Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:59:14 GMT

رویترز:هوک شرکت ها و بانک های اروپایی را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۰۱۴۷

رویترز:هوک شرکت ها و بانک های اروپایی را تهدید کرد

تهران - ایرنا - «برایان هوک» رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی را در زمینه همکاری با سازو کار مالی اتحادیه اروپا تهدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی خطاب به مقام‌های اروپایی در زمینه سازو کار مالی برای تجارت با ایران گفت که به عقیده او، اقدامات آن‌ها در حکم «ارسال سیگنال نامناسب در زمان نامناسب» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم اکنون اتحادیه اروپا در حال بررسی طرح‌های مختلفی از جمله همکاری مستقیم بانک های مرکزی کشور های اروپایی با ایران و نیز تدارک یک ساز و کار مالی ویژه (SPV) است که تضمینی بر تداوم فعالیت های بانکی و تجاری خواهد بود.
اروپا با اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌ها (Blocking Statute) همزمان گامی در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برداشته است و این شرکت ها به موجب این قانون، مشمول تحریم های آمریکا قرار نخواهند گرفت.
هوک مدعی شد: شرکت‌های بزرگ اروپایی همواره بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح می‌دهند.
وی با اشاره به معافیت‌های صادر شده برای تداوم واردات نفت از ایران ادامه داد: این معافیت‌ها را مورد به مورد بررسی کردیم و نیازهای خاص دوستان و شرکای خود را لحاظ قرار دادیم.
این مقام آمریکایی افزود: اطمینان حاصل کردیم که وضع تحریم‌ها موجب افزایش قیمت نفت نشود.
اتحادیه اروپا ظرف ماه های گذشته بارها آمریکا را برای خروج از برجام سرزنش و با وضع مجدد تحریم ها علیه ایران مخالفت کرده است.
این اتحادیه علاوه بر تدارک ساز وکاری برای حفظ کانال های مالی با ایران، قانونی به تصویب رسانده است که به موجب آن، احکام جریمه احتمالی برای کسب وکارهای اروپایی را که با ایران همکاری می‌کنند، به رسمیت نخواهد شناخت.
دولت آمریکا از سال گذشته با حربه تروریسم اقتصادی، وضع تحریم های یکجانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی، به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران بوده، اما تجربه ماه های اخیر و عدم همراهی دنیا با این سیاست نشان داده است که این کشور به اهداف خود دست نخواهد یافت.
شبس ** 9386 **1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هوك امريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی توضیح می‌دهد؛ چرا تحریم اقتصادی و تهدید ‌نظامی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود؟

امام‌جمعه مشهد گفت: در شرایط کنونی نیز دشمن با تحریم اقتصادی و تهدید به جنگ نظامی سعی در ترساندن و منزوی کردن ما دارد اما هیچ‌کدام از تهدیدهای او در مقابل اراده و ایمان ملت شریف ایران اثرگذار نخواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در چهارمین جلسه تفسیر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال که در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت: یکی دیگر از آیات اندیشه‌ساز قرآنی، آیه 139 سوره مبارکه آل‌عمران «وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحْزَنُواْ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُم مُّؤْمِنِینَ» است. شأن نزول این آیه مربوط به جنگ احد و شکست مسلمانان از بزرگان قریش است.

وی افزود: بعد از جنگ اُحد که به خاطر عدم اطاعت مسلمانان از دستورات پیامبر (ص)، بر قواى اسلام شکست وارد شد، مسلمانان روحیه خود را از دست دادند، این آیه نازل شد که مبادا با شکست خود را ببازید، بلکه با ایمان، خود را تقویت کنید که برترى با شماست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دو عنصر مهم باورمندی و حرکت کردن در امید داشتن ادامه داد: اگر انسان به خداوند ایمان داشته باشد اما باور به آن نداشته باشد، این امید یک تخیل و خیالات است؛ بنابراین در این آیه خداوند می‌فرماید «شما از همه بالاتر هستید به شرطی که خداوند را باور کنید».

ترس و حسرت، بزرگ‌ترین مشکل انسان در تصمیم‌گیری

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که انسان در زندگی فردی و اجتماعی با آن روبه‌رو می‌شود، تصریح کرد: گاهی در زندگی انسان مجموعه مشکلاتی پیش می‌آید که یک بخش آن نگرانی نسبت به آینده و بخش دیگر مربوط به حسرت خوردن نسبت به گذشته است. این موضوع موجب ایجاد ترس و نگرانی در انسان می‌شود و قدرت تصمیم‌گیری را از او سلب می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بزرگ‌ترین مشکل انسان را در تصمیم‌گیری سُستی و نداشتن روحیه دانست و گفت: گاهی انسان به دلیل نداشتن امکاناتی مانند کار، شرایط تحصیل و ازدواج در موقعیت ضعف قرار می‌گیرد و دچار ترس می‌شود؛ گاهی نیز امکانات دارد و شرایط برای او فراهم است اما روحیه حرکت کردن ندارد که اگر به خدا ایمان و باور داشته باشد دیگر جای نگرانی و مضطرب شدن وجود ندارد.

