Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 450 میلیارد تومان طرح برای تصویب در سفر آینده دکتر حسن روحانی به استان در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: برای نهایی شدن این طرح ها که در راستای توسعه بیش از پیش استان و ارتقای شاخص های زیرساختی اجرا خواهد شد، جلسات متعددی طی روزهای گذشته برگزار و جزئیات طرح ها نیز لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: فقط در بخش بهداشت و درمان، طرح های قابل توجهی از جمله تکمیل بیمارستان آیت الله خویی، تکمیل بیمارستان زنان، توسعه بیمارستان های شاهین دژ، اشنویه، نقده و میاندوآب و ساخت بیمارستان سلماس در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: این اعتبار علاوه بر اعتبارهای ملی و استانی سالانه است و در راستای محرومیت زدایی به شهرستان های مختلف آذربایجان غربی تخصیص می یابد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مجموع اعتبار ملی و استانی بخش های مختلف استان طی سال جاری به بیش از 36 هزار میلیارد ریال /360 میلیارد تومان/ می رسد که رقم بسیار قابل توجهی است.
شهریاری همچنین از تخصیص اعتبار ویژه آب های مرزی به میزان پنج هزار میلیارد تومان در سال های اخیر به آذربایجان غربی خبر داد و گفت: همه این اعتبارها در راستای سرعت بخشیدن به محرومیت زدایی از بخش های مختلف استان و به اهتمام دولت تدبیر و امید شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: در سفر پیشین رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی نیز 17 هزار میلیارد ریال طرح در استان تصویب و نهایی شده بود که از این میزان 13 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و 75 درصد طرح ها به اتمام رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه سفر پیش روی دکتر روحانی به آذربایجان غربی، نخستین سفر در 6 ماه گذشته به شمار می رود، افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه دولت ترامپ علیه کشورمان و نگاه کشورهای مختلف به ایران اسلامی، استقبال پرشور از رییس جمهوری در این سفر بسیار مهم است و مطمئن هستیم این استقبال به خوبی توسط مردم شکل می گیرد.
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به رشد قابل توجه شاخص های کسب و کار در استان طی سال گذشته، بیان کرد: وظیفه اصلی مدیران در شرایط کنونی، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید است و در این راستا باید از ریزش اشتغال جلوگیری شود.
شهریاری از اعطای 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات رفع موانع تولید طی سال گذشته در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این روند باید با همراهی دستگاه های اجرایی مختلف و بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی استان ادامه یابد.
وی بر حذف بروکراسی زاید اداری با ابتکار مدیران دستگاه های مختلف اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: از جمله مهمترین مشکلات بخش سرمایه گذاری و تولید در استان، طولانی بودن پاسخ به استعلام هاست که با وجود پیگیری معاونت اقتصادی استانداری، هنوز قدم های بلندی در این خصوص برداشته نشده است و باید این روند اصلاح شود.
وی افزود: توجه بانک ها به استمهال وام های اعطایی سرمایه در گردش، پرهیز از نگاه تبعیض آمیز به مشتریان مختلف، اجرای برنامه ریزی های ویژه برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی از جمله مواردی است که باید در راستای ارتقای شاخص های صنعتی استان مورد توجه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی برای توسعه بخش دانش بنیان در استان خبر داد و بیان کرد: این استان را به هاب میکروالکترونیک کشور تبدیل خواهیم کرد و در این راستا همکاری های خوبی نیز با صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات آغاز شده است.
شهریاری بر استفاده بیشتر از ظرفیت مدیریتی جوانان و بانوان در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: ادارات کل در این خصوص مقاومت نداشته باشند و به عنوان رقیب به جوانان نگاه نکنند.
وی افزود: در گذشته دید خوبی به بانوان وجود نداشت ولی در حال حاضر مدیران می توانند از ظرفیت این قشر مبتکر و خلاق در راستای رسیدن به اهداف سازمانی بیش از پیش بهره ببرند.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی و برخی از اعضای هیات دولت طی هفته آینده به آذربایجان غربی سفر می کنند؛ در این سفر علاوه بر افتتاح طرح های مختلف، عملیات اجرایی پروژه های مهمی در بخش های گوناگون آغاز می شود.
این سفر، دومین سفر هیات دولت تدبیر و امید به آذربایجان غربی است؛ سفر پیشین خرداد سال 1395 انجام شد.
2093/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سفر رييس جمهوري طرح هاي توسعه اي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روز چهارشنبه‌ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ علی رزازی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی  از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۳۰   با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و از طریق تلفن ۱۱۱ به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم عزیز خواهد بود.

این برنامه در اجرای نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و تبیین اهداف دولت و تحقق مصادیق حقوق شهروندی برای تعامل مردم و دولت و پاسخگویی به درخواست‌ها و مشکلات هم‌وطنان و ایجاد فرصتی یکسان برای همه اقشار جامعه برای ارتباط مستقیم تلفنی با مسئولین و مدیران  اجرا می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • بررسي تخصصي طرح هوشمند سازي كنتورهاي آب مشتركين آذربایجان غربی
  • فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار
  • اجرای ۱۲٠طرح هادی روستایی در مناطق مختلف اذربایجان غربی
  • جلسه بررسی تخصصی هوشمند سازی کنتور‌های آب مشترکین آذربایجان غربی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته