Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@14:05:04 GMT

روایتی از لحظه تصادف خودروی سیدتقی نوربخش

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۰۷۹۳

روایتی از لحظه تصادف خودروی سیدتقی نوربخش

سیدمناف هاشمی امشب در جمع خبرنگاران با تسلیت درگذشت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان در سانحه رانندگی در ورودی شهر گرگان اظهار داشت: این حادثه بسیار تلخ بود و باید این ضایعه را به دولت و همه مردم تسلیت بگویم. بعد از حادثه رئیس جمهور و آقای جهانگیری و خیلی از اعضای دولت تماس گرفتند و اظهار تأثر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: بعد از کلنگ‎زنی مرکز درمانی در علی‌آبادکتول در حال بازگشت به گرگان بودیم که به‌خواست دکتر نوربخش قرار شد بازدیدی هم از بیمارستان تأمین اجتماعی گرگان داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه "آن‌ها در ماشین جلویی بودند و بنده به‌همراه وزیر در خودروی پشت سر آنان حضور داشتیم"، ادامه داد: پشت یکی از تقاطع‌ها در لحظه‌ای کوتاه، یک تریلی با سرعت بسیار زیاد به خودروی لندکروز رئیس سازمان تأمین اجتماعی برخورد کرد.

استاندار گلستان با ابراز اینکه "احتمالاً تریلی نسبت به خودروی جلوی ما دید نداشته است"، تصریح کرد: بعد از وقوع این حادثه، برای اینکه ۵ دقیقه هم معطل رسیدن آمبولانس‌ها نشویم، مصدومان را با خودروی ون همراه‌مان به نزدیک‌ترین بیمارستان رساندیم.

وی با اظهار اینکه در بیمارستان حکیم جرجانی هم کل کادر پزشکی استان با مدیریت دکتر فاضل، بسیج شدند و به‌مدت ۲ ساعت سی‌پی‌آر را انجام دادند، افزود: حتی برای اینکه نتیجه بگیرند شکافی هم در شکم ایجاد کردند و ما هم به‌همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیمارستان حضور داشتیم و فقط دعا می‌کردیم، اما متأسفانه تلاش‌های کادر پزشکی نتیجه‌بخش نبود و در این حادثه رئیس سازمان تأمین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان را از دست دادیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: درگذشت نوربخش تصادف رانندگی حادثه حادثه سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از مقاومت و ایثار ستودنی مردم چادگان

در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ و درحالی که تنها ۱۹ ماه از انقلاب اسلامی می‌گذشت، ارتش بعثی عراق به خاک سرزمینمان حمله کرد که این جنگ هشت سال طول کشید و در طول این سال‌ها دشمن علاوه بر جنگ در جبهه‌ها، به شهرها و مردم بی دفاع هم حمله کرد که نمونه‌ای از آن در ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۶ در شهرستان چادگان بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده شجاعت و دلاوری مردم سرافراز ایران بود و حکایت از سال‌های پیروزی آفرین مردم کشورمان دارد؛ مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی در طول این سال‌ها مشق خود باوری و ایثار را تمرین کردند و از این آزمون الهی سربلند بیرون آمدند.

دشمنان اسلام و انقلاب با شکست‌های پی در پی در جبهه‌ها به مناطق مسکونی و بمباران شهرها، غیرنظامیان و مردم مظلوم روی می‌آوردند؛ ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۶، روزی ماندگار در تقویم برای مردم شهرستان چادگان بود که ۱۱ تن از مردم این شهرستان به شهادت رسیده و نهال انقلاب را با خون خود آبیاری کردند.

در روزهای پایانی زمستان و هنگامی که تنها چند روز دیگر تا سال نو باقی مانده بود، نیروی هوایی دشمن با هدف نابودی یکی از مراکز استراتژیک ایران، یعنی سد زاینده رود در شهرستان چادگان را هدف حمله خود قرار داد و زمانی که موفق به تخریب این سد نشده بود، مناطق مسکونی را بمباران کرد که ۱۱ تن از مردم این شهرستان، زنان و مردم مظلوم را به شهادت رساند.

در میان ۱۷۳ شهید شهرستان چادگان ۱۱ تن از آنان در این حمله به شهادت رسیدند و هفت نفر زخمی و مجروح شدند.

۲۶ اسفند سالروز حماسه چادگان

سیدحمید موسوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چادگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: علت بمباران هوایی این منطقه؛ تخریب سد زاینده زاینده رود بود که این هدف ناکام ماند و در مسیر برگشت نیروهای بعث مرکز شهر را هدف قرار دادند که بر اثر آن ضرر زیادی به مناطق مسکونی وارد شد و تعدادی از هم شهریان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت هرساله برنامه‌هایی اجرا می‌شد؛ ولی امسال برنامه ریزی‌های دقیق‌تری برای این روز انجام شده است که همایشی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چادگان گفت: از دیگر برنامه‌ها چاپ تقویم برای مردم چادگان است که در آن روز ۲۶ اسفند به عنوان روز حماسه و ایثار مردم شهرستان ثبت شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: اسامی شهیدان این حادثه غم‌انگیز شهیده زهرا مهرابی، شهیده لیلا کرمی، شهیده آغابیگم محمدی، شهیده نارنج علی اکبری، شهیده حاجیه خاتون ابراهیمی، رضا تقیان، محسن براتی، مولا قلی کرمی، بهرام سمندگانی، مولا قلی اسماعیلی چادگانی است.

با شهیدان این حادثه آشنا شویم

فرزند شهیدان حاجیه خاتون ابراهیمی و بهرام سمندگانی که در این حادثه تلخ پدر و مادر خود را از دست داد، می‌گوید: پدرم از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کرده و زندگی ساده‌ای داشته است، در روز حادثه وقتی مادرم متوجه کمبود نان در جبهه‌های جنگ می‌شود به همراه پدرم در خانه در حال پخت نان برای رزمندگان جبهه بودند که ترکش به سر مادرم برخورد می‌کند و به شهادت می‌رسد.

وی ادامه داد: در روز حادثه من همراه برادرم برای دریافت مرغ کوپنی رفته بودیم که شهر بمباران شد و وقتی برگشتیم پدر و مادرمان شهید شده بودند؛ پیکر پدر و مادرم را پس از یک هفته که در سرد خانه بیمارستان فریدن بودند به خاک سپردیم.

خواهر شهیده زهرا محرابی و فرزند شهیده آغابیگم محمدی که در این حادثه مادر و خواهر بزرگترش را از دست داده است نیز می‌گوید: پدرم هشت فرزند داشت و از طریق شغل کارگری امرار معاش می‌کرد و خواهرم زهرا فرزند ارشد خانواده بود و بسیار مؤمن، اهل نماز و مسجد بود و همیشه آرزوی شهادت داشت و با وجود اینکه بسیار علاقه مند به درس و مدرسه بود ولی به خاطر سختی‌های زندگی و کمک به پدر و مادرم مجبور به ترک تحصیل شده بود.

وی خاطرنشان کرد: چند شب قبل از این حادثه در عالم رؤیا به خواهرم الهام شده بود که شهید خواهد شد و پس از آن در حالی که در حال شیشه پاک کردن برای خانه تکانی سال نو بود به همراه مادرش به شهادت رسید.

خواهر شهیده محرابی که از جانبازان این حادثه است می‌گوید: من هم به همراه مادر و خواهرم در منزل بودم که ناگهان صدای مهیبی پیچید و وقتی به هوش آمدم در بیمارستان فریدن بستری بودم و با وجود جراحت در ناحیه چشم و صورت حتی حافظه خود را از دست داده بودم و چیزی به یاد نمی‌آوردم. وقتی بعد از چند روز مرا به بیمارستان چادگان آوردند هنوز آثار خرابی‌ها مشاهده می‌شد و من در آن لحظه در جست و جوی مادرم بودم ولی یک هفته بعد از شهادت مادر و خواهرم وقتی عکس آن‌ها را در اعلامیه دیدم متوجه شدم که به شهادت رسیده‌اند.