رمز پیروزی انسان اخلاص در عمل است

وی اضافه کرد: در این موقعیت است که قرآن کریم می‌فرماید «ضعف نداشته باشید، شما از همه بالاتر هستید» اما انسان چگونه از همه می‌تواند بالاتر باشد؟ زمانی که در مسیر عبودیت و بندگی خود اخلاص داشته باشد. هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد برای خدا و کسب رضایت او باشد، در این صورت پیروزی و سعادتمندی نصیب او خواهد شد.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: بنابراین خداوند در آیه شریفه 139 سوره مبارکه آل‌عمران خطاب به مسلمانان می‌فرماید «اگر بر شما زخمی وارد شد، دشمن نیز زخم و خسارات بسیاری دیده است، چرا روحیه خود را از دست دادید؟ اگر شما مومن هستید، نه سُست و نه غصه‌دار بشوید زیرا هیچ قدرتی و نیرویی نمی‌تواند شما را شکست دهد».

وی با مقایسه شرایط مسلمانان در جنگ‌های صدر اسلام با جریان مقاومت اضافه کرد: امروز وضعیت رزمندگان مقاومت در مقابل دشمن به همین صورت است، صهیونیست با حمایت آمریکا بیشترین تجهیزات و امکانات جنگی را در اختیار دارد اما مردم فلسطین و نیروی مقاومت با ایمان به خداوند و پیروزی در حال مبارزه و جنگیدن هستند. آنان ایمان دارند که شرایط و امکانات امداد و پیروزی را خداوند فراهم می‌کند.

استسباع؛ مانع مقابله با دشمن

امام‌جمعه مشهد از «استسباع» به عنوان مانع دیگری در برابر مقابله با دشمن نام برد و گفت: در بعضی حیوانات مانند خرگوش این‌گونه است که وقتی با حیوان درنده‌ای مانند شیر که او را شکار می‌کند، روبه‌رو می‌شود، اگر شیر چشم در چشمش بیندازد این حیوان مستسبَع می‌شود؛ یعنی همه چیز خود را، اراده و فکر خود را از دست می‌دهد؛ سر جای خودش می‌ایستد و قدرت فرار کردن از او سلب و به زمین میخکوب می‌شود. این را می‌گویند خودباختگی، از دست دادن خود، از دست دادن روحیه و از دست دادن اعتماد و ایمان به خود.

وی با بیان اینکه ایجاد ترس یکی از راهکارهای قدرت‌های استکباری برای تسلط بر ملت‌های ضعیف است، ابراز کرد: دشمن تلاش می‌کند با نمایش قدرت و تجهیزاتی که دارد مانع شما برای ایستادگی و مقاومت شود، درحالی‌که اگر شما به خداوند ایمان داشته باشید پیروزی قطعی از آن شما خواهد بود. این موقعیت را می‌توان در پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی دید.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در شرایط کنونی نیز دشمن با تحریم اقتصادی و تهدید به جنگ نظامی سعی در ترساندن و منزوی کردن ما دارد اما هیچ‌کدام از تهدیدهای او در مقابل اراده و ایمان ملت شریف ایران اثرگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • گلایه اروپایی‌ها از قانون هوش مصنوعی: تلخ به کام ما، شیرین به کام چین و آمریکا!
  • واکنش چین به ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا
  • خشم کشورهای اروپایی از سیاست‌های اقتصادی آلمان
  • تهدید و تحریم دو حربه بی اثر برای انزوای ایران/ اخلاص در عمل، رمز پیروزی انسان است
  • علم‌الهدی : تهدید و تحریم اقتصادی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود
  • آیت‌الله علم‌الهدی توضیح می‌دهد؛ چرا تحریم اقتصادی و تهدید ‌نظامی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود؟
  • تهدید و تحریم دو حربه بی اثر برای انزوای ایران
  • ترومای اروپایی: چالش سمی بارسلونا و امباپه
  • بیانیه گروه 7 درباره انتقال موشک بالستیک از ایران به روسیه/ بیانیه ارتش آمریکا درباره حملات انصارالله یمن در دریای سرخ/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران
  • اعتصاب کارگران در اروپا خدمات هوایی و ریلی قاره سبز را تهدید می‌کند