Web Analytics Made Easy - Statcounter

راضیه مجاوری، دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نماد حماسه آفرینی و ایثارگری ملت ایران است که در آن، همه اقشار مردم در کنار یکدیگر برای دفاع از حریم کشور ایستادند، گفت: زنان دوشادوش مردان نقش بسیار تأثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بایستی نقش زنان را در دفاع مقدس تبیین کرده و به نسل جوان نشان دهیم که نقشِ زنان در دفاع مقدس، بسیار تأثیرگذار بوده است.

مجاوری زبان هنر را بهترین روایت‌گر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: زبانی که می‌تواند پیام انقلاب را به اعماق جامعه رسوخ دهد، زبان شعر و ادبیات است، زبان هنر است، شعر انقلاب باید بتواند لبالب انقلاب ومضمون حقیقی انقلاب را در بهترین قالب ها منعکس کند.

وی ادامه داد: شعر امروز آئینه آینده است، انسانهای قرن های بعد چگونه دریابند در جامعه ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس چه گذشته است؟ واقعاً پنجاه سال دیگر خیلی مشکل است به آیندگان این جامعه و فرزندان ما که این روزگار را ندیده‌اند، فهماند که در روزگار انقلاب، در روزگار جنگ تحمیلی،هنگام پیروزی انقلاب، هنگام ورود حضرت امام(ره) و بیان حضورمردم به ویژه مصادیق مقاومت، ایثار و رشادت‌های زنان چه گذشته است.

دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس با بیان اینکه در راستای تبیین نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس جشنواره استانی شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «بانوی مقاومت» برگزار خواهد شد، گفت: در این سال‌های عجیبی که هر لحظه‌اش یک حادثه است در این مملکت و در این جامعه چه گذشته است؛ تنها چیزی که می‌تواند این پیام را به نسل‌های بعد منتقل کند، زبان هنر شعر وادبیات است. انقلاب، حوادث آن و نقش آفرینی همه اقشار به ویژه زنان مجاهد مسلمان ایرانی در قالب هنر و ادبیات آسانتر و صادقانه‌تر از هر قالب دیگری قابل صدور است.

وی به محورهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: محورهای این جشنواره نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همسران فداکار شهدا و همسران جانبازان سرافراز؛ همسران، مادران، خواهران و دختران شهدای مدافع حرم؛ زنان جهادگر در پشت جبهه‌ها؛ دختران چشم به راه پدر و مادران شاهد، مادران چشم انتظار است.

مجاوری به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: تنها اشعاری در این جشنواره پذیرفته می‌شوند که در جشنواره‌های دیگر برگزیده نشده باشند، شرکت کنندگان آثار خود را به همراه مشخصات کامل ارسال کنند، آثار ارسالی در قالب word تایپ و ارسال گردد و حداکثر 3 اثر در تمامی قالب ها شعری پذیرفته خواهد شد.

دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش بزرگسالان و ویژه دانش‌موزی برگزارر می شود و شرکت‌کنندگان بایستی تا 5 آذرماه آثار خود را به آدرس اراک خیابان قائم مقام فراهانی میدان ساعت ساختمان شهید چمران دفتر بسیج هنرمندان استان مرکزی یا به آدرس مجازی «سروش» و «ایتا» به نشانی @jashnvareh1397 ارسال کنند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پادگان شهید جوانشیر یا همان پادگان دژ در شرق جاده اهواز- خرمشهر از پادگان‎های تاثیر گذار در دوران هشت سال دفاع مقدس است که اوج آن در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر رقم خورد.
شرح بخشی از فداکاری و مقاومت ارتشیان در جریان دفاع مقدس در کتاب دژ خرمشهر به قلم علیرضا پوربزرگ آمده است.
در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد وجود یگان‌ها و نیرو‌های زیادی بودیم که در مقابل دشمن تا پای جان ایستادند و حماسه آفریدند:، اما گردان ۱۵۱ پیاده دژ خرمشهر به یقین نخستین یگانی است که در آغاز جنگ این حماسه را رقم زد. 
این گردان که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد شامل ۵ گروهان بود و بخشی از پوشش نیروی زمینی ارتش از خط مرزی شلمچه تا طلاییه را برعهده داشت و برای انجام این ماموریت به ۳۲ پاسگاه تقسیم شد. پس از پایان جنگ ایران و عراق تا امروز، گردان ۱۵۱ دژ پیاده هنوز به دفاع از حریم کشور اسلامی ایران مشغول است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی