Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلال جلال شکوهی در مراسم روز جهانی اشعه (رادیولوژی) در سالن همایش هتل ارم تهران، افزود: در شهرهای بزرگ به دلیل تعدد مراکز درمانی، کمبود رادیولوژیست احساس می شود اما این کمبود واقعی نیست ‌و در شهرهای بزرگ به اندازه کافی رادیولوژیست داریم.

وی ادامه داد: بیماران از اغلب نقاط کشور به علت کمبود رادیولوژیست برای درمان به مراکز درمانی تهران مراجعه می کنند و این موضوع سبب می شود که گاهی در تهران کمبود رادیولوژیست احساس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلال شکوهی، تعداد رادیولوژیست ها را در کشور حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به حدود ۳ هزار نفر می رسد.

وی به تعداد رادیولوژیست در ترکیه اشاره کرد و گفت: در ترکیه بین ۶ تا ۷ هزار رادیولوژیست مشغول فعالیت هستند. بنابراین از لحاظ تعداد رادیولوژیست در منطقه از کشور ترکیه عقب تر هستیم و حتی تجهیزات این کشور بیشتر است.

جلال شکوهی ادامه داد: سلامت و بهداشت حق همه ایرانی ها است و وزارت بهداشت در تلاش است امکانات لازم را در همه مناطق کشور فراهم کند.

روز ۸ نوامبر (۱۷ آبان) روز جهانی اشعه ایکس نامگذاری شده که به این مناسبت مراسمی در تهران برپا شده است.
از سال ۲۰۱۲ میلادی به مناسبت این روز شعاری در نظر گرفته می شود. شعار امسال پرتونگاری از قلب نامگذاری شده تا به این موضوع توجه بیشتری شود

کد خبر 4459457 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن رادیولوژي ایران رادیولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