Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه تأکيد کرد، آمريکا حملات خود در شرق فرات در سوريه را با استفاده از بمب‌ هاي فسفري از سر گرفته است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري فارس، «ماريا زاخارووا» سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه روز پنجشنبه گفت، ائتلاف آمريکا در حملات خود در شرق رودخانه فرات در سوريه از بمبهاي فسفري در سطح گسترده استفاده کرده است که در نتيجه 60 غيرنظامي مصدوم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زاخارووا افزود، روسيه از خواسته وزارت امور خارجه سوريه حمايت مي کند که در نامه‌ هاي جداگانه به «آنتونيوگوترش» دبير کل سازمان ملل و شوراي امنيت، توقف حملات ائتلاف آمريکا و انجام تحقيقات درباره اين جنايات و مجازات عاملان اصلي آن را خواستار شده است.
آمريکا در سال هاي اخير بارها به بهانه مبارزه با گروه هاي تروريستي، غيرنظاميان را در سوريه و عراق هدف قرار داده است.
ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در دوران رياست جمهوري باراک اوباما رئيس جمهوري سابق آمريکا با هدف ادعايي مبارزه با تروريست هاي مستقر در عراق و سوريه شکل گرفت.
اين در حالي است که بر اساس گزارش هاي رسمي، آمريکا و شرکاي غربي و عربي اين کشور از ايجاد کنندگان و حاميان اصلي مالي و تسليحاتي گروه هاي تروريستي از جمله داعش به شمار مي روند.
طبق قوانين بين المللي، بکارگيري از بمب هاي فسفري آتش زا در جنگ ها ممنوع اعلام شده است.
بمب فسفري جزء رده تسليحات کشتار جمعي يا (WMD (WEAPON OF MASS DESTRUCTION قرار دارد.
بمب فسفري، دودي سمي دارد که مشکلات حاد تنفسي در حد خفگي يا سوختن ريه‌ها در فرد را ايجاد مي‌ کند.
135/118
کليدواژه آمريکا سوريه روسيه بمب هاي فسفري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده

پوتین پیشنهاد میانجیگری روسیه میان ایران و اسرائیل را مطرح کرده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه کویتی "الجریده" به نقل از یک منبع اگاه نوشت در تماس اخیر سران ایران و روسیه، پوتین میانجیگیری میان ایران و اسرائیل را مطرح کرد و رئیسی هم مخالفتی نکرد اما سه شرط مطرح کرد.

هدف از میانجیگری، کاهش سطح تنش میان ایران و اسرائیل  و جلوگیری از تشدید درگیری در منطقه اعلام شده است.

سه شرط اعلامی رئیسی برای پذیرش میانجیگری پوتین میان ایران و روسیه این موارد هستند: 
1- روسیه، اسرائیل را قانع کند به حمله اخیر ایران ، واکنشی نظامی نداشته باشد.
2- اجازه دادن به ایران برای استقرار سامانه های دفاع هوایی در سوریه
3-  روسیه قطعات مهم جنگنده های سوخو 35 را به تهران بدهد تا ایران بتواند از این جنگنده ها به صورت موثر برای دفاع از آسمان خود استفاده کند.

رئیسی و پوتین روز سه شنبه 28 فروردین 1403 بایکدیگر تلفنی گفتگو داشتند.

 

روزنامه الجریده چاپ کویت : پیشنهاد پوتین برای میانجیگری  میان ایران و اسرائیل  

این منبع درباره شرط اول توضیح داد: رئیسی به پوتین گفت کشورش در حمله انتقامی به اسرائیل ، از همه آنچه که در اختیار داشت استفاده نکرد و اگر تهران با هرگونه تجاوز مستقیم اسرائیل روبه رو شود پاسخی دریافت خواهد کرد که هیچکس انتظارش را نداشت.

همچنین شرط دوم مربوط به حملات اسرائیل علیه منافع ایران در سوریه است. رئیسی در این زمینه از مسکو گلایه کرده زیرا  اجازه روسیه و سکوت سامانه های دفاع هوایی روسی، باعث شده اسرائیل برای سال های طولانی، حملاتی را علیه منافع ایران در سوریه انجام دهد و کار به جایی رسید که تهران دیگر چاره ای جز پاسخگویی برای جلوگیری از ادامه ترورها و حملات نداشت.

 این منبع گفت پوتین به همتای ایرانی خود پاسخ داد تصمیم روسیه برای عدم ورود به این موضوع ناشی از ارزیابی مسکو است که دخالت روسیه می تواند منجر به افزایش بیشتر تنش ها و دخالت آمریکا به نفع اسرائیل شود. همچنین حضور نظامی روسیه در کشور سوریه با توافقنامه میان دو کشور برای مبارزه با تروریسم است.

پوتین همچنین آمادگی مسکو را برای کنار گذاشتن مخالفت خود با نصب سامانه های دفاع هوایی ایران در خاک سوریه اعلام کرد.

پوتین افزود در صورتی که استقرار سامانه های دفاع هوایی ایران در سوریه باعث تضمین امنیت مراکز ایرانی در این کشور شود افسران روس در خاک سوریه آمادگی دارند در این زمینه با همتایان ایرانی خود هماهنگی های لازم را انجام دهند.

در این خبر ادعا شده با وجود اینکه ایران جنگنده های روسی سوخو35 را دریافت کرده اما هنوز قطعات ضروری برای راه اندازی آنها را دریافت نکرده است. رئیسی در این مکالمه تلفنی خواستار دریافت این قطعات مهم شده است. 

روزنامه کویتی نوشته است روسیه به دلیل مخالفت اسرائیل و کشورهای جنوب خلیج فارس، تاکنون از ارائه این قطعات مهم سوخو35 به ایران خودداری کرده است.

این وضعیت باعث شده ایران بتواند از این جنگنده ها تنها برای اهداف آموزشی و ماموریت های کوتاه برد استفاده کند.

پوتین هم آمادگی کشورش را برای تحویل این قطعات اعلام کرد اما این موضوع را منوط به اجرای تعهدات سابق ایران برای ارائه موشک و پهپادهای مورد نیاز مسکو در جنگ اوکراین دانست. 

 منبع آگاه به روزنامه کویتی الجریده گفت: رئیسی همچنین به پوتین گفت ادامه جنگ اسرائیل در غزه و رفتارهای متهورانه آن در منطقه بدون بازخواست و  با پوشش آمریکایی، به معنای حرکت منطقه به سمت تشدید تنش یا بروز یک جنگ قریب الوقوع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • رژیم صهیونیستی مناطق مرزی لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد
  • ببینید | اولین تصاویر از حمله فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • حمله فسفری رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد