Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@21:12:15 GMT

طرز تهیه کیک اسفنجی کم کالری و رژیمی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۱۱۴۳

طرز تهیه کیک اسفنجی کم کالری و رژیمی

مواد لازم برای کیک اسفنجی

بکینگ پودر ۱/۲ ق. م. تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۱/۲ ق. م. شیره‌ی انگور (یا خرما) ۱/۲ پیمانه
آرد سفید ۷۵ گرم (۳/۴ پیمانه)
آب جوش ۱ ق. غ.

طرز تهیه کیک اسفنجی
فر را در دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی گراد تنظیم کنید. پیش از آماده شدن مواد، فر به اندازه‌ی کافی گرم خواهد بود. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و ۱۰ دقیقه با همزن بزنید تا پف کند و پوک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است سرعت همزن تان کم باشد و برای پف کردن تخم مرغ ها، زمان بیشتری نیاز داشته باشید.
شیره، وانیل و آب جوش را به تخم مرغ‌های پوک شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا کیک به خوبی پف کند. آرد و بکینگ پودر مخلوط شده را به ظرف تخم مرغ‌ها اضافه کنید.
فراموش نکنید که باید آرد را اندک اندک وارد مواد کنید و به آرامی با دست و به کمک لیسک هم بزنید. بهتر است موقع مخلوط کردن مواد، دست تان را دور ظرف و در یک جهت بچرخانید. قالب مناسب را چرب کنید و روی آن آرد بپاشید تا راحت‌تر جدا شود.
مواد را داخل قالب بریزید و به مدت نیم ساعت در فر بگذارید. کیک اسفنجی کم کالری شما آماده است. این کیک رژیمی تنها ۴۴۰ کالری دارد. شما می‌توانید آن را به ده قسمت تقسیم کنید و مجاز به خوردن دو قسمت از آن هستید.
نکته‌
می‌توانید به جای شیره‌ی انگور یا خرما از شکر نیز استفاده کنید، اما استفاده از شیره‌های طبیعی، سالم‌تر است. اگر شیره را به موادتان اضافه کردید و احساس کردید بوی ناخوشایندی دارد، می‌توانید اندکی زنجبیل یا دارچین به کیک اسفنجی تان اضافه کنید. این کار به رفع بوی زخم تخم مرغ‌ها هم کمک می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی کیک کیک اسفنجی غذای رژیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین

نوشابه‌های رژیمی اغلب به عنوان محصولاتی به بازار عرضه می‌شوند که به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

به گزارش مهر، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است با افزایش شاخص توده بدنی، شروع بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مصرف نوشابه رژیمی با BMI و فشار خون بالاتر مرتبط است.

متخصصان سلامت موافقند که نوشابه‌های رژیمی ممکن است باعث افزایش وزن و بیماری کبد شود.

مصرف بیش از حد شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی نیز ممکن است خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است. برآورد‌های فعلی نشان می‌دهد که MASLD تا ۴۶٪ از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

MASLD قبلاً بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیده می‌شد که در ژوئن ۲۰۲۳ نامش تغییر یافت.

این بیماری که با تجمع بیش از حد چربی در کبد مشخص می‌شود، هیچ علامت اولیه‌ای ندارد. این بیماری می‌تواند به استئاتوهپاتیت مرتبط با اختلال متابولیک (MASH) تبدیل شود، یک بیماری جدی‌تر که می‌تواند منجر به زخم‌های کبدی و سیروز شود.

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این نوع بیماری کبدی تأیید نشده است. پزشکان ورزش و تغییرات رژیم غذایی را برای کمک به کاهش چربی بدن در پیشگیری یا معکوس کردن MASLD توصیه می‌کنند.

متخصصان سلامت معتقدند مصرف نوشابه ممکن است با ایجاد مقاومت به انسولین و التهاب در کبد، خطر MASLD را افزایش دهد.

تحقیقات اخیر همچنان مصرف زیاد شیرین کننده‌های مصنوعی را با افزایش خطر چاقی، دیابت نوع ۲ و سایر نشانگر‌های سندرم متابولیک مرتبط می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز را با مختل کردن میکروبیوم‌های روده افزایش دهند. هر دو واکنش ارتباط نزدیکی با ابتلاء به MASLD دارند.

محققان معتقدند شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است از طریق محور روده-مغز بر کبد تأثیر بگذارند. محور روده-مغز شامل ارتباط دو طرفه بین دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی است. شیرین کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیمی می‌توانند بر ترکیب میکروبی روده تأثیر بگذارند که به نوبه خود می‌تواند بر این محور تأثیر بگذارد. این شرایط می‌تواند بر فرآیند‌های متابولیک تأثیر گذاشته و به طور بالقوه به بروز مشکلات مرتبط با کبد منجر شود.

دیگر خبرها

  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟‌