Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (پنجشنبه 24 آبان ماه) به شرح ذیل است:

ورود نرخ دلار به کانال 11 هزار تومان/ مجازات اخلالگران بازار ارز تأثیر بسزایی بر کاهش نرخ دارد
روند کاهشی نرخ دلار در صرافی‌ها به پیروی از روز گذشته ادامه داشته و امروز دلار به طور جدی وارد کانال 11 هزار تومان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو از سوی وزارت صمت گرفته نشده است
روابط عمومی وزارت صمت اعلام کرد: هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو از سوی این وزارتخانه اتخاذ نشده است.

پیش‎بینی تشدید باران و برف/ هوا سردتر می‌شود
سازمان هواشناسی اعلام کرد: مناطقی مختلفی از کشور شاهد بارش برف و باران است.

کمبودی در عرضه مرغ کشور وجود ندارد/تولید بیش از نیاز داخل است
با توجه به شرایط پایدار تولید و توزیع مرغ در فروشگاه ها،جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه در بازار وجود ندارد.

قیمت طلا و سکه ۲۰ درصد کاهش یافت
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، گفت: از اول هفته تا به امروز قیمت طلا و سکه ۸۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

حمایت دولت از تامین مواد اولیه صنعت پوشاک/کالاهای مورد نیاز مردم نبایدبی‌رویه صادرشود
رحمانی در نشست با تولید کنندگان پوشاک در راستای حمایت از تولید داخلی گفت:دولت ازتامین مواد اولیه صنعت پوشاک حمایت می کند.

گمرک به سامانه جامع تجارت نمی پیوندد
نماینده مجلس ،از عملکرد سامانه جامع گمرکی و عدم اتصال و همکاری مطلوب آن با سامانه جامع تجارت انتقاد کرد.

۲۲ تن گوجه فرنگی قاچاق توقیف شد
ماموران گمرک پرویزخان با رصد یک محموله تجاری موفق به توقیف ۲۲ هزار و ۲۰۰ کیلو گرم گوجه فرنگی قاچاق شدند.

بخشنامه جدید بخشودگی و امهال وام کشاورزان ابلاغ می‌شود
یک مقام مسئول از ابلاغ بخشنامه جدید بخشودگی و امهال سه ساله وام کشاورزان در چند روز آینده خبر داد.

زمان واریز یارانه نقدی آبان مشخص شد
نود و سومین مرحله یارانه نقدی بامداد شنبه (۲۶ آبان‌ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرخ ارز قیمت خودرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم

سیاست شکست خورده ممنوعیت واردات پوشاک، نه تنها ایران را به بستری مناسب برای قاچاقچیان این کالا تبدیل کرده است؛ بلکه طبق جدیدترین اظهارنظر فعالان صنعت پوشاک، ایران تبدیل به مرکز کالا‌های استوک منطقه شده است.
 
به گزارش اکو ایران؛ با تشدید تحریم‌های ایران در اوایل سال ۱۳۹۷ دولت واردات پوشاک را همچون بسیاری از اقلام وارداتی دیگر ممنوع کرد. بدین ترتیب واردات رسمی به نفع قاچاق کنار کشید. موضوعی که همواره مورد نقد فعالان صنعت نساجی و پوشاک بود.
 
اخیرا نمایندگان بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی تهران به چالش‌های صنعت نساجی و پوشاک پرداختند. طبق اظهارات فعالان این صنعت، موضوع تخصیص و بازگشت ارز صادراتی، قاچاق به‌ویژه قاچاق پوشاک استوک از جمله مهمترین چالش‌های این روز‌های آنهاست.
 
هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گفت: با وجود گذشت یک ماه از سال جدید، هنوز همه صنایع درگیر بلاتکلیفی هستند. ما نمی‌دانیم قیمت ارز در روز‌ها و ماه‌های آتی چه روندی را طی خواهد کرد و این یعنی نمی‌توانیم برای ورود به بازار‌های بین‌المللی و فعالیت در آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. بی‌ثباتی طی سال‌های اخیر باعث شده است که ما متاسفانه از تمام بازار‌های بین‌المللی دور بمانیم.
 
مهدی پورقاضی، عضو سابق هیات نمایندگان اتاق تهران نیز گفت: آنچه صنایع را رنج می‌دهد، این است که سیاست‌های پولی و بانکی و ارزی است که بانک مرکزی و دولت به کار می‌گیرند همان سیاست‌هایی است که سال‌ها به کار برده شده و نتایجش هم معلوم است. برای مثال اصرار دارند که نرخ دستوری پایینی برای ارز اعلام کنند و از این طریق به افراد و گروه‌های خاص ارز ارزان بدهند.
 
امین مقدم، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به مشکلات موجود در حوزه نقل‌وانتقال پول، مبادلات ارزی و بازگشت ارز صادراتی سخن گفت و خواستار رفع آن‌ها شد.
 
طبق گزارش اتاق بازرگانی تهران، تراز صنعت نساجی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۳ برابر منفی شده در حالی که حدود ۸۰درصد کالا‌های ما در کشور در حال تولید است.
 
مسعود شاه‌بختی، بازرس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: جهش تولید در صنعت نساجی و به طور کلی دیگر صنایع اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه سیاست‌های بانکی ما اصلاح شود. در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها از ما تقاضای کالا دارند، اما همکاران ما در این صنعت به دلیل تحریم‌های بانکی و مشکلات ارزی قادر به صادرات کالا نیستند.
 
سعید جلالی قدیری، دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران در این نشست با نقد از وضع موجود گفت: مساله اول ما تخصیص ارز و مساله دیگر قاچاق است. در مورد تخصیص ارز شفافیت وجود ندارد و همه اعم از صراف و ترخیص‌کار از رانت‌های موجود استفاده می‌کنند.
 
او افزود: در مورد قاچاق هم با وجود ممنوعیت واردات پوشاک که ما مخالف آن هستیم؛ ما اکنون مرکز توزیع کالای استوک در منطقه شده‌ایم. پنج سال است تلاش می‌کنیم بگوییم قاچاق بد است. ما نباید واردات را ممنوع کنیم و ممنوعیت واردات مشکلی از ما حل نخواهد کرد. قدیری تاکید کرد: ما در صادرات پوشاک و نساجی مزیت داریم؛ اما اینکه با چه مدلی جلو برویم مهم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳؛ تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک؟
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت 1403 / طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود ؟
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد