Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانش با تأکید بر اینکه مبانی جمهوری اسلامی باید به بیان بشری و اسلامی در دنیا عرضه شود، گفت: تفکرات و اندیشه‌های انقلاب اسلامی باید الگوی رقیب تمدن غرب در دنیا بوده و قدرت جهان اسلام را به دنیا نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین علی دانش» امروز (پنجشنبه، 24 آبان) در پیش‌همایش دوم «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی» که در سالن جلسات مجتمع آموزشی امام رضا علیه‌السلام در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، با بیان اینکه طلاب در فضای تدوین فکر خود به لحاظ فقهی باید تقویت شوند، اظهار داشت: البته مجموعه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این زمینه جزو پیشروها بوده اما در حوزه‌های علمیه نیازمند کار بیشتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه شیوه نگارش ما در بیان دیدگاه‌ها و اندیشه‌های مربوط به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بیشتر جنبه سیاسی و خبری دارد، گفت: این درحالی‌ است که باید این شیوه نگارش، علمی باشد چراکه تفکرات و اندیشه‌های انقلاب اسلامی بنا است الگوی رقیب تمدن غرب در دنیا بوده و قدرت جهان اسلام را به دنیا نشان دهد.

 

جانشین مرکز تخصصی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی با تأکید بر اینکه مبانی جمهوری اسلامی باید به بیان بشری و اسلامی در دنیا عرضه شود، افزود: الگوی انقلاب اسلامی در نگاه اسلامی، بشری و شیعی باید تبیین و توضیح داده شود و از فضاهای ژورنالیستی و خبری باید فاصله گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دانش، اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی را به‌عنوان مکتب دفاعی دانست و گفت: مکتب فکری یک دستگاه بوده و دارای تعریف جامعی است که می‌تواند در دنیا الگو و رقابت ایجاد کند، درنتیجه با این تعریف جامع می‌توان فرایند عبور انقلاب اسلامی در شرایط کنونی را فراهم کرد.

 

وی با بیان آسیب‌های تبیین نظام فکری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی گفت: متأسفانه نگاه ما به ولایت‌فقیه صرفاً سیاسی است، درحالی‌که رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی فقط فقیه به فقه مصطلح نیستند و باید به بعد علمی ایشان نیز توجه داشته باشیم، از طرف دیگر معمولاً به دستورالعمل‌ها توجه کرده و به مبانی و اصول توجه نمی‌کنیم درحالی‌که رهبر فرزانه انقلاب دارای مبانی فقهی هستند اما به حوزه مبانی فکری مشخص ایشان توجه نداریم.

 

جانشین مرکز تخصصی امام خامنه‌ای ادامه داد: نگاه جزیره‌ای به مباحث مقام معظم رهبری و استخراج نظرات و نه نظریه ایشان از دیگر آسیب‌هایی است که باید موردتوجه قرار گیرد، همچنین نگاه ما به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی توضیحی و تبیینی نیست و اگر خیلی دغدغه مند باشیم تنها سخنان حضرت آقا را مجدداً تکرار می‌کنیم.

 

عضو هیئت‌علمی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و جانشین مرکز تخصصی امام خامنه‌ای در پایان بر توجه به بعد اجتهادی ولی‌فقیه در جامعه تأکید کرد.

 

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته کتاب و کتابخوانی زعفران تبریز ۲۰۱۸ محمد جواد ظریف هفته کتاب اردبیل خوزستان افتتاح پروژه شیراز حجت الاسلام دانش جامعه الزهرا همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، موضوع دقیق این جلسه پاسخ مقتدرانه ایران و جبهه مقاومت به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی بود.

احمدی‌نیا، تحلیلگر مسائل منطقه علاوه بر ابراز خشنودی از عملیات وعده صادق بیان کرد: به اذعان تمام تحلیلگران نظامی دنیا، اسرائیل هیچگاه این اتفاق مهم را پیش بینی نمی‌کرد، و اعتراف کرد تحلیلگران ما اشتباه کرده‌اند و پاسخ ایران دور از تصور ما بود.

وی افزود: تا قبل از این اتفاق مبارزه ایران با اسرائیل در سایه بود و غیر مستقیم پاسخ می‌داد، اما برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، معادلات جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال بعد از انقلاب، از لحاظ راهبردی عوض شده است و برای اولین بار از خاک ایران به رژیم صهیونیستی حمله کرده است.

احمدی نیا گفت: در این واقعه قدرت اراده ملت ایران، به تمام دنیا نشان داده شد، زیرا امروزه جنگ جنگ اراده‌ها است، و اگر اسرائیل دوباره کاری کند، دیگر پاسخ ما نیابتی نخواهد بود و مستقیم از خاک جمهوری اسلامی به آنها حمله خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما پایه‌گذار عملیات شبانه هستیم و در جنگ بین ایران و عراق طبق اصل غافلگیری عمل کردیم، اما اکنون عملیات ما غافلگیرانه نیست و آشکار محض است، آنگونه که ایران قبل از حمله به تمام دنیا اعلام کرد، و قریب به ۲۰ کشور دنیا در این عملیات هوا را قرق کرده بودند تا از موشک‌های ایران پیشگیری کنند.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1228246 برچسب‌ها بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی