Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایند مردم دشتستان در مجلس با تاکید بر تسریع در اجرای طرح نخلستان گفت: طرح نخلستان، نخلداران استان بوشهر را از مشکلات کم‌آبی نجات می‌دهد که تسریع در اجرای این طرح ضروری است. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمدباقر سعادت بعدازظهر امروز در جمع فعالان بخش کشاورزی  در حوزه خرما و صنایع فرآوری  با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر بخش کشاورزی است اظهار داشت: این استان در تولید انواع محصولات زراعی، باغی، صیفی و سبزی‌جات از ظرفیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تولید خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل را از تولیدات شاخص بخش کشاورزی استان بوشهر دانست و تصریح کرد:  زندگی، اقتصاد و معیشت بیشتر ساکنان دشتستان به تولید محصولات کشاورزی وابسته است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه بیش از 70 درصد خرمای استان بوشهر در دشتستان تولید می‌شود گفت: کم آبی در اراضی کشاورزی یکی از دغدغه‌های کشاورزان است چراکه امروز قامت نخیلات استان بوشهر به سبب کم آبی خم شده و نیازمند تغییر شیوه آبیاری و اجرای طرحهای جدید است.

سعادت از اجرای طرح نخلستان از سال 1395 در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: این طرح که برای تعییر شیوه آبیاری و تبدیل آبیاری سنتی به نوین با مشارکت دولت اجرایی شده با وجود آغاز طرح نخلستان درسال 95 ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی  با تاکید بر تسریع در اجرای طرح نخلستان گفت: طرح نخلستان، نخلداران استان بوشهر را از مشکلات کم‌آبی نجات می‌دهد که تسریع در اجرای این طرح ضروری است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به نرخ 16 درصدی بیکاری در شهرستان دشستان خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف بخش کشاورزی به خصوص در بخش نخیلات و خرما میتواند نرخ بیکاری این شهرستان را کاهش دهد.

سعادت با تاکید بر این نکته که باید برای آبیاری مناسب نخیلات استان فکری کرد افزود: همکاری دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیرو به‌عنوان ذی‌نفعان، باید پروژه طرح نخلستان استان بوشهر را به سرانجام برسانند و نخلداران این منطقه را  مشکل کم آبی نجات دهند.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط کنونی دچار  معضلات اقتصادی است افزود: تنها مدیریت آب و استفاده از روش آبیاری تحت فشار میتوان نسبت به بهبود شرایط کمک کرد چون اساس نگهداری  خرما و نخیلات آب است‌.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به احداث سد دالکی در دشتستان افزود: این سد که می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در بهبود وضعیت نخل‌ها داشته باشد وارد مرحله اجرا شده است ولی  به سبب نبود اعتبار لازم به کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ساخت و ساز غیرمجاز به معنای انجام فعالیت‌های ساخت و ساز بدون رعایت قوانین، مقررات و مجوزهای لازم است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: ساخت و ساز در مناطق ممنوعه یعنی اراضی کشاورزی، تخطی از مقررات قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری است و موجب ایجاد خطرات جبران ناپذیر برای تأمین امنیت غذایی است.

مشایخی با تاکید بر جلوگیری از گرایش افراد به تغییر کاربری اراضی زراعی از طریق اطلاع رسانی‌های سودمند و هدفمند افزود: در جهت جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی با ساخت و سازهای بدون مجوز باید اطلاع رسانی‌هایی با هدف آگاهی سازی و ایجاد انگیزه برای کشاورزان و بهره برداران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همراه بودن مردم با واحدهای گشت در جهت شناسایی و گزارش تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز کمک مؤثری در حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز توسط واحدهای گشت شهرستان‌های تابعه شناسایی و از ادامه عملیات جلوگیری شده است.

کد خبر 6087500

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • شاخص فضای کسب‌وکار در استان بوشهر مناسب نیست