Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سیدهادی بهادری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: دست‌یابی به چشم انداز توسعه و پیشرفت استان و شهر ارومیه توسط نمایندگان درحال پیگیری است ضمن اینکه استفاده از نیروهای خوش‌فکر و باظرفیت و همچنین مقابله با تفکرات تندرو و دارای فساد اقتصادی و اداری را دنبال می کنیم.

وی اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی، شهر ارومیه و حوضه آبریز دریاچه ارومیه از کشاورزی کم بازده رنج می برد و باید برای حل این معضل همه با هم تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 2 پروژه مهم درقبال احیای دریاچه ارومیه پیگیری می شود که انتقال آب توسط تونل زاب به عنوان یک پروژه مهم و راهبردی است که تا به امروز پیشرفت فیزیکی 73درصدی داشته و پروژه دوم تغییر الگوی کشت کشاورزی حوضه آبریز دریاچه و تغییر آبیاری آن به آبیاری تحت فشار است.

بهادری همچنین خاطر نشان کرد: باید اذعان کنیم وضعیت دریاچه ارومیه در دولت دکتر روحانی از سال ۹۲ تاکنون تثبیت شده و شاهد کاهش یافتن تراز آن نیستیم درحالیکه در دولت های قبلی شاهد کاهش ۷ متری تراز دریاچه بوده ایم.

نماینده ارومیه در مجلس افزود: درخصوص احیای دریاچه، باید همه نمایندگان، مسئولین و مردم و رسانه‌ها مطالبه گری کنند و در این خصوص با تلاش یک یا چند نفر هیچ بهبودی درخصوص دریاچه حاصل نخواهد شد.

بهادری درخصوص سفر آتی رییس جمهور هم گفت:  در این سفر پیگیر اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ارتقای کشاورزی سنتی و کم‌بازده استان، امتداد ایستگاه راه‌آهن ارومیه به سمت مرز سرو و اتصال به تبریز از میان‌گذر دریاچه ارومیه، اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو به مرکز استان و حل مشکلات واحدهای تولیدی استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: بعد از سفر رییس‌جمهور، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز به استان سفر خواهندکرد.

وی اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی و همچنین شهر ارومیه باید مشکلاتی از قبیل تغییر کشاورزی کم‌بازده، حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، استفاده مفید از مرزها و توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی، توجه میراث فرهنگی و گردشگری و هویت و هنر استان و همچنین دنبال کردن سیاست ارتباط با کشورهای خارجی را مورد توجه قرار دهیم.

بهادری درخصوص عملکرد خود هم گفت: پیگیری‌های مستمر قطار مراغه به ارومیه، پیگیری آغاز مطالعات امکان سنجی قطار ارومیه به تبریز از میان‌گذر ذریاچه ارومیه، پیگیری‌های اتصال راه‌آهن به سرو، پیگیری‌های آغاز منطقه ویژه اقتصادی ارومیه و سرو، عملیات احیای دریاچه ارومیه، حل مشکلات واحدهای تولیدی و همچنین دریافت یارانه صادراتی مهم‌ترین تلاش‌های این مدت بوده است.

وی ادامه داد: در این خصوص قرار شد مبلغ ۱۵میلیارد تومان مشوق صادراتی برای صادرکنندگان سیب و سایر محصولات کشاورزی اخذ شذ ضمن اینکه قرار شد واحد سنگ‌بری بزرگ مقیاس با مشارکت ایمیدرو ایجاد شود.

خبرنگار: علی غیور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریاچه ارومیه کشاورزی نماینده مجلس سفر استانی رئیس جمهور مشوق های صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی

به‌گزارش همشهری آنلاین، این عوارض بعد از آن وضع شده است که برخی خبرها از کاهش عرضه سیب‌زمینی در بازار حکایت دارد به‌نظر می‌رسد دولت در تلاش است تا سطح عرضه و تقاضا را متعادل کند.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی

دیروز همچنین قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی از افزایش ۲۳درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی خبر داد.

علیرضا پیمان‌پاک در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که با وجود کاهش ۹درصدی (ارزشی) صادرات کل کشور، صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۲۳درصد به لحاظ ارزشی و ۱۲درصد به‌لحاظ وزنی افزایش داشته است.

با وجود رشد صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی برخی کارشناسان اعتقاد دارند از نظر هزینه، فایده، افزایش صادرات مواد غذایی به‌دلیل محدودیت‌های زیست‌محیطی و میزان مصرف آب به‌نفع کشور نیست. چراکه سیستم آبیاری کشاورزی در ایران مکانیزه نیست و برای اغلب محصولات آب بری بالایی دارد.

وضعیت بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور

ماجرای بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور همچنان خبرساز است در تازه‌ترین رویداد عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

هفته قبل ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت برای ایجاد بخش احراز هویت مالک و کد پستی املاک به ۲پلتفرم‌ دیوار و شیپور یک هفته مهلت داد و گفت که در غیراین صورت بخش مسکن دیوار و شیپور مسدود خواهد شد. او همچنین گفته بود: بعضی ملک‌هایی که وجود خارجی ندارد، در این سکوها آگهی شده و به‌صورت گسترده و با هماهنگی یکدیگر به قیمت‌سازی می‌پردازند. در یک هفته گذشته اخبار مربوط به این دو اپلیکیشن به صدر اخبار آمده و حالا در تازه‌ترین رویداد روز گذشته عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

به‌گفته او یکی از سوداگران بازار مسکن و مافیای این حوزه، افزایش قیمت جعلی مسکن با ارائه اطلاعات غلط در سکوهای اینترنتی است. اینها به‌صورت جعلی اطلاعاتی را از ملک، مالک و.. ارائه می‌دهند تا قیمت‌ها را افزایش دهند تا املاک خودشان را بفروشند.

عجله بی‌عجله

در رویدادی دیگر شرکت تپسی پس از آپدیت دوباره اپلیکیشن‌اش، گزینه عجله دارم را حذف کرد. آنگونه که روابط عمومی تپسی توضیح داده این گزینه به‌ دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است.

پیش از این با پیگیری‌های سازمان تعزیرات حکومتی، گزینه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی ازجمله اسنپ حذف شده بود. این سازمان اعتقاد دارد قیمت‌ها نباید افزایش یابد.

بیشتر بخوانید

اصل ماجرای «عجله دارم» تاکسی های اینترنتی | «عجله دارم» از کجا آمد؟ ماجرای استخراج عجیب طلا از کامپیوتر با پودر وی! صادرات ۹میلیارد دلاری به عراق

فرزاد پیلتن نماینده ویژه تجاری ایران در امور عراق در مورد جزئیات صادرات به عراق گفت: صادرات ایران به جهان در سال۱۴۰۲ حدود ۴۹.۴میلیارد دلار بوده که نسبت به سال۱۴۰۱ حدود ۸.۹درصد کاهش نشان می‌دهد. عراق با ۹.۲میلیارد دلار و ۱۸.۷درصد از سهم صادرات کشور پس از چین (۱۳.۹میلیارد دلار) دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است. امارات (۶.۶میلیارد دلار)، ترکیه (۴.۲میلیارد دلار) و هند (۲.۲میلیارد دلار) نیز در رتبه‌های بعد از عراق قرار داشته‌اند.

کد خبر 848190 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها کشاورزی اقتصاد تولید کنندگان

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان