Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - رييس اداره منابع طبيعي شهرستان انديکا گفت:طرح کاشت کرفس کوهي در 76 هکتار از ارتفاعات شهرستان انديکا آغاز شد.

سيداحمدموسوي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: اين طرح در کوه آلا از ارتفاعات شهرستان انديکا اجرا شده و درصدد هستيم تا سال هاي آينده آن را ديگر مناطق مستعد اجرا کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: کرفس(کلوس) از گونه‌هاي بومي مناطق ييلاقي و مرتفع انديکا است و ارزش غذايي اين گياه باعث شد تا درگذشته به صورت بي رويه از اين گياه برداشت شود.
رييس اداره منابع طبيعي شهرستان انديکا ادامه داد: حفظ گونه ارزشمند کرفس با توجه به‌ صرفه اقتصادي بالاي آن براي بهره برداران، احيا و بهره برداري بهينه از عرصه‌هاي منابع طبيعي، افزايش درآمد خانوارها و توانمند سازي جوامع جنگلي از اهداف اجراي اين طرح است.
گياه کرفس در شهرستان انديکا به دليل بهره‌برداري بي‌رويه، نادرست و برداشت در ابتداي فصل رويش، در آستانه انقراض و نابودي قرار گرفته است.
اين گياه در دامنه کوه‌هاي بالاي 2 هزار و 800 متر ارتفاع از سطح دريا مي‌رويد.
در شهرستان انديکا بيش از 170هزار هکتار جنگل وجود دارد.
انديکا در فاصله حدود 180 کيلومتري شمال شرقي اهواز قرار دارد و سال 86 از شهرستان مسجد سليمان جدا و به شهرستان مستقل تبديل شد.
7159/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاعات مشهد باید حفظ و آبادتر شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، مراسم شروع به کار این گشت ها امروز بیست و ششم اسفندماه با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در محل کوه پارک مشهد برگزار شد. 

حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت انفال، حفظ آن را عامل مهمی در برقراری عدالت دانست و گفت: طبیعت و منابع طبیعی به منزله ی فضای تنفس برای یک زیست اجتماعی است و اگر این فضای تنفسی آسیب ببیند زندگی شهری از بین می رود. طبیعت باید حفظ شود و علاوه بر حفظ، برای بهره برداری همگان از آن باید روز به روز در جهت آبادتر شدن آن تلاش کنیم. 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص اهمیت برخورد با جرائم در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی افزود: اگر افرادی به طبیعت تعدی کنند نمیتوان بی تفاوت از کنار آنها گذشت و مردم و دستگاههای مسئول باید وظایف انسانی و قانونی خود را انجام دهند. آسیب به طبیعت مسئله مشترک همه ما است لذا امروز کنار هم جمع شده ایم تا با کمک هم برای حفظ تنفسگاه شهر بکوشیم.

دیگر خبرها

  • کاشت بذر گیاهان مرتعی در راور
  • جاذبه‌های طبیعی اندیکا/ از روستای «موری» تا دشت «شیمبار»
  • با پاک‌سازی طبیعت و کاشت بذر بادام کوهی به استقال بهار می‌رویم
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • آغاز کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان
  • کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان
  • ارتفاعات مشهد باید حفظ و آبادتر شود
  • کاشت ۱۱۵ میلیون نهال در سال ۱۴۰۲ تاکنون در کشور
  • کاشت ۱۱۵ میلیون اصله نهال در سال جاری
  • کاشت درخت در صدا و سیمای استان