دیگر اهالی شهرستان که شاهد این ماجرا بوده‌اند می‌گویند: ساعت حوالی ۱۲ ظهر بود که شهر بمباران شد و نیروهای دشمن یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق را که منازل بیشتری داشت، مورد حمله قرار دادند و تا ساعاتی بعد هیچ جایی از سطح شهر دیده نمی‌شد و خسارات زیادی به مناطق مسکونی رسیده بود و علاوه بر آن تعدادی از مردم زخمی و مجروح شده بودند؛ بعضی از مردم از اعضای خانواده خود هم خبر نداشتند ولی همه به یکدیگر کمک می‌کردند و تا سه روز بعد از آن بر روز زبان‌ها ماندند؛ مدارس شهرستان تعطیل شده بود و دانش آموزان برای ادامه تحصیل به مدارس روستاهای اطراف می‌رفتند.

مصطفی شاهمرادی، جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس در خصوص جبهه‌های جنگ به خبرنگار ایمنا می‌گوید: درسال‌های جنگ تحمیلی که در جبهه و در عملیات خیبر، گردان یا مهدی از لشکر امام حسین (ع) حضور داشتم، در نزدیکی سه راهی شهادت، دژی وجود داشت که از سمت راست باتلاق بود و در سمت چپ آب‌گرفتگی بود، دژ حدود یک متر ارتفاع داشت و نیروهای دشمن می‌دانست که نیروها از اینجا عملیات انجام می‌دهند.

وی افزود: لشکر امام حسین (ع) بعد از لشکر محمد رسول الله (ص) در این منطقه عملیات انجام داد و علاوه بر آتش دشمن، منطقه مین هم وجود داشت که پاکسازی نشده بود که من در این عملیات پای خود را از دست دادم و در عملیات بدر و والفجر ۸ حضور نداشتم.

شاهمرادی در مورد حماسه مردم چادگان در سال ۱۳۶۶ می‌گوید: در روز حادثه وقتی صداهای هواپیماهای جنگی دشمن را از آسمان شهر شنیدیم، نمی‌دانستیم که مرکز شهرستان هم هدف حمله قرار گرفته ولی در لحظه‌ای صدای انفجار به گوش رسید و از گردو غباری که در سطح شهر پیچیده بود متوجه شدیم که مرکز شهر چادگان که امروزه به خیابان قدس معروف است، تخریب شده و تعدادی به شهادت رسیده‌اند.

وی از همدلی مردم چادگان در این شرایط روایت می‌کند که با وجود سختی و ویرانی‌های بسیار باز هم به یکدیگر کمک می‌کردند که نشانه‌ای از ایثار مردم شهیدپرور چادگان دارد.

این جانباز جبهه‌های حق علیه باطل و برادر شهید مرتضی شاهمرادی از حضور و فداکاری مردم شهرستان چادگان در جبهه‌های جنگ و شهادت مظلومانه هم‌شهریانش در این حادثه می‌گوید: مردم چادگان هم همچون دیگر هموطنان در این جنگ مجاهدت‌های زیادی انجام دادند و همواره کمک رسانی‌هایی به جبهه داشتند و شهدای شاخصی همچون شهیدان محسن شاهمرادی‌، حجت الله شاهمرادی و رضا نادی که در عملیات بدر باهم به شهادت رسیدند و دیگر شهدای شهرستان نشان دهنده حضور گسترده آن‌ها در دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امثال اینگونه روایات را در جای جای میهن اسلامی خود شاهد بوده‌ایم؛ اما آنچه که باقی ماند پیروزی و سربلندی ایران بود تا امروز بتواند پس از گذشت ۴۵ سال به موفقیت‌های روز افزون دست یابد.

کد خبر 736237

دیگر خبرها

  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد
  • تصادف اتوبوس با پراید در قزوین یک‌فوتی و یک‌مصدوم برجای گذاشت
  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد / خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند
  • بدهی ۶ هزار میلیاردی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها
  • تصادف زنجیره‌ای مینی‌بوس و چند سواری در سبزوار ۲۰ مصدوم داشت
  • ۲۰ مصدوم در تصادف مینی‌بوس با خودرو در جادهٔ سبزوار - بردسکن
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان
  • روایتی از مقاومت و ایثار ستودنی مردم چادگان
  • بدهی ۳۷۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان تأمین اجتماعی در فارس
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد سازمان تأمین‌ اجتماعی