خیابان های زاهدان + فیلم | حجم بارندگی را ببینید